Side 1 af 3
Manifold Rødglødene?
: 13 jun 2009, 00:25
af Hp Ae86
hey drenge
har en rustfri turbo manifold på og en gt2860rs lader, på manifolden er der powerwrap (som jo holder på varmen ergo manifolden "burde" blive mere rødglødene end unden) ved kørsel på omkring 100km/t og 3000 rpm i et længere stk tid ca10 min (ved driftvarm motor) obs der er ikke ladetryk på dette tidspunkt, dog bliver min manifold rødglødene, er det et tegn på at min tænding står for sent? eller bliver en turbomanifold bare rødglødene uden turboen lader?
: 13 jun 2009, 00:51
af møffe
ved alm kørsel bliver min (rustfri) manifold ikke rød. kun hvis den får noget at leve af.
: 13 jun 2009, 00:52
af Hp Ae86
okæ så tyder det lidt på min får for sen tænding, vil jeg da mene
: 13 jun 2009, 11:56
af audi 80 1,8 turbo
Hp Ae86 skrev:okæ så tyder det lidt på min får for sen tænding, vil jeg da mene
ja... lyder sådan... giv den lidt mere i tænding
Tommy
: 13 jun 2009, 11:59
af MortenSkals
Det var også det mig og HP ville mene vi var ude i.
Tændings mappet er også stadig kun det fra kompressor motoren. men vi fik blanding til at spille nogenlunde i går. . .
: 13 jun 2009, 13:07
af Hp Ae86
ja det dur bare, men har stadig det olie problem i indsugningen. :s
: 13 jun 2009, 13:25
af natmekanikeren
jeg kan på mit rullefelt logge temp. fra 0 til 1000 grader-AFR-tryk og vaccum-HCppm-co -o2-co2
Det er kun et spørgsml om at få lavet nogle 6 mm gevindhuller til målesonder hvor det nu kunne være relevant at måle
Int. ring 64823804
Mvh Otto
: 13 jun 2009, 16:21
af Dalen
Hp Ae86 skrev:okæ så tyder det lidt på min får for sen tænding, vil jeg da mene
Har du kontroll på ditt AFR når du ligger i med den belastningen..?
Det kan være flere feil dette, f.eks for mager(lean) blanding, eller at tenningstidspunkt er for sent.
Hva med tett katalysator, har du kat. på din bil? Eller så kan midtre eller bakre lyddemper være tett, som vil skape trykk på eksosen. Trykk=temperatur økning.
: 13 jun 2009, 18:58
af Hp Ae86
Dalen skrev:Hp Ae86 skrev:okæ så tyder det lidt på min får for sen tænding, vil jeg da mene
Har du kontroll på ditt AFR når du ligger i med den belastningen..?
Det kan være flere feil dette, f.eks for mager(lean) blanding, eller at tenningstidspunkt er for sent.
Hva med tett katalysator, har du kat. på din bil? Eller så kan midtre eller bakre lyddemper være tett, som vil skape trykk på eksosen. Trykk=temperatur økning.
Blandingen er næsten tip top, tændingen har vi nemlig ikke stillet helt vildt på endnu, har ikke katalysator på , udstødningen er 3" med gennemstrømspotter

så syntes det tyder mest på tændingen
: 13 jun 2009, 22:25
af K-FINN
Tror også det er i tændingsmap du skal lede efeter fejlen.