volvo 264 med b21et motor
Redaktør: Moderatorer
-
Lars PH
- Mester Medlem
- Indlæg: 568
- Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07
volvo 264 med b21et motor
Skal ud at kikke på en gammel volvo fra 78 en 264 med en b21et motor. Det ene problem er vis jeg køber den hva siger loven til at der er denne type motor i. næste problem er at sælger siger at når bilen er varm går den ude/eller går meget dårlig. det kommer efter 5 km ca den skal så stå en time og kan køre igen den skulle køre meget fin når den er kold. Mit første gæt er at det er noget emd tændingen. Problemet skulle være kommet pludselig
Mvh Lars
Mvh Lars
- Saab-Daniel
- Mester Medlem
- Indlæg: 1275
- Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
- Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
- Kontakt:
- Saab-Daniel
- Mester Medlem
- Indlæg: 1275
- Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
- Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
- Kontakt:
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Re: volvo 264 med b21et motor
Lars PH skrev:Skal ud at kikke på en gammel volvo fra 78 en 264 med en b21et motor. Det ene problem er vis jeg køber den hva siger loven til at der er denne type motor i. næste problem er at sælger siger at når bilen er varm går den ude/eller går meget dårlig. det kommer efter 5 km ca den skal så stå en time og kan køre igen den skulle køre meget fin når den er kold. Mit første gæt er at det er noget emd tændingen. Problemet skulle være kommet pludselig
Mvh Lars
Motoren har 155hk, og karrossen må køre med mindst 200, muligvist 220.
Så de kan bare pive.
Konverter til elektrisk sprøjt, når det mekaniske ikke virker. Det er bedst på sigt.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Lars PH
- Mester Medlem
- Indlæg: 568
- Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07
Var så ude at prøve bilen her i dag og nartulig vis ville den ikke gå helt død. Men kunne da finde ud af at den ikke gik på den ene cylinder men da vi tog tændrøret ud slog det gnist. En rød gnist. Den var også sodet til lige som de andre tændrør var. Der efter var vi ude at køre. Det virkede som at den kørte på alle culindre når den fik lidt gas men det kan jo snyde. Det næste problem er at den sætter ud når den får tryk og tager max 3500 omdr. vis så bare giver gas tager den let 5500 omdr det var lige det jeg synes var max ved en bil som ikke var min egen. ellers køre den faktisk fint og trækker ok. Lade tryk bliver i det gule felt uden at ane hva tryk det er. Over driver driller lidt det vilk sige den kan skifte men det er ikke sikkert den gør det hver gang
- JerrilD
- Mester Medlem
- Indlæg: 1354
- Tilmeldt: 07 okt 2006, 19:42
- Geografisk sted: Fredericia C