Hej Gutter.
Hvad mener i er bedst.
Er det de 4 enkelt spjælde som der fx sidder på Nissans SR20det, eller er det et enkeltsjæld som sidder på fx vw 1.8t.
Lad mig høre både gode og dårlige tanker.
Trykladning med spjældhuse vs plenum.
Redaktør: Moderatorer
- RollaGTi
- Medlem
- Indlæg: 160
- Tilmeldt: 03 maj 2004, 23:41
- Geografisk sted: Fyn, Svendborg
- Kontakt:
-
lqs
- Mester Medlem
- Indlæg: 4407
- Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46
ved ren WOT er der ingen forskel. ved andre forhold (speederstillinger) er der både er teoretisk og praktisk fordel ved enkeltspjælde.
mest udtalt ved extreme knaster. kommer meget an på hvad motoren skal bruges til om det er noget der er værd at kaste sig ud i.... læs arbejde og penge, kontra kørbarhed.
MVH søren
mest udtalt ved extreme knaster. kommer meget an på hvad motoren skal bruges til om det er noget der er værd at kaste sig ud i.... læs arbejde og penge, kontra kørbarhed.
MVH søren
- RollaGTi
- Medlem
- Indlæg: 160
- Tilmeldt: 03 maj 2004, 23:41
- Geografisk sted: Fyn, Svendborg
- Kontakt:
-
lqs
- Mester Medlem
- Indlæg: 4407
- Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
95% af tiden vælger folk for store diametre samt for korte rør til det rpm område de skal bruge. Ofte har de RPM-range der passer bedre til en MC...!
Svært at køre ind, hvis man ikke kan se bort fra at det ikke nødvendigvist er så intuitivt som feks MAP eller MAF.
Kompliceret fejlfinding på forkert dimensionerede enkeltspjælde samt turbo samt knast m.v.
Teoretisk bedre topeffekt. Ofte meget mindre kørbar.
Rigtigt lavet enkeltspjældssystem er et bedre kompromis end de fleste tror!
Svært at køre ind, hvis man ikke kan se bort fra at det ikke nødvendigvist er så intuitivt som feks MAP eller MAF.
Kompliceret fejlfinding på forkert dimensionerede enkeltspjælde samt turbo samt knast m.v.
Teoretisk bedre topeffekt. Ofte meget mindre kørbar.
Rigtigt lavet enkeltspjældssystem er et bedre kompromis end de fleste tror!
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!