Forskellig boost i hver gear

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
MaDz
Indlæg: 7
Tilmeldt: 01 nov 2008, 13:34

Forskellig boost i hver gear

#1 Indlæg af MaDz »

Kan MS styring sættes op til at den ikke skal give fuld ladetryk i f.eks 1 og 2 gear og så i 3 og op af får den fuld ladetryk ?
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#2 Indlæg af Morten VJ »

Nej det kan den ikke.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#3 Indlæg af grydesvamp »

men du kan købe en ladetryks styring til ca 2500 der kan hvad du ønsker.
Fri bane fuld hane! :-)
JPP
Admin
Admin
Indlæg: 2499
Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54

#4 Indlæg af JPP »

Interessant emne, har selv leget med tanken...

Hvad vil det kræve?

Udgang fra gearkassen (eller anden anordning) med signal på aktuel gear
multible boostmaps (m. omdr. vs. boost) - et for hvert gear

Hvilke styringer understøtter dette?
Vems?
...
JPP
Admin
Admin
Indlæg: 2499
Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54

#5 Indlæg af JPP »

grydesvamp skrev:men du kan købe en ladetryks styring til ca 2500 der kan hvad du ønsker.


Hvad er det for en enhed? e-boost? og hvordan registrere den gear nr. signalet?
Alex_Reedtz
Senior Medlem
Indlæg: 293
Tilmeldt: 22 nov 2005, 20:48
Geografisk sted: Juelsminde

#6 Indlæg af Alex_Reedtz »

Jeg har købt en Apexi, den har noget "self learning" første gang du bruger den. Dvs. at den skal bruge speedsignal og omdrejningssignal, derfra regner den selv ud hvilket gear du kører i.
JDJ
Medlem
Indlæg: 234
Tilmeldt: 10 mar 2006, 10:26
Geografisk sted: Brædstrup
Kontakt:

#7 Indlæg af JDJ »

JakobM skrev:
grydesvamp skrev:men du kan købe en ladetryks styring til ca 2500 der kan hvad du ønsker.


Hvad er det for en enhed? e-boost? og hvordan registrere den gear nr. signalet?


Er rimeligt sikkert på at min E-boost 2 kan også, har dog ikke rigtigt læst om det i den grusomt store manual da jeg ikke har planer om at bruge det med den smule effekt jeg kører med.
Men det er noget at den bruger rpm signal, map og skal man trykke på en knap inden man starter op, så den ved at man starter i første gear. Så det kan jo næsten "kun" bruges til 402 meter ræs, for synes da det er lidt noget bøvl at skulle huske at trykke hver gang man starter i 1. gear.
kepsus
Medlem
Indlæg: 188
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

#8 Indlæg af kepsus »

Jeg bruger også en apexi til at justere trykket i forholf til hvad gear.
Brugeravatar
VRT
Senior Medlem
Indlæg: 327
Tilmeldt: 06 nov 2006, 21:31
Geografisk sted: Gun City

#9 Indlæg af VRT »

Mht. Turbosmarts E-boost 2:
"Sequential Switching Function A –- Allows you to sequentially switch between different boost settings. This switch logic could
be applied in a situation where you want to have a different boost level in each gear.
- Earthing the green wire with a switch will scroll up a single set point.
- Earthing the green wire again will switch up another single set point.
- The maximum number of set points that can be switch up to is determined by nSP in the setup menu.
- Once the maximum set point is reached through switching further switching not increase the set point any higher.
- Earthing orange wire with a switch will reset and return to SP1."
Som det allerede er blevet skrevet, så er det ikke den mest brugbare metode til hverdagskørsel, da den kun kan skifte op, hvor efter den vil skifte tilbage til udgangspunktet.

Mere kan læses her: http://www.xspeed.com.au/manuals/FG-EBO ... 0V3.09.pdf
Bufas
Senior Medlem
Indlæg: 332
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Slagelse
Kontakt:

#10 Indlæg af Bufas »

Er det ikke bare lave så knappen er en mikroswitch der bliver aktiveret når den sættes i 1. gear. Så gør den det af sig selv hver gang. Så er det kun hvis du skifter ned i 2. at du skal huske at den ikke er aktiv.
Besvar