Kobling til Volvo B23 Turbo

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
Jakobsen
Mester Medlem
Indlæg: 857
Tilmeldt: 15 jul 2005, 14:22
Geografisk sted: Hellerup

Kobling til Volvo B23 Turbo

#1 Indlæg af Jakobsen »

Hej

skal bruge noget seriøs kobling til mit motor projekt.. effekt er omkring de 300-350HK og moment 500/600NM

har noget sintermetal i tankerene. men aner ik helt hvor man lige ska finde dem henne... Gearkassen er en M46 indtil videre. ved godt det ikke kan holde med har nok på lager til lidt sjov. indtil jeg finder mig en Getrag 262/265 eller noget M3 :) på forhånd tak.
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: Kobling til Volvo B23 Turbo

#2 Indlæg af HenrikGM »

Anders-S13 skrev:Hej

skal bruge noget seriøs kobling til mit motor projekt.. effekt er omkring de 300-350HK og moment 500/600NM

har noget sintermetal i tankerene. men aner ik helt hvor man lige ska finde dem henne... Gearkassen er en M46 indtil videre. ved godt det ikke kan holde med har nok på lager til lidt sjov. indtil jeg finder mig en Getrag 262/265 eller noget M3 :) på forhånd tak.


Hehe Anders....

Så du vil købe en halvdyr kobling for at splitte de M46 gearkasser du har på lager, så konvertere til bmw gearkasser og købe endnu en dyr kobling?

Det lyder ikke økonomisk i mine ører, men ok...
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
Jakobsen
Mester Medlem
Indlæg: 857
Tilmeldt: 15 jul 2005, 14:22
Geografisk sted: Hellerup

#3 Indlæg af Jakobsen »

Problemet er jo lidt at de Getrag 262/265 ikke er nemme at finde. hvis de lagde på et hvert hjørne var det jo ik et problem :D og en M3 med 1:1 i 5 betyder ny gearing på bagtøjet til 7500svenske kroner.. så det hele koster. vil se hvad den M46 kan klare, havde overvejet en sinter metal lamel her i starten. effekten vil selvfølgelig ikke være de 350hk lige med det samme. men regner med 260-280Hk her første forsøg, kommer an på hvad den T3-T4 Lader kan lave jeg har. det er noget fra noget volvo lastbil..

men hvis du kan give prej om hvor jeg finder noget Getrag eller T5 Mustang gearkasse må i endelig sige til 8)
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#4 Indlæg af lqs »

T5 er rigtig billig fra ny af. prøv summitracing. den har så også typisk 0,8 i femte gear.
en T56 er stor og stærk. den er egentlig heller ikke voldsom dyr. den fylder dog en del... den har op til 0.50 i 6. gear!
MVH søren
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#5 Indlæg af lqs »

glem HK lidt i gearkasse spillet. mange NM ved lave RPM er en rigtig dræber...
Brugeravatar
Jakobsen
Mester Medlem
Indlæg: 857
Tilmeldt: 15 jul 2005, 14:22
Geografisk sted: Hellerup

#6 Indlæg af Jakobsen »

Altså ved ikke med plads det er til en 142 så ved ik om der er mindre end i en 240 ?

har også kigget på noget M3 fra en E36-E46 6 trins den har også 0.8 i 6gear. men det koster jo det hele (:

Kan prøve at kigge lidt efter de T5 kasser på summit racing
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#7 Indlæg af lqs »

vinkelsliber/skæreskive gør meget ved det problem med pladsen.... sammen med en co2 svejser og lidt plade!
Brugeravatar
Jakobsen
Mester Medlem
Indlæg: 857
Tilmeldt: 15 jul 2005, 14:22
Geografisk sted: Hellerup

#8 Indlæg af Jakobsen »

hehe ja helt rigtig :D men men vil nu ikke til at skære det helt vide i den gamle volvo desværre.. håber det den kan være der uden at jeg ska skære eller bygge videre i karossen..
Spirillen
Senior Medlem
Indlæg: 365
Tilmeldt: 24 maj 2005, 10:16
Geografisk sted: Horsens

#9 Indlæg af Spirillen »

Jeg har en Getrag kasse liggende, fra en Bmw, det var egentlig meningen, jeg skulle have haft den efter Volvomotoren, men nu er der en 1UZFE(-TT), på vej ned i bilen istedet.
Så Getragen bliver sandsynligvis ikke rørt de første mange år, medmindre der kommer en og køber den.
! ! FRI BANE FULD HANE ! !

IT'S MIND OVER MATTER!!
I dont mind, and the sheetmetal dont matter!!
Brugeravatar
Jakobsen
Mester Medlem
Indlæg: 857
Tilmeldt: 15 jul 2005, 14:22
Geografisk sted: Hellerup

#10 Indlæg af Jakobsen »

Du fik lige en PM på den getrag
Besvar