Side 1 af 2
ms2extra på renault 19 16v ingen gnist
: 14 feb 2009, 15:28
af CoooL
hey, nu har jeg fumlet rundt med mit mega squirt en hel dag. jeg kan bare ikke få gnist på det bæ..
Motor Renault 1,8 16v F7P
Renix 44-2-2 (det den er født med)
når jeg slutter den orignale box til gnister den fint.. nogle forslag? er lidt noob til det her
er der noget jeg evt kan have glemt.. har ingen sug manifold på lige pt, fordi den er min kammi ved at ændre på

kan der være fordi den ikke får noget map signal??

: 14 feb 2009, 16:29
af Morten VJ
Map sensore er underordnet i startøjeblikket.
Det der er viktigt ser ms omgrejnings signalet, således at den kan sende signaler videre til tændspolen???
MVH
Morten
: 14 feb 2009, 16:40
af CoooL
Jeg har omdrejnings signal på, den viser omkring 70 omdrejninger pr. minut. Kan det passe ??
Men det hopper og danser lidt

.
Er helt lost med hensyn til indstillingerne af:
Ignition input capture.
Spark output
Spark A output
Ved ikke helt om tændspolen er er stel eller plusstyret?
: 14 feb 2009, 17:34
af HenrikGM
CoooL skrev:Jeg har omdrejnings signal på, den viser omkring 70 omdrejninger pr. minut. Kan det passe ??
Men det hopper og danser lidt

.
Er helt lost med hensyn til indstillingerne af:
Ignition input capture.
Spark output
Spark A output
Ved ikke helt om tændspolen er er stel eller plusstyret?
Prøv at tænke dig lidt om. Træk evt et tændrør ud og tørn motoren. Hvis du har ret i at den tørner 70rpm, så kan du faktisk tælle RPM....
: 14 feb 2009, 17:42
af CoooL
Der er ingen rør i den, de ligger løse på ventil dæksel for at checke... (for ikke at belaste starteren samme tid)
så vidt mine sanser siger så tørner den nærmere 2-300 omdr/min
kan jeg evt have futtet noget af i ms'en?
kan jeg evt. teste det?
: 14 feb 2009, 18:09
af CoooL
er garanteret mig der har været en snot skovl et sted

en log fil
: 14 feb 2009, 19:24
af CoooL
her er der en lille log af hvad den får ind af rpm osv..

: 15 feb 2009, 15:24
af snobbi
kan du ikke ligge din msq fil herind
: 16 feb 2009, 14:46
af CoooL
så har jeg rodet lidt vidre... nu er der ordentligt tac signal, men stadig ingen gnist, problemet var den originale føler den sad for langt fra hjulet til ms kunne mærke det.. nu står den klippe stabil på 276 omdr/min når jeg tørner motoren.
men stadig ingen gnist.
har snart rodet med alt..

:( smider lige min msq fil her ind senere idag

efter en masse møg og besvær
: 18 feb 2009, 22:46
af CoooL
efter en masse møg og besvær kom der endelig gnist på.. krævede bare en "rigtig" tændspole, istedet for det gøgl renault sætter på bilerne nu til dags

den fik en god gammel dags bosh spole og wup så var der gnist på hende..