Tacho signal fra ms til Calibra C20XE

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
MSS535
Junior Medlem
Indlæg: 73
Tilmeldt: 10 jul 2004, 14:17

Tacho signal fra ms til Calibra C20XE

#1 Indlæg af MSS535 »

Hej

Vi har monteret ms på en Calibra med C20XE motor, og det hele virker og køre, men vi kan ikke få omdrejningstæller til at virke.

Efter hvad vi har fået oplyst ved Opel, får den org. et 5 volts signal fra boksen, så vi har lavet en udgang med 5V pull-up, men den går op på 6-7000 rpm under start, og køre så ned på nul når den starter.

Nogen der kan hjælpe med hvad vi har lavet forkert?
Bufas
Senior Medlem
Indlæg: 332
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Slagelse
Kontakt:

#2 Indlæg af Bufas »

Normalt plejer den grønne stelledning til tændspolen at gå ind til omdrejningstælleren.
Så det kunne godt lyde som om Opel har oplyst jer noget forkert.
MSS535
Junior Medlem
Indlæg: 73
Tilmeldt: 10 jul 2004, 14:17

#3 Indlæg af MSS535 »

Den kører fordelerløs tænding, og i følge opel, og en lokal opelophugger får den signal fra boksen org. I stikket til instrumentet er der 2 grønne ledninger i benet til omdrejningstælleren.

Skal den så bare have kl 1 fra den ene side af spolen?

Eller skal ms laves om til at efterligne kl 1?

Det er et projekt som jeg og en kammerat er kommet ind i, efter ejermanden mere eller mindre havde opgivet at få ms monteret. Men han har smidt hele det org. ledningsnet ud, og begyndt at lave et nyt. Så vi har ikke kunne se noget ud af det gamle ledningsnet, da det ikke er der.
Kaas
Medlem
Indlæg: 184
Tilmeldt: 01 maj 2007, 22:02
Kontakt:

#4 Indlæg af Kaas »

hvilken boks version er det? Og hvor gammel er bilen?
SAAB 900 turbo MY90.
Megasquirt MSnS extra, benzin + ladetryksstyrring + knock system + COP med en sort T7 DI tænd kassette fra en SAAB 9000 + nyere.
MSS535
Junior Medlem
Indlæg: 73
Tilmeldt: 10 jul 2004, 14:17

#5 Indlæg af MSS535 »

Hej

Boksen er en V3.0 og bilen er vist en 94/95.

Men vi har fundet ud af, det vi fik afvide ved opel var ikke signalet, men indstilling til scop hvis man skal måle på signalet. Så den skal have 12 volts pull-up i stedet for 5 volt. Så må vi se om det virker.
Kaas
Medlem
Indlæg: 184
Tilmeldt: 01 maj 2007, 22:02
Kontakt:

#6 Indlæg af Kaas »

Det er meget simpelt at lave, jeg tror ikke i behøver at lave "arbejdsrelæ tricket" men nøjes med udgang fra boksen!
SAAB 900 turbo MY90.
Megasquirt MSnS extra, benzin + ladetryksstyrring + knock system + COP med en sort T7 DI tænd kassette fra en SAAB 9000 + nyere.
MSS535
Junior Medlem
Indlæg: 73
Tilmeldt: 10 jul 2004, 14:17

#7 Indlæg af MSS535 »

Hej

Den skulle bare have 12 volt pull-up i stedet for 5 volt.

Så nu virker den.
Besvar