Side 1 af 1

Fuel swirlpot setup

: 10 jul 2009, 22:20
af Mark
Skal have lavet min tank men er lidt i tvivl hvor placering af studserne er mest optimalt, har selv et foreslag her nedenunder og to fundet på nettet, hvad siger jer med erfaringerne......tanken bliver på ca 1,5-1,7 liter

Billede

Billede

Billede

: 10 jul 2009, 23:25
af Slavteren
Jeg ville lade retur fra dysserne gå i tanken i stedet, så er der endnu mindre risiko for at benzinen koger.

: 11 jul 2009, 07:25
af Morten VJ
Jeg ville lave retur fra fuelrail over fødepumpen.
Og vinkle studsene således at de følger rørets krumning.
Og ikke bare plasker benzin ind imod center af røret.

Og jeg har shjv. ikke haft problemer med kogende benzin, i alle de år jeg har kørt med denne type.

MVH

Morten

: 11 jul 2009, 07:59
af postal
Hvad siger i til dette setup ?

Billede

: 11 jul 2009, 08:17
af m power
Slavteren skrev:Jeg ville lade retur fra dysserne gå i tanken i stedet, så er der endnu mindre risiko for at benzinen koger.


jeg har aldrig selv haft problemer med benzin der koger, men det er da klart at hvis retur fra fuel rail går i hoved benzintank så er der jo en del mere benzin = koldere benzin.

jeg kunne bare godt forestille mig at det så giver problemer med at holde potten fuld.

personlig er jeg lidt i mod de potter, hvis det er muligt vil jeg hellere have 1 stor pumpe .

2 pumper er jo = med dobbelt så store chancer for en defekt pumpe

: 11 jul 2009, 09:38
af Slavteren
Morten VJ skrev:Jeg ville lave retur fra fuelrail over fødepumpen.
Og vinkle studsene således at de følger rørets krumning.
Og ikke bare plasker benzin ind imod center af røret.

Og jeg har shjv. ikke haft problemer med kogende benzin, i alle de år jeg har kørt med denne type.

MVH

Morten


jeg kender til en dansk rallybil der havde det problem, men det er selvfølgelig også et helt andet klima.

: 11 jul 2009, 11:44
af Morten VJ
Klimaet er sku nok det samme :roll:

Men rørføring, og placering af catchtank kan jo være forskelligt.
Mine rør og catchtank sidder under bilen, således at den omgivende luft kan køle.
Og afstanden imellem rør og udstødning er min. 1/2 meter.

Og så er der spørgsmålet om pumpernes kapacitet, og effektivitet.

Hvis skidtet endelig vil koge, så ville jeg stærkt overveje en køler på returen, inden jeg ville opgradere tankpumpen, eller montere 2 for at kunne føde hovedpumpen med returen direkte i hovedtanken.


MVH

Morten

: 11 jul 2009, 15:12
af Blob
Newbie spørgsmål:

Hvad er fordelen ved sådan en buffer tank?

Jakob

: 11 jul 2009, 17:11
af Mark
Er det sådan her jeg skal svejse den sammen for at opnå det bedste resultat...


Billede


ps. er mspaint ikke et kanont grafik program :mrgreen:

: 11 jul 2009, 18:58
af Slavteren
Morten VJ skrev:Klimaet er sku nok det samme :roll:

Men rørføring, og placering af catchtank kan jo være forskelligt.
Mine rør og catchtank sidder under bilen, således at den omgivende luft kan køle.
Og afstanden imellem rør og udstødning er min. 1/2 meter.

Og så er der spørgsmålet om pumpernes kapacitet, og effektivitet.

Hvis skidtet endelig vil koge, så ville jeg stærkt overveje en køler på returen, inden jeg ville opgradere tankpumpen, eller montere 2 for at kunne føde hovedpumpen med returen direkte i hovedtanken.


MVH

Morten


arh, så har jeg da et helt forkert indtryk af din kørsel hvis du opnår samme temp. under hjelmen som en dm-rallybil...

havde ikke tænkt tanken med køling af retur...