spørgsmål ang. mont af turbo bmw e30 2.5 i årg 90
Redaktør: Moderatorer
-
nsi-dk
- Indlæg: 10
- Tilmeldt: 05 apr 2009, 19:22
spørgsmål ang. mont af turbo bmw e30 2.5 i årg 90
hejsa
jeg skal i gang med at bygge en e30 2,5 (turbo procekt) og ville lige høre om der er nogle der har noget erfaring med det.
jeg ønsker ikk at lave op på kompr. forholdne
så hvad kan man lave af hk ca hvor det stadig holder . og lade tryk ca
motor styring . hvordan med luftmængde måler er det muligt at beholde den eller skal jeg ud og have anden motorstyring og hvordan med plac vis ikk det er nødvendigt at udskifte tryk eller suge side.
vil meget gerne høre din mening .
på forhånd tak.
jeg skal i gang med at bygge en e30 2,5 (turbo procekt) og ville lige høre om der er nogle der har noget erfaring med det.
jeg ønsker ikk at lave op på kompr. forholdne
så hvad kan man lave af hk ca hvor det stadig holder . og lade tryk ca
motor styring . hvordan med luftmængde måler er det muligt at beholde den eller skal jeg ud og have anden motorstyring og hvordan med plac vis ikk det er nødvendigt at udskifte tryk eller suge side.
vil meget gerne høre din mening .
på forhånd tak.
-
m power
- Mester Medlem
- Indlæg: 1248
- Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
der er flere der har kørt med en standart m20b25 kat som er konveteret til tryk
du skal bruge følgende:
535 LMM
340cc dyser
justerbar benzintryk regulator
turbomanifold eller en adapter til org. manifold
turbo feks t3t4 eller en t04
intercooler
wastegate , hvis ikke turbo er med intern wastegate
blovoff
diverse rørføring
kraftigere benzinpumpe (200L+)
jeg vil dog anbefale at bruge en programerbar motorstyring , megasquirt eller lign, så slipper du også for at køre med en LMM , pga af at der så kommer en MAP senser.
300-400hk er ikke umulig.
du skal bruge følgende:
535 LMM
340cc dyser
justerbar benzintryk regulator
turbomanifold eller en adapter til org. manifold
turbo feks t3t4 eller en t04
intercooler
wastegate , hvis ikke turbo er med intern wastegate
blovoff
diverse rørføring
kraftigere benzinpumpe (200L+)
jeg vil dog anbefale at bruge en programerbar motorstyring , megasquirt eller lign, så slipper du også for at køre med en LMM , pga af at der så kommer en MAP senser.
300-400hk er ikke umulig.
-
nsi-dk
- Indlæg: 10
- Tilmeldt: 05 apr 2009, 19:22
oka
535 LMM skal den mont på suge siden eller tryk ??
og vi er enig om at vi køre i det normale komp forhold.
men mit mål er ikk at nå 300-400 men bare 230-270 hk rigligt fint til det formål jeg har.
har fundet manifold og turbo på schmitmann ville de orgnale dyser ikk kunne leve nok suppe til det mål jeg har .
535 LMM skal den mont på suge siden eller tryk ??
og vi er enig om at vi køre i det normale komp forhold.
men mit mål er ikk at nå 300-400 men bare 230-270 hk rigligt fint til det formål jeg har.
har fundet manifold og turbo på schmitmann ville de orgnale dyser ikk kunne leve nok suppe til det mål jeg har .
-
m power
- Mester Medlem
- Indlæg: 1248
- Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
komp på en 325i kat er 8,8-1 så det behøver du ikke at ændre på.
Lmm kan fint sidde på tryksiden , da det er modellen med klap der sidder på en m20.
standart dyser kan ikke levere nok suppe.
det kit som schmiedmann har er med en t3t4 turbo , og det er jo ok .
det er dog en kina lader , men det er der jo delte meninger om , det kan jo komme an på en prøve
Lmm kan fint sidde på tryksiden , da det er modellen med klap der sidder på en m20.
standart dyser kan ikke levere nok suppe.
det kit som schmiedmann har er med en t3t4 turbo , og det er jo ok .
det er dog en kina lader , men det er der jo delte meninger om , det kan jo komme an på en prøve