saab 9000i 2,3 16v turbo ??

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
vognbjerg
Senior Medlem
Indlæg: 290
Tilmeldt: 30 jan 2006, 23:39
Geografisk sted: dk

saab 9000i 2,3 16v turbo ??

#1 Indlæg af vognbjerg »

har lige fået mig såen en fin vogn, den skulle være chippet til 235hk men har ikk fået den rullet endnu, men det føles nu ikk som så mange hk..

jeg syns den løber tør for ladetryk hurtig.. altså man acc, så dør den ud efter 5 sek. så kan man lette lidt på speederen og så gi den fuld gas igen såå acc. den fint igen et par sek.. nogen ide til hvorfor den gør det??

den kører med std. udstødning nu , men jeg er ved at undersøge hvor man kan få noget andet nogen forslag??

ellers gode råd og ideer til hvorn jeg får mest muligt ud af saab´n uden at smadre det hele naturligvis.... jeg har set kit der skulle kunne give op til 265 hk men ikke i dk.. nogen der ved hvad dette kit består a ??

dennis
Ydegaard
Junior Medlem
Indlæg: 80
Tilmeldt: 11 apr 2009, 21:26
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

#2 Indlæg af Ydegaard »

Du kan se hvilke kits der forhandles på:

www.maptun.com

eller:

www.speedparts.com

Begge hjemmesider har en dansk forhandler, men han har ingen webshop:

www.jensen-racing.dk
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#3 Indlæg af Runesm »

Hvad tanker du på den?
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
vognbjerg
Senior Medlem
Indlæg: 290
Tilmeldt: 30 jan 2006, 23:39
Geografisk sted: dk

#4 Indlæg af vognbjerg »

jeg tanked 98 igår og idag 95 ved godt at det kan være apc der roder lidt med noget men kan ikk rigtig finde ud af hvad

det hjalp lidt at jeg gik alle vacumslanger efter , efter at jeg fandt een der var flækket... men den går stadig op i rød på lade måler og falder hurtig ned på 3/4 skal nok lige komme med lidt mere præcise tal i morgen når jeg får den på rulle felt og får et ur på den..
Brugeravatar
JerrilD
Mester Medlem
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 07 okt 2006, 19:42
Geografisk sted: Fredericia C

#5 Indlæg af JerrilD »

SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

#6 Indlæg af Saab-Daniel »

Hvilken årgang er det? Mellem 1993 og 1998 = Jeg kan lave noget til dig... ;)
Mvh,
Daniel
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
tyson2
Senior Medlem
Indlæg: 458
Tilmeldt: 21 feb 2007, 21:18
Geografisk sted: 4600 Barbados

#7 Indlæg af tyson2 »

det er en 9000i 2,3 16v fra 91
vognbjerg
Senior Medlem
Indlæg: 290
Tilmeldt: 30 jan 2006, 23:39
Geografisk sted: dk

#8 Indlæg af vognbjerg »

det er nemli rigti rigti... årg 91

så havde vi den på rulle felt igår og den smidder 134hk ved 3000 omdr.ca.. der dykker kurven kraftigt for så at stige så småt igen så som jeg frygted smidder den ladtrykket og resten a kurven på være uden tryk..

jeg har ikke målt ladetryk på den..

da den skulle være chippet gav jeg mig igang med at finde boksen for at finde ud a hvilken chip der sad i.... og blev lidt lang i snottet da jeg fandt en Ljetronic boks i den.. den burde da ikke sidde i en 9000i ??
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#9 Indlæg af møffe »

hvad med din actuator. de bliver slidt med tiden, og giver til tider de særeste ting at gruble over.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
carsten rs turbo
Nyt Medlem
Indlæg: 25
Tilmeldt: 06 jul 2003, 18:15

#10 Indlæg af carsten rs turbo »

Hmmm bare en tanke men kan det være turboen der er revnet
CBR900RR
Besvar