hvor ville i sætte lambasonden på undstødning
Redaktør: Moderatorer
-
TTA
- Medlem
- Indlæg: 129
- Tilmeldt: 22 jun 2006, 21:14
hvor ville i sætte lambasonden på undstødning
Hej hvor er det mest optimale sted på udstødning og monter lambasonden så den måler tættes på præcist.. og hvad med udstødning temp føler hvor det best..
Hilsen Tommy Andersen
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Re: hvor ville i sætte lambasonden på undstødning
TTA skrev:Hej hvor er det mest optimale sted på udstødning og monter lambasonden så den måler tættes på præcist.. og hvad med udstødning temp føler hvor det best..
EGT sensoren lige midt i porten så tæt på toppen som muligt på oversiden.
Lambdasensoren ca. 30cm efter turbo. Hvis snævert rør, så på indersiden af sving.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
TTA
- Medlem
- Indlæg: 129
- Tilmeldt: 22 jun 2006, 21:14
Re: hvor ville i sætte lambasonden på undstødning
når du skriver at egt sensor skal side midt i porten.. mener du i manifolden ikke.. så skal det vel vøre ved flangensen ved turboenHenrikGM skrev:TTA skrev:Hej hvor er det mest optimale sted på udstødning og monter lambasonden så den måler tættes på præcist.. og hvad med udstødning temp føler hvor det best..
EGT sensoren lige midt i porten så tæt på toppen som muligt på oversiden.
Lambdasensoren ca. 30cm efter turbo. Hvis snævert rør, så på indersiden af sving.
Hilsen Tommy Andersen
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Hvis man ikke har råd til en kvalitets føler, og er bange for sin turbo.
Så bør man undlade måling af EGT.
Eller montere et stege thermometer i rørhalen på udstødningen.
Den giver også en indikation efter at turbine, eller udstødnings ventiler er brændt af.
Det er en nice to have, men ikke need to have måling.
MVH
Morten
Så bør man undlade måling af EGT.
Eller montere et stege thermometer i rørhalen på udstødningen.
Den giver også en indikation efter at turbine, eller udstødnings ventiler er brændt af.
Det er en nice to have, men ikke need to have måling.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
TTA
- Medlem
- Indlæg: 129
- Tilmeldt: 22 jun 2006, 21:14
morten jeg ved ikke om det er en kvalitets føler.. jeg har købt det med et ur http://webshop.nordicturbo.dk/products/ ... emID=158...Morten VJ skrev:Hvis man ikke har råd til en kvalitets føler, og er bange for sin turbo.
Så bør man undlade måling af EGT.
Eller montere et stege thermometer i rørhalen på udstødningen.
Den giver også en indikation efter at turbine, eller udstødnings ventiler er brændt af.
Det er en nice to have, men ikke need to have måling.
MVH
Morten
Hilsen Tommy Andersen