HenrikGM skrev:golfmann skrev:hey alle

jeg går lidt med en ide, med at lave en ny, indsugnings manifold til min golf 2 2.0 16v motor..
altså sådan en kort model(som ikke går over motoren, vil der være nogen ide i det, da der ikke skal tryk på??
nu tænker jeg på, at der bliver kortere vandring for luften, og den bliver heller ikke opvarmet, hen over motoren??
er det helt dumt at begynde på?? evt. nogle + & - ved det??
Jo kortere manifold du laver, desto højere op hæver du RPM tallet manifolden virker ved.
Altså en grund til den har den længde den har, medmindre du skal køre mange flere rpm på motoren.
okay ja så det nok ikke en god ide kan jeg høre,
har lige idag fået rullet 16v motoren til 153hk og 181nm, hvilket jo sådan set er standart for den motor,(den er bare lagt i, uden justering, kun så den for nok benzin) men ellers rimelig fine kurver..
så snakkede lige med en som gør en del i justering af det mekaniske K-jetronic,(fra KR) og han sagde den gerne skulle op omkring de 165+hk og lidt mere NM, med det sprøjt på den motor, så bliver spændende hvad den bliver rullet til, når den er justeret ind
HenrikGM, tænkt på, om du evt kunne hjælpe med hvad der evt skal bruges til at konventere til et MS system??
har læst en masse om det, og virker sgu meget spændende

et godt projekt evt. til vinter