Montering af ARP bolte??

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
warp
Junior Medlem
Indlæg: 66
Tilmeldt: 16 sep 2007, 22:51

Montering af ARP bolte??

#1 Indlæg af warp »

Hey
Jeg har et sæt plejlstænger som skal have ARP bolte i i stedet for standard bolte.
For at montere de nye ARP bolte skal hullerne hones en anelse op.
Muligvis skal den store ende af plejlstangen også hones bagefter for at blive helt rund og passe i tolerensen.
Er der nogen her i Danmark der har erfaring med denne operation som I kan anbefale?
Jeg kender et godt sted i Tyskland, men det var noget nemmere at få lavet i DK hvis der er nogen der er vandt til at lave det?

/Jacob
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#2 Indlæg af K-FINN »

Lyder mærkeligt at der skal hones, er du sikker på de er rigtige..
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
warp
Junior Medlem
Indlæg: 66
Tilmeldt: 16 sep 2007, 22:51

#3 Indlæg af warp »

ja de skal hones. Det er til en VW type 4 boxermotor som ikke har ARP bolte standard og det fåes heller ikke til de specifikke plejlstænger. Derfor bruges nogle ARP bolte til noget chevy V8 som næsten passer så derfor skal plejlstængerne bearbejdes.
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#4 Indlæg af K-FINN »

warp skrev:ja de skal hones. Det er til en VW type 4 boxermotor som ikke har ARP bolte standard og det fåes heller ikke til de specifikke plejlstænger. Derfor bruges nogle ARP bolte til noget chevy V8 som næsten passer så derfor skal plejlstængerne bearbejdes.


Er det fordi den skal tage mange flere rpm du skifter..
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
warp
Junior Medlem
Indlæg: 66
Tilmeldt: 16 sep 2007, 22:51

#5 Indlæg af warp »

Jep, skifter til nogle ret store stempler og kommer til at køre væsentlig højere omdrejninger.
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#6 Indlæg af K-FINN »

warp skrev:Jep, skifter til nogle ret store stempler og kommer til at køre væsentlig højere omdrejninger.


Ja det lyder som om nogen har prøvet det....
Jeg ville dog ikke turde gøre det i min egen motor.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
sune
Junior Medlem
Indlæg: 66
Tilmeldt: 18 jun 2006, 13:50
Geografisk sted: Højbjerg

#7 Indlæg af sune »

warp skrev:ja de skal hones. Det er til en VW type 4 boxermotor som ikke har ARP bolte standard og det fåes heller ikke til de specifikke plejlstænger. Derfor bruges nogle ARP bolte til noget chevy V8 som næsten passer så derfor skal plejlstængerne bearbejdes.



Øhh klap nu lige hesten, ARP kan lave hvilken som helst bolt til dig, så hvorfor ikke bare måle dine gamle bolt ud og bestile noglen der passer?? De koster nok mere end dem du havde tænkte dig at bruge, men du slipper for at skulle have lavet maskin arbejde på dine pejlestænger.

Det er ikke mere besværligt end at gripe knoglen og ringe til dem. Også kan du også snakke med dem om hvilken styrke bolte du vil have. De har mange forskellige legeringer.
Nicolai Larsen
Indlæg: 12
Tilmeldt: 06 nov 2007, 21:20

#8 Indlæg af Nicolai Larsen »

Roskilde cylinderservice +45 46343141

Har selv et sæt hos ham der skal have samme tur....
Hilsen Nicolai...
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: Montering af ARP bolte??

#9 Indlæg af HenrikGM »

warp skrev:Hey
Jeg har et sæt plejlstænger som skal have ARP bolte i i stedet for standard bolte.
For at montere de nye ARP bolte skal hullerne hones en anelse op.
Muligvis skal den store ende af plejlstangen også hones bagefter for at blive helt rund og passe i tolerensen.
Er der nogen her i Danmark der har erfaring med denne operation som I kan anbefale?
Jeg kender et godt sted i Tyskland, men det var noget nemmere at få lavet i DK hvis der er nogen der er vandt til at lave det?

/Jacob


Passer gevindhullerne? Eller er det løs bolt i frihul hele vejen?
Hvor meget er hullet for lille?

Hvis det bare er "lidt" så ville jeg ikke være bange for at tage dem lidt op i diamter, ethvert velassorteret "hobbyværksted" kan gøre det.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
michael f
Medlem
Indlæg: 240
Tilmeldt: 26 jul 2005, 03:55
Geografisk sted: kalundborg

#10 Indlæg af michael f »

har du prøvet at kontakte farmer aka torben alstrup der har morepower.dk? han er lidt af en guru med de gamle vw motore har jeg ladet mig fortælle.. han kan måske lave det, ellers kan han sikkert fortælle dig hvem der kan hvis det er en brugt kombination
Besvar