Tilslutning af tændingsmodul?

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
needspeed
Mester Medlem
Indlæg: 786
Tilmeldt: 08 jan 2006, 19:50
Geografisk sted: Ribe

Tilslutning af tændingsmodul?

#1 Indlæg af needspeed »

***Flyttet fra "Spørgehjørnet" til forum "Motorstyringer" af moderator JakobM***

Ja, har placeret emnet her, da jeg syntes det er et dumt spørgsmål. Jeg vil have tjekket om min tilslutning af mit tændingsmodul er korrekt. Vil så nødig brænde noget af :|

Så har leget lidt i paint, så ingen mobning for manglene talent der :oops:

Billede
Husk at man aldrig må lukke røgen ud af elektronikken!!
Da det ikke virker uden..
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#2 Indlæg af HenrikGM »

Det er ikke et dumt spørgsmål, og du er langt fra den eneste med det spørgsmål.

Spark
A på pin7
B på pin5
C på pin2
Din MS passer til det, så du wirer den bare direkte op.

Stel (motorblok!) pin4

A ud pin6
B ud pin3
C ud pin1

Og så skal du bare have tændingsrækkefølgen korrekt, så virker det.

Husk at wire + over et relæ, som slave af brændstofpumpen, så er den bullit-proof. Husk inverted/ikke inverted!
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
needspeed
Mester Medlem
Indlæg: 786
Tilmeldt: 08 jan 2006, 19:50
Geografisk sted: Ribe

#3 Indlæg af needspeed »

HenrikGM skrev:Det er ikke et dumt spørgsmål, og du er langt fra den eneste med det spørgsmål.

Spark
A på pin7
B på pin5
C på pin2
Din MS passer til det, så du wirer den bare direkte op.

Stel (motorblok!) pin4

A ud pin6
B ud pin3
C ud pin1

Og så skal du bare have tændingsrækkefølgen korrekt, så virker det.

Husk at wire + over et relæ, som slave af brændstofpumpen, så er den bullit-proof. Husk inverted/ikke inverted!


Mange tak Henrik.
Så kan jeg roligt foresætte :)
Husk at man aldrig må lukke røgen ud af elektronikken!!
Da det ikke virker uden..
Brugeravatar
needspeed
Mester Medlem
Indlæg: 786
Tilmeldt: 08 jan 2006, 19:50
Geografisk sted: Ribe

#4 Indlæg af needspeed »

Så skal jeg endelig lidt igang igen, men er sgu kommet lidt rundt på gulvet angående dette, altså hvad mener du med det?
HenrikGM skrev:Husk inverted/ikke inverted!
Husk at man aldrig må lukke røgen ud af elektronikken!!
Da det ikke virker uden..
xillur
Senior Medlem
Indlæg: 284
Tilmeldt: 03 dec 2004, 22:05
Geografisk sted: Nordsjælland
Kontakt:

#5 Indlæg af xillur »

needspeed skrev:Så skal jeg endelig lidt igang igen, men er sgu kommet lidt rundt på gulvet angående dette, altså hvad mener du med det?
HenrikGM skrev:Husk inverted/ikke inverted!


Det betyder, at du i megamanualen kan læse om det tændingsmodul du bruger skal køre med invertet eller ikke invertet tændingssignal.
E61 525I 2004 Hverdagsbil
E10 2002 1973 Tracktoy
Brugeravatar
needspeed
Mester Medlem
Indlæg: 786
Tilmeldt: 08 jan 2006, 19:50
Geografisk sted: Ribe

#6 Indlæg af needspeed »

xillur skrev:
needspeed skrev:Så skal jeg endelig lidt igang igen, men er sgu kommet lidt rundt på gulvet angående dette, altså hvad mener du med det?
HenrikGM skrev:Husk inverted/ikke inverted!


Det betyder, at du i megamanualen kan læse om det tændingsmodul du bruger skal køre med invertet eller ikke invertet tændingssignal.


Det kan jeg bare ikke finde nogle steder, ikke noget jeg syntes er brugbart.
Nå men jeg har da gnist i tændrørne, så det må vel passe?

Den tænder bare forkert / drukner for mig. Så skal vidst lige have sat mig ordenligt ind i det. Der er gået for langt tid siden jeg blev sat ind i det til jeg fik det monteret :damn:
Husk at man aldrig må lukke røgen ud af elektronikken!!
Da det ikke virker uden..
xillur
Senior Medlem
Indlæg: 284
Tilmeldt: 03 dec 2004, 22:05
Geografisk sted: Nordsjælland
Kontakt:

#7 Indlæg af xillur »

needspeed skrev:Det kan jeg bare ikke finde nogle steder, ikke noget jeg syntes er brugbart.
Nå men jeg har da gnist i tændrørne, så det må vel passe?


Så vil jeg mene, at det er korrekt indstillet. Står det forkert er det med risiko for røg alt efter, hvor fejlsikret tændingsmodulet er.
E61 525I 2004 Hverdagsbil
E10 2002 1973 Tracktoy
Brugeravatar
needspeed
Mester Medlem
Indlæg: 786
Tilmeldt: 08 jan 2006, 19:50
Geografisk sted: Ribe

#8 Indlæg af needspeed »

xillur skrev:
needspeed skrev:Det kan jeg bare ikke finde nogle steder, ikke noget jeg syntes er brugbart.
Nå men jeg har da gnist i tændrørne, så det må vel passe?


Så vil jeg mene, at det er korrekt indstillet. Står det forkert er det med risiko for røg alt efter, hvor fejlsikret tændingsmodulet er.


Også min tanke, jeg siger tak :D
Nu er jeg igang med at studere Megamanualen ang. opstart :reading:
Husk at man aldrig må lukke røgen ud af elektronikken!!
Da det ikke virker uden..
Brugeravatar
Boostjunkie
Medlem
Indlæg: 169
Tilmeldt: 07 jul 2003, 08:49
Geografisk sted: Vorbasse

#9 Indlæg af Boostjunkie »

Til needspeed:

Fedt projekt du har gang i... :rock:
Hvor har du købt det din coil-pak henne? og hvad har du givet for det?
Brugeravatar
needspeed
Mester Medlem
Indlæg: 786
Tilmeldt: 08 jan 2006, 19:50
Geografisk sted: Ribe

#10 Indlæg af needspeed »

Boostjunkie skrev:Til needspeed:

Fedt projekt du har gang i... :rock:
Hvor har du købt det din coil-pak henne? og hvad har du givet for det?


Min tændspole sidder på motoren originalt.
Den koster 675kr ved FTZ kan jeg se, det er så min pris gennem mit arbejde.
Husk at man aldrig må lukke røgen ud af elektronikken!!
Da det ikke virker uden..
Besvar