GSXR750-spjældhuse monteret på 4AGE?

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
meeeee
Indlæg: 12
Tilmeldt: 03 aug 2004, 12:06
Geografisk sted: Rønnede
Kontakt:

GSXR750-spjældhuse monteret på 4AGE?

#1 Indlæg af meeeee »

Welcome.

Til min Toyota Corolla 1989 AE92 4AGE, har jeg købt 4 stk. spjældhuse fra en Suzuki GSXR750 2007. Deraf skal jeg ha smedet et indsugningsmanifold, og købt luftfiltre, de ting er der check på, men mit broblem ligger i hvilken komplet styring til justering på rullefelt der skal bruges? Kan jeg bruge dyserne fra 4AGE ellers hvad skal jeg skifte til? (der er 8 dyser til spjældhusene 4grå 4brun), ledningsnettet?

Best Regards Kim Kindvig Jørgensen
wooooo - meeeee
VAG mekaniker
Senior Medlem
Indlæg: 353
Tilmeldt: 15 jan 2004, 22:19
Geografisk sted: fyn kerteminde

#2 Indlæg af VAG mekaniker »

Hmm - jeg ville nok finde mig en megasquirt motorstyring, mont den til dine spjældhuse/dyser , købe en wideband sonde med kontroller og så bruge nogle timer på vejene/rullefelt.
Var ude og trimme en bil med nogenlunde samme opsætning i går, og det blev slet ikke så tosset af sådan nogle amatør nisser som os. Antal af dyser og hvilke du skal bruge kommer helt an på hvor meget dyserne gir, og hvor meget effekt du ønsker. Men mon ikke den suki har flere heste std end du for ud af toyota? Så vil tro du er fint dækket ind med dem. :wink:
v/h Peter
meeeee
Indlæg: 12
Tilmeldt: 03 aug 2004, 12:06
Geografisk sted: Rønnede
Kontakt:

ograderinger.

#3 Indlæg af meeeee »

Hvilken motorstyring til dette?

pga. lattergassystemet skal der være så stor dyse i som muligt men hvilken?, da jeg montere lambdasonde kan jeg se blandingen, men dyserne koster garanteret en krig, og 1. gang forkert er noget lort. Hvor betaler man sig fra at få de rigtige dyser, nogen der kan måle motoren?

Skal jeg opgradere min standard 4AGE-benzinpumpe?

Planen er at den yder maximalt, med de skrevne stumper.
UPGRADES:
OBX 2" 4-2-1 bananmanufold
HKS 2" downpipe og bagpotte, uden cat
Pipercams 306 graders knastaksler
TTT justerbare takthjul
Ståltoppakning
Planet, portet og poleret 4AGE 16v bigport-topstykke
Skam-afdrejet svinghjul
Exedy stage 2 kobling 300+
Suzuki GSXR750 spjældhuse 4stk. (polerer indsugningen)
4 separate skumconefiltre
Nos 4 direct-port vådindsprøjtningssystem, 50hk dyser
wooooo - meeeee
meeeee
Indlæg: 12
Tilmeldt: 03 aug 2004, 12:06
Geografisk sted: Rønnede
Kontakt:

PS

#4 Indlæg af meeeee »

motoren har 1600cc og 124hk standard imod MCens 750cc og 150hk standard.

koblingen er en letvægtskobling - motoren er bygget til og arbejder ved høje omdrejninger.
wooooo - meeeee
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#5 Indlæg af Runesm »

Hvis målet bliver op imod 250hk, og med NOS-dyser, så vil jeg nok personligt ihvertfald bruge 400ml dyser, måske 450ml. Så burde du også ha' din røv på det tørre vil jeg sige, uden at kunne sige mig sikker på hvor meget ekstra benzin NOS egentlig kræver.

meeeee skrev:da jeg montere lambdasonde kan jeg se blandingen


Taler vi her en wideband sonde?
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Brugeravatar
david
Mester Medlem
Indlæg: 502
Tilmeldt: 13 jan 2004, 10:46
Geografisk sted: 9000

#6 Indlæg af david »

hvis du kører wet-set grinegas, har du benzindyserne i dine foggere. Det er sårn set et standalon system ved siden af dine dyser som føder motoren under normale køreforhold.. Du skal være sikket på at din benzinpumpe kan føde de fire foggere og dine almindelige dyser
Besvar