tuning af scorpio 2,9 24v cosworth

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
sierrafan
Nyt Medlem
Indlæg: 15
Tilmeldt: 11 feb 2009, 22:20
Geografisk sted: jorden

tuning af scorpio 2,9 24v cosworth

#1 Indlæg af sierrafan »

Jeg har en kammart, som har en scorpio 2,9 24v v6 cosworth :lol: , 194hk og 275nm, som gerne ville have den tunet lidt, op omkring 240-250 hk
Er der nogen der er noget erfaring og tune såden en motor, og ved hvad man kan lave ved den, for og hive noget mere ud af den :?:
Det skal være uden tryk..
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#2 Indlæg af lqs »

den billige først! LATTERGAS.
den dyre, samt den der belaster motoren hele tiden!
mere af det hele...dvs flow både ind og ud. flere omdrejninger. mere løft og tid på knasterne (alle de mange!)mere komp. læs mange dyre special dele. ikke at forglemme dårligere dagligdags egenskaber.
MVH søren
Brugeravatar
Ravnen
Mester Medlem
Indlæg: 2340
Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Kontakt:

#3 Indlæg af Ravnen »

Eller den bedste løsning, nemlig 2 Turboer. Hvem gider at spilde tid på konventionel tuning...(halv effekt, dobbelt pris)

Sættes kan foriøvrigt købes...
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
Kaas
Medlem
Indlæg: 184
Tilmeldt: 01 maj 2007, 22:02
Kontakt:

#4 Indlæg af Kaas »

Lidt off tropic....

Er det muligt at tage nogle gode billeder evt nærbilleder af sådan én motor, især omkring ophæng og dyser! Det er nemlig til et andet projekt!
SAAB 900 turbo MY90.
Megasquirt MSnS extra, benzin + ladetryksstyrring + knock system + COP med en sort T7 DI tænd kassette fra en SAAB 9000 + nyere.
Brugeravatar
needspeed
Mester Medlem
Indlæg: 786
Tilmeldt: 08 jan 2006, 19:50
Geografisk sted: Ribe

#5 Indlæg af needspeed »

http://www.chevroletls1.com/ford_cosworth1.html

Så mangler du bare 2 turboer og nogle småting :mrgreen:
Husk at man aldrig må lukke røgen ud af elektronikken!!
Da det ikke virker uden..
Jandk
Medlem
Indlæg: 103
Tilmeldt: 04 jul 2008, 12:44

#6 Indlæg af Jandk »

Hva kan man klare af tryk på den 24 ventilet 2.9 på standard komponenter ?? øko projekt naturligvis.

Iøvrigt fine manifolder fra boost performance :mrgreen:
Med venlig hilsen
Jan
Brugeravatar
needspeed
Mester Medlem
Indlæg: 786
Tilmeldt: 08 jan 2006, 19:50
Geografisk sted: Ribe

#7 Indlæg af needspeed »

I england kører nogle med knap 0.5 bar og så ca. 400 - 450 hk og et pænt bundtræk. Og det er så uden andre stempler osv.
Kan se om jeg kan finde et link.
Husk at man aldrig må lukke røgen ud af elektronikken!!
Da det ikke virker uden..
Jandk
Medlem
Indlæg: 103
Tilmeldt: 04 jul 2008, 12:44

#8 Indlæg af Jandk »

needspeed skrev:I england kører nogle med knap 0.5 bar og så ca. 400 - 450 hk og et pænt bundtræk. Og det er så uden andre stempler osv.Kan se om jeg kan finde et link.


okaj..det havde jeg ik´ regnet med...
Med venlig hilsen
Jan
Brugeravatar
ae86
Mester Medlem
Indlæg: 1316
Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08

#9 Indlæg af ae86 »

needspeed skrev:I england kører nogle med knap 0.5 bar og så ca. 400 - 450 hk og et pænt bundtræk. Og det er så uden andre stempler osv.
Kan se om jeg kan finde et link.


Ravnen skrev:... en 2,9L kan faktisk på stort set standard stumper nå ganske fine effekter, opskriften er turbostempler og rustfrie ventiler fra Burton, shootpeenede std. plejlstænger med ARP bolte, 2 stk KKK K16 turboer, wire ringed std. Ford toppakninger og større Bosch dysser, mere end dette behøver der faktisk ikke at blive gjort for at nå over 400hk, en ligende motor jeg lavede for et par år siden, holdt til 1.8 bars ladetryk (underligt nok) og dette vel og mærke ved en indsugnings temperatur på over 80 grader, en måling viste at den ydede i nærheden af 500 hk...
Ravnen's quote er taget fra denne tråd og der er nok ikke tale om en 24v cosworth 2.9l version men en alm 12v ohv 2.9l'er


Det er dejligt med så enslydende opgivelser :tooth: .. den eneste måde de to ovennævnte eksempler skulle være tilnærmelig ens var hvis ravn havde opgivet i absolut tryk og needspeed har opgivet i relativ tryk ... men det er nok ret usandsyneligt


Jeg tror needspeed er i drømmeland.. 400-450 hk med under 0.5bars ladetryk :roll: han er godt og vel 100 hk over hvad jeg ville hoppe på som værende troværdigt .. en 2.9L cosworth er opgiver til 210hk (for bob ... boa er lidt under)
cb
Senior Medlem
Indlæg: 290
Tilmeldt: 06 sep 2003, 21:48
Geografisk sted: Midtjylland

#10 Indlæg af cb »

I S laver de næsten 400 hk på en 12V som er helt standart og med ca 1.4 bar
Besvar