gearkasser peugoet

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
DTM-dk
Indlæg: 13
Tilmeldt: 06 apr 2009, 17:44
Geografisk sted: NyNørup

gearkasser peugoet

#1 Indlæg af DTM-dk »

kan man på nogen måde få en gearkasse på sådan en fransk bil til at holde til over 300hk. syntes at de sprøjter til højre og venstre??
Mads B (dk)
Mester Medlem
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

#2 Indlæg af Mads B (dk) »

Køre du med TU eller XU motor
Billede
Wildert
Mester Medlem
Indlæg: 1673
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nær Roskilde
Kontakt:

#3 Indlæg af Wildert »

Køre pænt :-)....

Meeen, BE-kasserne som "hører til" XU og EW-motorerne holder rimeligt hæderligt, og bruges også som upgrade på TU-motorer via en adapterplade.
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally
DTM-dk
Indlæg: 13
Tilmeldt: 06 apr 2009, 17:44
Geografisk sted: NyNørup

#4 Indlæg af DTM-dk »

tu maskine, en BE gearkasse kommer fra en 306 gti gør den ikke??
Mads B (dk)
Mester Medlem
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

#5 Indlæg af Mads B (dk) »

jeg har mishandlet i diff i smadre på en BE3 gearkasse med standard HK..... men til gengæld har jeg også kørt 10kkm med 250 turbo hk og 300+nm på en 2.2 uden at ødelægge en
Billede
Wildert
Mester Medlem
Indlæg: 1673
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nær Roskilde
Kontakt:

#6 Indlæg af Wildert »

DTM-dk skrev:tu maskine, en BE gearkasse kommer fra en 306 gti gør den ikke??


Som jeg skriver: BE "hører til" XU og EW-motorene. 306 GTI er OGSÅ en XU-motor, men mange andre er ligeledes.

Peter Kiil som du kan fange på peugeotforum.dk kan hitte dig en adapterplade til at montere en BE på en TU'er. Rimeligt brugt i rally hvis man ikke går all in og smider noget dog/sequentielt-værk på.
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally
Brugeravatar
mikkel_k
Nyt Medlem
Indlæg: 19
Tilmeldt: 04 sep 2008, 07:44
Geografisk sted: Svendborg

#7 Indlæg af mikkel_k »

Det plejer at være differentialet på en be3 gearkasse der smutter først, de skulle -så vidt jeg har hørt- ikke kunne holde til mere end 220 nm før det bliver kritisk. :( til gengæld er de nyere be4/be3R gearkasser forstærket på rigtig mange punkter, og burde kunne holde væsentligt bedre end de ældre kasser.
Jeg er selv i gang med at brygge en masse dataer sammen på en be3 -> be4 konvertering på en gammel citroen. så jeg kan ikke sige endnu om det er noget der passer sammen. :coffee:
Dalen
Medlem
Indlæg: 106
Tilmeldt: 15 feb 2007, 23:02
Geografisk sted: Norge

Re: gearkasser peugoet

#8 Indlæg af Dalen »

DTM-dk skrev:kan man på nogen måde få en gearkasse på sådan en fransk bil til at holde til over 300hk. syntes at de sprøjter til højre og venstre??

Ja de kan fint holde. Jeg kjører med en gammel BE kasse på min XU, den kjører med over 300hk og like ved 400Nm, og bilen blir brukt. Har holdt ett år nå, uten problemer..

Tror faktisk det finnes 307/206 etc med TU motor, som kjører med BE kasser originalt, fra 2000 og nyere. Skaffer du en slik bør det passe rett på din TU -motor.
Peugeot 405 SRI 2.0 turbo
Besvar