WG på T4 flange dobbelt indløb

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
come_on
Junior Medlem
Indlæg: 70
Tilmeldt: 26 maj 2008, 20:30
Geografisk sted: nordsjælland.

WG på T4 flange dobbelt indløb

#1 Indlæg af come_on »

ja skal til at lave en manifold med en T4flance med dobbelt indløb...

skal man sætte 1 stor fx 60mm midt i eller 2 mindre. fx 38mm på hver side.

eller skal man køre rør fra hver side hen til 1 stor..

mvh steffen
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#2 Indlæg af m power »

Brugeravatar
come_on
Junior Medlem
Indlæg: 70
Tilmeldt: 26 maj 2008, 20:30
Geografisk sted: nordsjælland.

#3 Indlæg af come_on »

ja det lyder god...

men kan det lad sig gøre at bore et stort hul imellem det dobbelt indløb. eller skal man ha 2 rør hen..

og nu når det er 6cyl, hvilken rør skal sammen..

mvh steffen
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#4 Indlæg af lqs »

er det en rækkesex går de tre foreste sammen, de tre bagerste gør det samme.
v sex så går den ene side sammen, den anden side gør det samme.
ang det med adskilte rør hele vejen ud til wg... ja det bør der da være for at det er optimalt. men før vg begynder at åbne er der nu ikke meget flow den vej! pulserne ændrer ikke sådan lige retning frivilligt.
det JACOB skriver om ladetryk 1000-1500rpm tidligere, vil nok meget sjældent kunne opnås. men mindre har vel også ret. lidt det samme med det han skiver om at ladetryk kommer blødere....
husk det er langt hen af vejen rpm på turboen der bestemmer ladetrykket. disse omdrejninger kommer af at der passerer udstødningsgas gennem turbinesiden på turboladeren. hastighed og mængde (VÆGT) af denne udstødningsgas bestemmer hvor meget rpm på turbo ligger på.
MVH søren
Brugeravatar
come_on
Junior Medlem
Indlæg: 70
Tilmeldt: 26 maj 2008, 20:30
Geografisk sted: nordsjælland.

#5 Indlæg af come_on »

så hvis jeg forstår ret.. kunne man godt lave et stort rør i midten og hen til wg. :)


lqs skrev:er det en rækkesex går de tre foreste sammen, de tre bagerste gør det samme.
v sex så går den ene side sammen, den anden side gør det samme.
ang det med adskilte rør hele vejen ud til wg... ja det bør der da være for at det er optimalt. men før vg begynder at åbne er der nu ikke meget flow den vej! pulserne ændrer ikke sådan lige retning frivilligt.
det JACOB skriver om ladetryk 1000-1500rpm tidligere, vil nok meget sjældent kunne opnås. men mindre har vel også ret. lidt det samme med det han skiver om at ladetryk kommer blødere....
husk det er langt hen af vejen rpm på turboen der bestemmer ladetrykket. disse omdrejninger kommer af at der passerer udstødningsgas gennem turbinesiden på turboladeren. hastighed og mængde (VÆGT) af denne udstødningsgas bestemmer hvor meget rpm på turbo ligger på.
MVH søren
Besvar