Side 1 af 2
Tilslutning af tændingsmodul?
: 21 jul 2009, 19:39
af needspeed
***Flyttet fra "Spørgehjørnet" til forum "Motorstyringer" af moderator JakobM***
Ja, har placeret emnet her, da jeg syntes det er et dumt spørgsmål. Jeg vil have tjekket om min tilslutning af mit tændingsmodul er korrekt. Vil så nødig brænde noget af
Så har leget lidt i paint, så ingen mobning for manglene talent der

: 21 jul 2009, 22:02
af HenrikGM
Det er ikke et dumt spørgsmål, og du er langt fra den eneste med det spørgsmål.
Spark
A på pin7
B på pin5
C på pin2
Din MS passer til det, så du wirer den bare direkte op.
Stel (motorblok!) pin4
A ud pin6
B ud pin3
C ud pin1
Og så skal du bare have tændingsrækkefølgen korrekt, så virker det.
Husk at wire + over et relæ, som slave af brændstofpumpen, så er den bullit-proof. Husk inverted/ikke inverted!
: 22 jul 2009, 09:32
af needspeed
HenrikGM skrev:Det er ikke et dumt spørgsmål, og du er langt fra den eneste med det spørgsmål.
Spark
A på pin7
B på pin5
C på pin2
Din MS passer til det, så du wirer den bare direkte op.
Stel (motorblok!) pin4
A ud pin6
B ud pin3
C ud pin1
Og så skal du bare have tændingsrækkefølgen korrekt, så virker det.
Husk at wire + over et relæ, som slave af brændstofpumpen, så er den bullit-proof. Husk inverted/ikke inverted!
Mange tak Henrik.
Så kan jeg roligt foresætte

: 29 jul 2009, 22:06
af needspeed
Så skal jeg endelig lidt igang igen, men er sgu kommet lidt rundt på gulvet angående dette, altså hvad mener du med det?
HenrikGM skrev:Husk inverted/ikke inverted!
: 30 jul 2009, 09:55
af xillur
needspeed skrev:Så skal jeg endelig lidt igang igen, men er sgu kommet lidt rundt på gulvet angående dette, altså hvad mener du med det?
HenrikGM skrev:Husk inverted/ikke inverted!
Det betyder, at du i megamanualen kan læse om det tændingsmodul du bruger skal køre med invertet eller ikke invertet tændingssignal.
: 30 jul 2009, 14:44
af needspeed
xillur skrev:needspeed skrev:Så skal jeg endelig lidt igang igen, men er sgu kommet lidt rundt på gulvet angående dette, altså hvad mener du med det?
HenrikGM skrev:Husk inverted/ikke inverted!
Det betyder, at du i megamanualen kan læse om det tændingsmodul du bruger skal køre med invertet eller ikke invertet tændingssignal.
Det kan jeg bare ikke finde nogle steder, ikke noget jeg syntes er brugbart.
Nå men jeg har da gnist i tændrørne, så det må vel passe?
Den tænder bare forkert / drukner for mig. Så skal vidst lige have sat mig ordenligt ind i det. Der er gået for langt tid siden jeg blev sat ind i det til jeg fik det monteret

: 30 jul 2009, 14:47
af xillur
needspeed skrev:Det kan jeg bare ikke finde nogle steder, ikke noget jeg syntes er brugbart.
Nå men jeg har da gnist i tændrørne, så det må vel passe?
Så vil jeg mene, at det er korrekt indstillet. Står det forkert er det med risiko for røg alt efter, hvor fejlsikret tændingsmodulet er.
: 30 jul 2009, 15:41
af needspeed
xillur skrev:needspeed skrev:Det kan jeg bare ikke finde nogle steder, ikke noget jeg syntes er brugbart.
Nå men jeg har da gnist i tændrørne, så det må vel passe?
Så vil jeg mene, at det er korrekt indstillet. Står det forkert er det med risiko for røg alt efter, hvor fejlsikret tændingsmodulet er.
Også min tanke, jeg siger tak
Nu er jeg igang med at studere Megamanualen ang. opstart

: 01 aug 2009, 12:08
af Boostjunkie
Til needspeed:
Fedt projekt du har gang i...
Hvor har du købt det din coil-pak henne? og hvad har du givet for det?
: 01 aug 2009, 12:31
af needspeed
Boostjunkie skrev:Til needspeed:
Fedt projekt du har gang i...
Hvor har du købt det din coil-pak henne? og hvad har du givet for det?
Min tændspole sidder på motoren originalt.
Den koster 675kr ved FTZ kan jeg se, det er så min pris gennem mit arbejde.