Justering af Wg

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
Hp Ae86
Medlem
Indlæg: 167
Tilmeldt: 23 aug 2007, 21:45
Geografisk sted: Viborg

Justering af Wg

#1 Indlæg af Hp Ae86 »

Hvor stam skal en intern wg på en gt2860rs være ? skal den være så stram at jeg skal "trække" armen hen til "wglågen" ?
Daydrive : Corolla Levin (Ae86) 4agte
2 Drive : Starlet (Kp60) 2k
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#2 Indlæg af Runesm »

Sådan var det ihvertfald på min t3
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Brugeravatar
BANDIT
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 23 jul 2006, 20:24
Geografisk sted: Sønderjylland

Re: Justering af Wg

#3 Indlæg af BANDIT »

Hp Ae86 skrev:Hvor stam skal en intern wg på en gt2860rs være ? skal den være så stram at jeg skal "trække" armen hen til "wglågen" ?


Ja ca så du skal trække armen et ½ hul
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret
Mads B (dk)
Mester Medlem
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

#4 Indlæg af Mads B (dk) »

det kommer jo an på hvilket tryk du vil køre med..... men der skal være fjeder belastning på wg..... 1-2mm du skal trække den er nok minimum
Billede
Ydegaard
Junior Medlem
Indlæg: 80
Tilmeldt: 11 apr 2009, 21:26
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

#5 Indlæg af Ydegaard »

Hvordan tjekker man så når man har sat den på om den står for stramt eller for løst?
Brugeravatar
Hp Ae86
Medlem
Indlæg: 167
Tilmeldt: 23 aug 2007, 21:45
Geografisk sted: Viborg

#6 Indlæg af Hp Ae86 »

okæ fik at vide af en af mine bekendte at et "huls" afstand, men er det for meget? starter nok med at køre 0.5-0.8 bar og smækker den så op på en 1.2 når jeg har penge til en ny gearkasse :rock:
Daydrive : Corolla Levin (Ae86) 4agte
2 Drive : Starlet (Kp60) 2k
Brugeravatar
BANDIT
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 23 jul 2006, 20:24
Geografisk sted: Sønderjylland

..

#7 Indlæg af BANDIT »

Ifølge daugbjerg er grundindtilling ca ½ hul eller 2-3 mm
Senest rettet af BANDIT 23 maj 2009, 00:11, rettet i alt 1 gang.
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret
Mads B (dk)
Mester Medlem
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

#8 Indlæg af Mads B (dk) »

hvis den er for stram bliver de tryk alt for højt


hvis den er for løs lukker din wg aldrig


alt derimellem næsten op til dig hvilket tryk du vil have.
Billede
Brugeravatar
Captain Slow
Mester Medlem
Indlæg: 1340
Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
Geografisk sted: Horsens

#9 Indlæg af Captain Slow »

husk nu IKKE at købe en lorte T50 gearkasse.

på med en w58 og et modificeret bellhouse. og samtidig en større kobling
de kan holde til tæv ;-)

min turbomanifold, turbo og externe wastegate er til salg nu,,
samt en ny 60 cm ic og en blowoff.

gearkasse og bellhouse kommer til salg senere på året
I love everything thats fast enough to do something stupid with
Brugeravatar
Hp Ae86
Medlem
Indlæg: 167
Tilmeldt: 23 aug 2007, 21:45
Geografisk sted: Viborg

#10 Indlæg af Hp Ae86 »

Lars du er jo alt for sent på den, har jo købt næsten alt, untagen den gearkasse og det bellhouse :)

glemte helt at sige at jeg kommer til at køre med bleed ventil så armen behøver jo ikke at stå helt super presist
Daydrive : Corolla Levin (Ae86) 4agte
2 Drive : Starlet (Kp60) 2k
Besvar