Er der nogen der er noget erfaring og tune såden en motor, og ved hvad man kan lave ved den, for og hive noget mere ud af den
Det skal være uden tryk..
Redaktør: Moderatorer

needspeed skrev:I england kører nogle med knap 0.5 bar og så ca. 400 - 450 hk og et pænt bundtræk. Og det er så uden andre stempler osv.
Kan se om jeg kan finde et link.
Ravnen's quote er taget fra denne tråd og der er nok ikke tale om en 24v cosworth 2.9l version men en alm 12v ohv 2.9l'erRavnen skrev:... en 2,9L kan faktisk på stort set standard stumper nå ganske fine effekter, opskriften er turbostempler og rustfrie ventiler fra Burton, shootpeenede std. plejlstænger med ARP bolte, 2 stk KKK K16 turboer, wire ringed std. Ford toppakninger og større Bosch dysser, mere end dette behøver der faktisk ikke at blive gjort for at nå over 400hk, en ligende motor jeg lavede for et par år siden, holdt til 1.8 bars ladetryk (underligt nok) og dette vel og mærke ved en indsugnings temperatur på over 80 grader, en måling viste at den ydede i nærheden af 500 hk...