forvirring om bur mm
Redaktør: Moderatorer
-
lqs
- Mester Medlem
- Indlæg: 4407
- Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46
forvirring om bur mm
http://www.bilgalleri.dk/html/for_messa ... _ID=530275
den unge mand bliver nok ked af det.... når/hvis det lykkes ham at finde DASUs regler for biler under 10.00 på 402m!
MVH søren
den unge mand bliver nok ked af det.... når/hvis det lykkes ham at finde DASUs regler for biler under 10.00 på 402m!
MVH søren
-
lqs
- Mester Medlem
- Indlæg: 4407
- Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46
hvis det er den bil på billedet (ved hans navn på bg) så er det vel egentlig en 4wd.... efter ET reglerne må den slet ikke køre så stærkt (i dasu regi)
ellers er under 10=chassic besigtigelse.
DRAGRACE reglerne er frygtelig gammeldags. de kan slet ikke bruges til en moderne/ikke us bil.
tror aldrig det bliver anderledes. det er som om viljen fuldstændig mangler fra dasu s dragraceudvalg mm.
MVH søren
ellers er under 10=chassic besigtigelse.
DRAGRACE reglerne er frygtelig gammeldags. de kan slet ikke bruges til en moderne/ikke us bil.
tror aldrig det bliver anderledes. det er som om viljen fuldstændig mangler fra dasu s dragraceudvalg mm.
MVH søren
-
lqs
- Mester Medlem
- Indlæg: 4407
- Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php? ... c&start=90 tag evt tråden fra side 9-10..... der er ikke sket meget siden. mig bekendt!
MVH søren
MVH søren
- come_on
- Junior Medlem
- Indlæg: 70
- Tilmeldt: 26 maj 2008, 20:30
- Geografisk sted: nordsjælland.
der er min bmw der skal bur ilqs skrev:hvis det er den bil på billedet (ved hans navn på bg) så er det vel egentlig en 4wd.... efter ET reglerne må den slet ikke køre så stærkt (i dasu regi)
ellers er under 10=chassic besigtigelse.
DRAGRACE reglerne er frygtelig gammeldags. de kan slet ikke bruges til en moderne/ikke us bil.
tror aldrig det bliver anderledes. det er som om viljen fuldstændig mangler fra dasu s dragraceudvalg mm.
MVH søren
-
lqs
- Mester Medlem
- Indlæg: 4407
- Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46
det ændrer ikke ved at du bør prøve at sætte dig ind i de (håbløse...) regler der gælder ved DASU. vel at mærke hvis det er ved dem du ønsker at køre med bilen.
hvis det er en BMW med standard/uafhængig bagaksel, så er problemet at du egentlig ikke ...mig bekendt... kan få bilen godkendt til under 10 efter ET reglerne. du kan sagtens få lavet et bur der kan godkendes til 7.5 , men ting som bagtøj, svinghjul, remskiver (svingningsdæmper) mm er et stort problem.
skriv evt lidt mere om hvad dine planer egentlig er. det lyder bestemt spændende med forventninger om tider under ti!
MVH søren
hvis det er en BMW med standard/uafhængig bagaksel, så er problemet at du egentlig ikke ...mig bekendt... kan få bilen godkendt til under 10 efter ET reglerne. du kan sagtens få lavet et bur der kan godkendes til 7.5 , men ting som bagtøj, svinghjul, remskiver (svingningsdæmper) mm er et stort problem.
skriv evt lidt mere om hvad dine planer egentlig er. det lyder bestemt spændende med forventninger om tider under ti!
MVH søren
- come_on
- Junior Medlem
- Indlæg: 70
- Tilmeldt: 26 maj 2008, 20:30
- Geografisk sted: nordsjælland.
jamen grunden til det spørgsmål er fordi... jeg har fået et bur der er 3mm tykt og 50mm i dia. men der er svejst i bukkene. og min kammerat har et sparco bur, som kun skulle være godkendt til rally..
så vi ville bare prøve at blive kloger på hvad man skal gøre og må og ikke må osv osv..
det har ikke noget at gøre med vi skal under 10sek.. men så snart du under 11 og ikke har bur, blir du disket
så vi ville bare prøve at blive kloger på hvad man skal gøre og må og ikke må osv osv..
det har ikke noget at gøre med vi skal under 10sek.. men så snart du under 11 og ikke har bur, blir du disket
-
Wildert
- Mester Medlem
- Indlæg: 1673
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Nær Roskilde
- Kontakt:
Det kan du i hvert fald ikke bruge.come_on skrev:jamen grunden til det spørgsmål er fordi... jeg har fået et bur der er 3mm tykt og 50mm i dia. men der er svejst i bukkene.
Generelt skal hovedelementerne (hovedbøjle, sidebøjler eller frontbøjle, etc.) være i ét stykke.
Der kan sågar være krav til hvor mange buk der overhovedet må være.
Nu er jeg ikke lige klar over kravene ifm. drag/streetracing, men til rally kan det være lidt en jungle.
Kravene varierer med hvornår bilen er homologeret, og til dels med klasserne.
Derudover så er der forskel på et hjemmebygget bur der er lavet efter DASU-regler, et homologeret bur, og et certificeret bur...
Hold ørene stive når du læser reglementerne! Men det er det ENESTE sted du kan finde infoen præcist.
-
audi_claus
- Senior Medlem
- Indlæg: 349
- Tilmeldt: 19 feb 2007, 10:13
- Geografisk sted: Ebeltoft
- Kontakt:
Eet af problemerne med bur er, at der er flere forskrifter. Dragracingreglementet angiver for biler, der kører under 12 sek på 1/4 mile og ikke bedre end 10 blot en hovedbøjle i 50mm.
Hvis man har deltaget i bracket og kører mod en kraftigere bil og får et forspring, kunne man måske godt ønske sig et hel-bur af hensyn til personlig beskyttelse uanset, hvad kravet til ens egen bil er.
Jeg fik derfor lavet et hel-bur efter DASU anvisninger for al. B-licens (bane-løb/ special saloon) samt med en hovedbøjle i et nummer kraftigere materiale, så den burde kunne godkendes begge steder.
(Rally kræver yderligere tværpinde over fører og kortlæsers hoved).
Hvis man har deltaget i bracket og kører mod en kraftigere bil og får et forspring, kunne man måske godt ønske sig et hel-bur af hensyn til personlig beskyttelse uanset, hvad kravet til ens egen bil er.
Jeg fik derfor lavet et hel-bur efter DASU anvisninger for al. B-licens (bane-løb/ special saloon) samt med en hovedbøjle i et nummer kraftigere materiale, så den burde kunne godkendes begge steder.
(Rally kræver yderligere tværpinde over fører og kortlæsers hoved).
1140 Hk er hjemme (2 biler 3 styreboxe) 
Heraf tegner det Blå Bæst sig for 600 and counting
PS: aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer
Heraf tegner det Blå Bæst sig for 600 and counting
PS: aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer
