Fuel swirlpot setup

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Mark
Senior Medlem
Indlæg: 380
Tilmeldt: 17 sep 2003, 19:05
Geografisk sted: Danmark

Fuel swirlpot setup

#1 Indlæg af Mark »

Skal have lavet min tank men er lidt i tvivl hvor placering af studserne er mest optimalt, har selv et foreslag her nedenunder og to fundet på nettet, hvad siger jer med erfaringerne......tanken bliver på ca 1,5-1,7 liter

Billede

Billede

Billede
Slavteren
Mester Medlem
Indlæg: 1320
Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Geografisk sted: Maribo
Kontakt:

#2 Indlæg af Slavteren »

Jeg ville lade retur fra dysserne gå i tanken i stedet, så er der endnu mindre risiko for at benzinen koger.
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#3 Indlæg af Morten VJ »

Jeg ville lave retur fra fuelrail over fødepumpen.
Og vinkle studsene således at de følger rørets krumning.
Og ikke bare plasker benzin ind imod center af røret.

Og jeg har shjv. ikke haft problemer med kogende benzin, i alle de år jeg har kørt med denne type.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
postal
Nyt Medlem
Indlæg: 16
Tilmeldt: 19 dec 2006, 17:00

#4 Indlæg af postal »

Hvad siger i til dette setup ?

Billede
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#5 Indlæg af m power »

Slavteren skrev:Jeg ville lade retur fra dysserne gå i tanken i stedet, så er der endnu mindre risiko for at benzinen koger.


jeg har aldrig selv haft problemer med benzin der koger, men det er da klart at hvis retur fra fuel rail går i hoved benzintank så er der jo en del mere benzin = koldere benzin.

jeg kunne bare godt forestille mig at det så giver problemer med at holde potten fuld.

personlig er jeg lidt i mod de potter, hvis det er muligt vil jeg hellere have 1 stor pumpe .

2 pumper er jo = med dobbelt så store chancer for en defekt pumpe
Slavteren
Mester Medlem
Indlæg: 1320
Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Geografisk sted: Maribo
Kontakt:

#6 Indlæg af Slavteren »

Morten VJ skrev:Jeg ville lave retur fra fuelrail over fødepumpen.
Og vinkle studsene således at de følger rørets krumning.
Og ikke bare plasker benzin ind imod center af røret.

Og jeg har shjv. ikke haft problemer med kogende benzin, i alle de år jeg har kørt med denne type.

MVH

Morten


jeg kender til en dansk rallybil der havde det problem, men det er selvfølgelig også et helt andet klima.
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#7 Indlæg af Morten VJ »

Klimaet er sku nok det samme :roll:

Men rørføring, og placering af catchtank kan jo være forskelligt.
Mine rør og catchtank sidder under bilen, således at den omgivende luft kan køle.
Og afstanden imellem rør og udstødning er min. 1/2 meter.

Og så er der spørgsmålet om pumpernes kapacitet, og effektivitet.

Hvis skidtet endelig vil koge, så ville jeg stærkt overveje en køler på returen, inden jeg ville opgradere tankpumpen, eller montere 2 for at kunne føde hovedpumpen med returen direkte i hovedtanken.


MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Brugeravatar
Blob
Senior Medlem
Indlæg: 409
Tilmeldt: 15 mar 2008, 16:30
Geografisk sted: Randers

#8 Indlæg af Blob »

Newbie spørgsmål:

Hvad er fordelen ved sådan en buffer tank?

Jakob
Mark
Senior Medlem
Indlæg: 380
Tilmeldt: 17 sep 2003, 19:05
Geografisk sted: Danmark

#9 Indlæg af Mark »

Er det sådan her jeg skal svejse den sammen for at opnå det bedste resultat...


Billede


ps. er mspaint ikke et kanont grafik program :mrgreen:
Slavteren
Mester Medlem
Indlæg: 1320
Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Geografisk sted: Maribo
Kontakt:

#10 Indlæg af Slavteren »

Morten VJ skrev:Klimaet er sku nok det samme :roll:

Men rørføring, og placering af catchtank kan jo være forskelligt.
Mine rør og catchtank sidder under bilen, således at den omgivende luft kan køle.
Og afstanden imellem rør og udstødning er min. 1/2 meter.

Og så er der spørgsmålet om pumpernes kapacitet, og effektivitet.

Hvis skidtet endelig vil koge, så ville jeg stærkt overveje en køler på returen, inden jeg ville opgradere tankpumpen, eller montere 2 for at kunne føde hovedpumpen med returen direkte i hovedtanken.


MVH

Morten


arh, så har jeg da et helt forkert indtryk af din kørsel hvis du opnår samme temp. under hjelmen som en dm-rallybil...

havde ikke tænkt tanken med køling af retur...
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk
Besvar