Tror mere det er udstødningsside der sætter begrænsning, frem for kompressor side. Det er lille udstødningshus til en 2.0
Har været med til og justere flere biler med forskellige hybrid turbo'er.
Når der kommer stører udstødningshus på, ses tydeligt på map, den flower længere ud på rpm.
Senest rettet af K-FINN 14 mar 2009, 21:21, rettet i alt 1 gang.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele
Henrik
http://boost-it.dk Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
BANDIT skrev:Nu skal der guldkorn på banen fra jer..
Har en garrett GT2560 LS på focus´en som har en limit på ca 300 - 320 hk
Hvis jeg gerne vil modificere den så den kunne levere mellem 360 - 400! hk men stadigvæk køre med std udstødnings side.
Er det urealistisk med gt25 turbine eller kunne det komme derhen af med evt at bruge en compr side fra en gt28
Godt tip: Mål dit tryk i manifolden når du laver 300hk. Ret sikker på du vil se hvorfor den ikke kan lave 400
Henrik
http://boost-it.dk Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
BANDIT skrev:Nu skal der guldkorn på banen fra jer..
Har en garrett GT2560 LS på focus´en som har en limit på ca 300 - 320 hk
Hvis jeg gerne vil modificere den så den kunne levere mellem 360 - 400! hk men stadigvæk køre med std udstødnings side.
Er det urealistisk med gt25 turbine eller kunne det komme derhen af med evt at bruge en compr side fra en gt28
T3 med split puls bør give det gode fra begge verdener.
Det gælder om at holde modtryk under ladetryk. Når modtrykket er højere starter problemerne, detonation, fravalg af knaster, konservativ tænding mv. Jeg tror det bliver svært med T25 .86 hus og GT28 turbine diameter. Går du til T3 får du som Finn skriver et andet billede. Du får større arbejdsområde alene fordi der stadig er "positiv" balance og mindre modstand.
Går du til "divided" T3 turbinehus og holder wastegate rørerne fra 1+4 og 2+3 adskilt til helt op under WG ventilen (alternativt 2 WG) så har hver puls kun det halve af bredden på turbinen/hjulet, at sætte igang og du forstyrrer samtidig ikke "naboerne" med tilbagegående pulser under overlabbet. Du får hurtigere ladetryk, bedre mulighed for sugeffekt under overlab (afhængig af længder/areal og duration), og mere jævn ladetrykskurve. Det koster en lille smule topeffekt, men jeg tror ikke det kommer på tale i dette tilfælde.
Havde nu ikke lige det projekt i mende , men ser godt ud
Mit dilemma er at jeg ville gerne beholde min manifold med t25 flange og begge mine forrør med v-band flange (de-cat og cat) men stadig have en mølle der kunne flowe omkring 400 hk
Når en turbo er opgivet til 400hk, som max, så kan du roligt regne med at det vitterligt er _max_ og at resten skal være stort set optimalt for at få det til at ske.
Spørgsmålet er om det overhovedet er muligt at få den effekt på eksisterende manifold.
Gas kunne måske være et kvik-fix
Henrik
http://boost-it.dk Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Bandit: En 2560 er ret lille til en 2.0 hvis den skal lave 320hk.
Som henrik skriver, tror også du vil få kæmpe modtryk i manifold bare ved 320hk.
Den vil bare lave en masse varmt luft.
Men har du prøvet og se, om ikke du kan få et stører udstødningshus, der stadig passer på din afgang.
Passer en GT2871R ikke på.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele
Der er ikke meget forskel på GT25 og GT28 turbinehjul.
Som jeg kan se henholdsvis 53mm og 53,8. Forskellen er A/R, her .64 standard ved GT25 og .86 ved GT28 (dog stadig .64 mulig). Det er lige meget om det er GT2871R eller GT2876R.
Der skal op i GT3071R med GT28 hus (hvis du stadig vil have intern WG) før der ændrer sig noget. Så hedder den 56,5mm MEN så bliver der klemt i det lille GT28 WG hus IMO. Har set billeder og der ikke meget plads til flow ud når det ovale hus skal håndtere turbine og WG (bllot min mening). En ægte GT30 har 60mm og som sagt T3 hus.
GT2560R 53mm .63 A/R
GT28XXR 53,6mm XX A/R
GT3071R 56,5mm .64 A/R
GT3071R 56,5mm .86 A/R
GT3076R 60mm XX A/R
GT3582R 68mm XX A/R
Senest rettet af JPP 15 mar 2009, 09:37, rettet i alt 1 gang.