Vr6 2,8 turbo hvilken benzintryksregulator +
Redaktør: Moderatorer
-
2fat2fly
- Mester Medlem
- Indlæg: 948
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Fyn
Vr6 2,8 turbo hvilken benzintryksregulator +
Hvilken benzintryksregulator passer bedst bedst til dette projekt.
Vi går efter ca 280hk da de org dyser og pumpe skulle kunne klare det.
West speed store trykregulator hæver fra 1 til 4 bar benz tryk ved 0,7 bar lade tryk på en bil vi lavede,og andre heder 2:1 men hvilken passer bedst til det vr6 projekt ?
(T3/T4 turbo og 1mm mellemlægsplade.)
Vi går efter ca 280hk da de org dyser og pumpe skulle kunne klare det.
West speed store trykregulator hæver fra 1 til 4 bar benz tryk ved 0,7 bar lade tryk på en bil vi lavede,og andre heder 2:1 men hvilken passer bedst til det vr6 projekt ?
(T3/T4 turbo og 1mm mellemlægsplade.)
- grydesvamp
- Mester Medlem
- Indlæg: 2537
- Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
- Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
-
JPP
- Admin

- Indlæg: 2499
- Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Re: Vr6 2,8 turbo hvilken benzintryksregulator +
2fat2fly skrev:Hvilken benzintryksregulator passer bedst bedst til dette projekt.
Vi går efter ca 280hk da de org dyser og pumpe skulle kunne klare det.
West speed store trykregulator hæver fra 1 til 4 bar benz tryk ved 0,7 bar lade tryk på en bil vi lavede,og andre heder 2:1 men hvilken passer bedst til det vr6 projekt ?
(T3/T4 turbo og 1mm mellemlægsplade.)
Du har som udgangspunkt ikke brug for nogen ny regulator.
Typisk anvendes progressiv regulator som kompensation (benzintryk) hvis dyserne er for små. Det er de ikke her.
Derfor har du som Gryde skriver kun brug for en 1:1 regulator. Orginale ab fabrik er 1:1 regulatorer og den der sidder orginalt bør prøves først.
-
2fat2fly
- Mester Medlem
- Indlæg: 948
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Fyn
Re: Vr6 2,8 turbo hvilken benzintryksregulator +
JakobM skrev:Du har som udgangspunkt ikke brug for nogen ny regulator.
Typisk anvendes progressiv regulator som kompensation (benzintryk) hvis dyserne er for små. Det er de ikke her.
Derfor har du som Gryde skriver kun brug for en 1:1 regulator. Orginale ab fabrik er 1:1 regulatorer og den der sidder orginalt bør prøves først.
Hmm, med en 1:1 regulator og vi giver den en bar ladetryk og det lig med en bar benztryk mere, så får den jo ikke mere benz, da den ene bar jo er på begge sider af dysen, så for at få noget mere ind skal den vel min hede 2:1 eller hvad ?
-
warp
- Junior Medlem
- Indlæg: 66
- Tilmeldt: 16 sep 2007, 22:51
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
warp skrev:Den skal jo mappes så den får den rette mængde benzin og styr på tændingen osv.
En prograssiv regulator bør, efter min mening, kun anvendes for at kompencere for for små dyser.
Hvis den ikke bliver mappet ind har du ikke ordenlig styr på benzinen.
Man bør aldrigt anvende en progressiv regulator med høje udvekslingsforhold.
Den ændrer på så mange forhold, bla dysens åbningstid, lukketide, og for visse dysers vedkommende, så kan man komme ud for at dysen ikke kan åbne fuldstændigt. Dertil kommer at dysen kan få et hlet anderledes spray-mønster end tilsigtet.
Progressive regulatorer hører til en svunden tid.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
2fat2fly
- Mester Medlem
- Indlæg: 948
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Fyn
Ja det rigtigt at mappe den ind er nr 1,
Men vi lader lampda reguleringen og bankesensoren klare det det nu kan kapere, og så en trykregulator hjælpe når der er godt med tryk på. det virkede jo før i tiden
Nå vi prøver os bare frem hvilken der passer bedst, og hvis det bliver rimeligt bliver den mappet på ny.
Men vi lader lampda reguleringen og bankesensoren klare det det nu kan kapere, og så en trykregulator hjælpe når der er godt med tryk på. det virkede jo før i tiden
Nå vi prøver os bare frem hvilken der passer bedst, og hvis det bliver rimeligt bliver den mappet på ny.
- grydesvamp
- Mester Medlem
- Indlæg: 2537
- Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
- Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
2fat2fly skrev:Ja det rigtigt at mappe den ind er nr 1,
Men vi lader lampda reguleringen og bankesensoren klare det det nu kan kapere, og så en trykregulator hjælpe når der er godt med tryk på. det virkede jo før i tiden![]()
Nå vi prøver os bare frem hvilken der passer bedst, og hvis det bliver rimeligt bliver den mappet på ny.
spar tiden og reservedelene (når lortet går i stykker) kør hen til en "kendt" tuner der kan mappe din originale box ind. koster lidt men det virker ordenligt fremfor noget hokus pokus som man ud fra mit synspunkt ikke har sat sig ind i siden man begynder på sådan noget.!
Fri bane fuld hane! 
- VRT
- Senior Medlem
- Indlæg: 327
- Tilmeldt: 06 nov 2006, 21:31
- Geografisk sted: Gun City
Den originale pumpe kan føde op omkring 300 hk med den rigtige størrelse dyser. Men hvis I vælger at beholde de originale dyser, som kun er på 210 ml, skal de op at køre så højt tryk, at I stresser pumpen helt uforsvarligt meget. Vil derfor også anbefale jer, at I køber et sæt større dyser, og får bilen kørt rigtigt ind. K-Tech har rigtig godt styr på VR6 med turbo 