JerrilD skrev:Nogen som har erfaringer med at motorsådan nogle spjældhuse på en bilmotor?
Der skal nok laves en adaptor. Men tænkte mere på styringen af dem??
Drejer sig om en ax gti
Du skal over i noget andet motorstyring, Det blir vidst det nemmeste. evt en ms til sådan en gammel hund.
Men i teorien kan man evt bibeholde den orginale , hvis du fx har en luftmængdemåler siddende som på focusen og har en luftfilter kasse udenover spjældene. Så gør det nemlig ingen forskel om der er 1 eller 4 spjælde.
Problemet kommer først da mappet i motorstyringen højst sandsynelig ikke passer til den nye opsætning eller du vil køre med åbene filtre eller tragte. Der kan man så få en dyr boks ala noget piggyback der styrer efter Tps sensoren´s position(Ved ikke om MS osse kan det) Nogen der ved det??
jeg har købt et sæt 45 mm fra en kawazaki zx12 for 1000.- på mc galleri og de skal på min starlet kp60 til klubrally og skal styres af en ms1 v2.2 når jeg får læst mig mod nok til at gå igang med projektet. indtil da skal den køre med dobb lodrette weber.
mvh kasper
Jeg er PT igang med samme projekt, istedet med en Corolla 90" 4age 1,6 16V. Har taget 41mm spjældhusene fra en YamahaR6, men mangler så
Flange fra topstykke til indsugning (technotoytuning.com har måske noget)
Omdysning af spjældhuse (i mit tilfælde 400ml)
motorstyring komplet (eks. stage 3.dk)
lamdasonde (wideband ?)
længden på insugningstragte (i mit tilfælde 1,6L - 8000omd. = ?)
filte på tragte (eventuelt boxfiltret fra suzuki'en)
samle samle sjov-
også skal så rulles ind på dymo...
Jeg har nogle suzuki hayabusa spjælde liggende fra en 07'er.. de er vel noget der ligner cirka 46mm i indgangen, selve spjældet er lidt mindre, 42-43mm vil eg tro.. planen var de skulle på en golf 2 1.8 16v engang med tiden når bilen er samlet, sammen med en MSE 2.2 der ligger ved siden af spjældene.. til at starte med blir det dog nok med et ABF manifold fra en golf 3 2.0 16v