ang LLm/turbo

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
gammel skæv ford
Medlem
Indlæg: 139
Tilmeldt: 14 nov 2004, 19:03
Geografisk sted: syd på djævle øen

ang LLm/turbo

#1 Indlæg af gammel skæv ford »

hej
hvis man nu stadig skal kører med LLM nå man tryk lader,skal den så side,hvordan skal jeg sige det......luft filter-LLM-turbo,eller skal den side hvor den sider nu hved gas spjældet,så den kommer efter ICeren.
mvh peter.
det er en bmw 528 (e28) år 82 hvis det har nodet at sige.
alt under 1,bar er kun for lyden skyld
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#2 Indlæg af K-FINN »

Da den sikkert skal omprogramers eller anden motorstyring til, er det princpielt lige meget.

Kørte selv med min på sugeside, da jeg ikke vidste om den kunne tåle trykket.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
ToLa
Junior Medlem
Indlæg: 72
Tilmeldt: 26 jun 2007, 08:52

#3 Indlæg af ToLa »

På min Punto sidder den før turboen. Dette er vigtigt da den er af typen med varmetråd og denne kan ikke tåle tryk. Den er faktisk så følsom at med et åbent filter siddende lige bag ventilatoren til køleren kan bilen finde på at gå ud når blæseren starter.

Tobias
tyson2
Senior Medlem
Indlæg: 458
Tilmeldt: 21 feb 2007, 21:18
Geografisk sted: 4600 Barbados

#4 Indlæg af tyson2 »

Med luftmængdemåler som på gamle bimmere, er det nemmeste bare og trykke igennem den. Så kan man køre med blow off, uden den hele tiden går ud :)
Mads B (dk)
Mester Medlem
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

#5 Indlæg af Mads B (dk) »

på nisannen sidder den også før turboen
Billede
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#6 Indlæg af K-FINN »

tyson2 skrev:Med luftmængdemåler som på gamle bimmere, er det nemmeste bare og trykke igennem den. Så kan man køre med blow off, uden den hele tiden går ud :)


Så er det fordi du har valgt forkert bov at den går ud, med mindre det er en BMW ting..
Det havde jeg ikke problemmer med.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
tyson2
Senior Medlem
Indlæg: 458
Tilmeldt: 21 feb 2007, 21:18
Geografisk sted: 4600 Barbados

#7 Indlæg af tyson2 »

Det var fordi det var en forkert bov. Bare en ganske alm. bosch. Men det virker bare mere simpelt og trykke igennem den. Trykket kan den sagtens klare pga det jo bare er en klap. Om den så måler præcist under tryk er en anden sag.
Men sådan en klapsatan måler jo alligevel ikke præcist.
Brugeravatar
BANDIT
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 23 jul 2006, 20:24
Geografisk sted: Sønderjylland

#8 Indlæg af BANDIT »

tyson2 skrev:Det var fordi det var en forkert bov. Bare en ganske alm. bosch. Men det virker bare mere simpelt og trykke igennem den. Trykket kan den sagtens klare pga det jo bare er en klap. Om den så måler præcist under tryk er en anden sag.
Men sådan en klapsatan måler jo alligevel ikke præcist.


Som jeg ser det virker den bare som on/off (helt åbent eller lukket) hvis den sidder på tryksiden i forhold til sugesiden :coffee:
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret
gammel skæv ford
Medlem
Indlæg: 139
Tilmeldt: 14 nov 2004, 19:03
Geografisk sted: syd på djævle øen

#9 Indlæg af gammel skæv ford »

ok der er delte meninger(LLM luft mængte måler) så er det på det rene :wink:
men jeg mener at have set bimmer hvor den sad på tryg siden.
jeg er ikke helt sikker inu hvad jeg gør med motor styrningen,måske en unichip....lidt dyrt i forholdt til en MS,men jeg er ikke den store MSmekker,(inu) så hvis der kommer MSpå så skal den jo over højer skulder,så er det ude af verdnen.

men mange tak for responsen.
mvh peter.
alt under 1,bar er kun for lyden skyld
Besvar