Hej
Vi har monteret ms på en Calibra med C20XE motor, og det hele virker og køre, men vi kan ikke få omdrejningstæller til at virke.
Efter hvad vi har fået oplyst ved Opel, får den org. et 5 volts signal fra boksen, så vi har lavet en udgang med 5V pull-up, men den går op på 6-7000 rpm under start, og køre så ned på nul når den starter.
Nogen der kan hjælpe med hvad vi har lavet forkert?
Tacho signal fra ms til Calibra C20XE
Redaktør: Moderatorer
-
MSS535
- Junior Medlem
- Indlæg: 73
- Tilmeldt: 10 jul 2004, 14:17
-
Bufas
- Senior Medlem
- Indlæg: 332
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Slagelse
- Kontakt:
-
MSS535
- Junior Medlem
- Indlæg: 73
- Tilmeldt: 10 jul 2004, 14:17
Den kører fordelerløs tænding, og i følge opel, og en lokal opelophugger får den signal fra boksen org. I stikket til instrumentet er der 2 grønne ledninger i benet til omdrejningstælleren.
Skal den så bare have kl 1 fra den ene side af spolen?
Eller skal ms laves om til at efterligne kl 1?
Det er et projekt som jeg og en kammerat er kommet ind i, efter ejermanden mere eller mindre havde opgivet at få ms monteret. Men han har smidt hele det org. ledningsnet ud, og begyndt at lave et nyt. Så vi har ikke kunne se noget ud af det gamle ledningsnet, da det ikke er der.
Skal den så bare have kl 1 fra den ene side af spolen?
Eller skal ms laves om til at efterligne kl 1?
Det er et projekt som jeg og en kammerat er kommet ind i, efter ejermanden mere eller mindre havde opgivet at få ms monteret. Men han har smidt hele det org. ledningsnet ud, og begyndt at lave et nyt. Så vi har ikke kunne se noget ud af det gamle ledningsnet, da det ikke er der.
-
Kaas
- Medlem
- Indlæg: 184
- Tilmeldt: 01 maj 2007, 22:02
- Kontakt:
-
MSS535
- Junior Medlem
- Indlæg: 73
- Tilmeldt: 10 jul 2004, 14:17
-
Kaas
- Medlem
- Indlæg: 184
- Tilmeldt: 01 maj 2007, 22:02
- Kontakt: