ms2extra på renault 19 16v ingen gnist

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
CoooL
Junior Medlem
Indlæg: 48
Tilmeldt: 20 mar 2005, 13:38

ms2extra på renault 19 16v ingen gnist

#1 Indlæg af CoooL »

hey, nu har jeg fumlet rundt med mit mega squirt en hel dag. jeg kan bare ikke få gnist på det bæ.. :cry: :evil: :roll:

Motor Renault 1,8 16v F7P
Renix 44-2-2 (det den er født med)


når jeg slutter den orignale box til gnister den fint.. nogle forslag? er lidt noob til det her :)
er der noget jeg evt kan have glemt.. har ingen sug manifold på lige pt, fordi den er min kammi ved at ændre på :damn: kan der være fordi den ikke får noget map signal?? :ha:
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#2 Indlæg af Morten VJ »

Map sensore er underordnet i startøjeblikket.
Det der er viktigt ser ms omgrejnings signalet, således at den kan sende signaler videre til tændspolen???


MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
CoooL
Junior Medlem
Indlæg: 48
Tilmeldt: 20 mar 2005, 13:38

#3 Indlæg af CoooL »

Jeg har omdrejnings signal på, den viser omkring 70 omdrejninger pr. minut. Kan det passe ??

Men det hopper og danser lidt :damn: .

Er helt lost med hensyn til indstillingerne af:
Ignition input capture.
Spark output
Spark A output

Ved ikke helt om tændspolen er er stel eller plusstyret?
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#4 Indlæg af HenrikGM »

CoooL skrev:Jeg har omdrejnings signal på, den viser omkring 70 omdrejninger pr. minut. Kan det passe ??

Men det hopper og danser lidt :damn: .

Er helt lost med hensyn til indstillingerne af:
Ignition input capture.
Spark output
Spark A output

Ved ikke helt om tændspolen er er stel eller plusstyret?


Prøv at tænke dig lidt om. Træk evt et tændrør ud og tørn motoren. Hvis du har ret i at den tørner 70rpm, så kan du faktisk tælle RPM....
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
CoooL
Junior Medlem
Indlæg: 48
Tilmeldt: 20 mar 2005, 13:38

#5 Indlæg af CoooL »

Der er ingen rør i den, de ligger løse på ventil dæksel for at checke... (for ikke at belaste starteren samme tid)

så vidt mine sanser siger så tørner den nærmere 2-300 omdr/min

kan jeg evt have futtet noget af i ms'en?

kan jeg evt. teste det?
CoooL
Junior Medlem
Indlæg: 48
Tilmeldt: 20 mar 2005, 13:38

#6 Indlæg af CoooL »

er garanteret mig der har været en snot skovl et sted :tooth:
CoooL
Junior Medlem
Indlæg: 48
Tilmeldt: 20 mar 2005, 13:38

en log fil

#7 Indlæg af CoooL »

her er der en lille log af hvad den får ind af rpm osv.. :coffee:
Vedhæftede filer
datalog200902141856.xls
(78.23 KiB) Downloadet 441 gange
snobbi
Junior Medlem
Indlæg: 49
Tilmeldt: 06 aug 2007, 20:03

#8 Indlæg af snobbi »

kan du ikke ligge din msq fil herind
CoooL
Junior Medlem
Indlæg: 48
Tilmeldt: 20 mar 2005, 13:38

#9 Indlæg af CoooL »

så har jeg rodet lidt vidre... nu er der ordentligt tac signal, men stadig ingen gnist, problemet var den originale føler den sad for langt fra hjulet til ms kunne mærke det.. nu står den klippe stabil på 276 omdr/min når jeg tørner motoren.

men stadig ingen gnist. :( :damn:

har snart rodet med alt.. :(:( smider lige min msq fil her ind senere idag :)
CoooL
Junior Medlem
Indlæg: 48
Tilmeldt: 20 mar 2005, 13:38

efter en masse møg og besvær

#10 Indlæg af CoooL »

efter en masse møg og besvær kom der endelig gnist på.. krævede bare en "rigtig" tændspole, istedet for det gøgl renault sætter på bilerne nu til dags :P den fik en god gammel dags bosh spole og wup så var der gnist på hende..
Besvar