Min første bil er hermed ved at blive genoplivet efter nogle års pension i mine forældres gamle garage.. Der er selvfølgelig lidt rustarbejde og altid mere end man lige regner med
Men det er der nu styr på. Har også en masse gamle golf stumper til at ligge som man kan samle en frisk bil ud af. Hellere det end at smide dem ud.
Nu til sagen :
Sagen er den at den originalt på papiret er en VW Golf 1.6 Benzin (75 Hk)
Og lige pt. ligger der en 1.6 D motor med sølle 50 hk i.
¨
Men jeg har fået fat i en billig brugt turbo (uden slør) med manifold og dyser. Og den skal jo smides på
MIT SPØRGSMÅL :
SKAL jeg have fat i en dieselpumpe fra en Golf turbo diesel eller kan jeg bare "nøjes" med at skrue den rigeligt op i pumpen? Tænker på at den jo ihvertfald skal have diesel nok så jeg ikke rister stemplerne.
Ladetrykket skal kun være omkring 0,5 bar da motoren gerne skal kunne holde til 100.000 km endnu. En std. golf diesel uden turbo har vel også en højere kompression end en turbo diesel, så ladetrykket skal vist ikke længere op.
Jeg har også fundet en intercooler og oliekøler frem fra gemmeren som skal monteres
Gode idéer

