lambdasonde til G60 styring hvilken?
Redaktør: Moderatorer
-
Krill
- Medlem
- Indlæg: 134
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
lambdasonde til G60 styring hvilken?
Jeg er lidt i vildrede, jeg har lavet en 2,0 16v motor med turbo og G60 styring. Til denne styring skal jeg have en lambdasonde.
Styringen har følgende nummer: 037906022CN, dette nummer er dog erstattet af et andet nummer, som nu helt er udgået hos vw, altså kan man ikke købe styringen længere.
Hos VW kunne de fortælle mig at styringen stammede fra en Golf G60 (PG) med katalysator. Der fås så 2 lambdasonder med følgende numre: 037906265B, og 037906265. Forskellen på de to er at de er til G60 med eller uden katalysator.
Jeg har imidlertid ingen katalysator på min bil, selvom styringen er fra en bil med katalysator.
Jeg har også ringet til Bosch, de kunne 2 forskellige steder finde hver sin lambdasonde som de mente passede dertil, men som ikke var den samme...
Jeg ved ikke så meget om hvordan en lambdasonde præcis virker, så måske det er ligegodt hvilken jeg tager, men ville høre om der er nogen der ved mere om det end jeg gør?
Styringen har følgende nummer: 037906022CN, dette nummer er dog erstattet af et andet nummer, som nu helt er udgået hos vw, altså kan man ikke købe styringen længere.
Hos VW kunne de fortælle mig at styringen stammede fra en Golf G60 (PG) med katalysator. Der fås så 2 lambdasonder med følgende numre: 037906265B, og 037906265. Forskellen på de to er at de er til G60 med eller uden katalysator.
Jeg har imidlertid ingen katalysator på min bil, selvom styringen er fra en bil med katalysator.
Jeg har også ringet til Bosch, de kunne 2 forskellige steder finde hver sin lambdasonde som de mente passede dertil, men som ikke var den samme...
Jeg ved ikke så meget om hvordan en lambdasonde præcis virker, så måske det er ligegodt hvilken jeg tager, men ville høre om der er nogen der ved mere om det end jeg gør?
Senest rettet af Krill 03 feb 2009, 16:28, rettet i alt 1 gang.
-
Wildert
- Mester Medlem
- Indlæg: 1673
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Nær Roskilde
- Kontakt:
Jeg vil sætte en spegepølsemad på højkant på at det er inderligt lige meget hvilken af de to sonder du bruger.
Det mest interessante er hvor mange ledninger den er med - ud fra det, så kan du benytte en hvilken som helst universalsonde med det korrekte antal ledninger.
Jeg vil skyde på at den er med 3 eller 4 ledninger - men det kan du se i et ledningsdiagram.
Så kan du suse i Biltema, T.Hansen, eller snart sagt en hvilken som helst reservedelspusher, og købe sådan en.
Årsagen er at NB-sonder ikke som sådan er forskellige - bare lidt omkring tilslutningen. Værdierne der kommer ud af dem er de samme.
Det mest interessante er hvor mange ledninger den er med - ud fra det, så kan du benytte en hvilken som helst universalsonde med det korrekte antal ledninger.
Jeg vil skyde på at den er med 3 eller 4 ledninger - men det kan du se i et ledningsdiagram.
Så kan du suse i Biltema, T.Hansen, eller snart sagt en hvilken som helst reservedelspusher, og købe sådan en.
Årsagen er at NB-sonder ikke som sådan er forskellige - bare lidt omkring tilslutningen. Værdierne der kommer ud af dem er de samme.
-
Krill
- Medlem
- Indlæg: 134
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Okay det lyder jo som noget info jeg kan bruge. Godt med lidt viden på lambdasonde området.
Til information har min lambdasonde 4 ledninger.
Hos vw havde de også en alternativ lambdasonde, hvor man selv skulle lave ledningsforbindelserne, den var så noget billigere.
Hvis jeg nu vælger en universal lambdasonde, hvordan ved jeg så hvilke af de 4 ledninger der skal sluttes til hvor. De 4 lednigner fra lednignsnettet i bilen kan jeg se i mit ledningsdiagram at 2 skal have stel, og 1 skal gå til motorstyring, og sidste skal have +?
Men hvordan ved jeg hvilke lednigner der skal have hvad på lambdasonden, kan man måle sig til det, eller skal man have et diagram på den?(hvilket jo ikke er nemt at finde ud om der er med...)
Til information har min lambdasonde 4 ledninger.
Hos vw havde de også en alternativ lambdasonde, hvor man selv skulle lave ledningsforbindelserne, den var så noget billigere.
Hvis jeg nu vælger en universal lambdasonde, hvordan ved jeg så hvilke af de 4 ledninger der skal sluttes til hvor. De 4 lednigner fra lednignsnettet i bilen kan jeg se i mit ledningsdiagram at 2 skal have stel, og 1 skal gå til motorstyring, og sidste skal have +?
Men hvordan ved jeg hvilke lednigner der skal have hvad på lambdasonden, kan man måle sig til det, eller skal man have et diagram på den?(hvilket jo ikke er nemt at finde ud om der er med...)
Senest rettet af Krill 03 feb 2009, 16:22, rettet i alt 1 gang.
-
Wildert
- Mester Medlem
- Indlæg: 1673
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Nær Roskilde
- Kontakt:
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Hvis jeg ikke husker helt forkert!
Så er
sort signal
grå stel
Hvid opvarmning, en til + og en til -
Her er en oversigt, da der findes forskellige.
http://home.earthlink.net/~jcgebhart/o2sens.html
MVH
Morten
Så er
sort signal
grå stel
Hvid opvarmning, en til + og en til -
Her er en oversigt, da der findes forskellige.
http://home.earthlink.net/~jcgebhart/o2sens.html
MVH
Morten
Senest rettet af Morten VJ 03 feb 2009, 16:48, rettet i alt 1 gang.
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
Krill
- Medlem
- Indlæg: 134
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Ifølge mit ledningsdiagram er det følgende:
de 2 hvide varme.
Sort signal til motorstyringen.
Grå står der ikke direkte, men det må jo så være stel.
kan du tilslutte dig det morten?
Og har de altid samme farver? For så kan jeg jo sagtens fikse det.
de 2 hvide varme.
Sort signal til motorstyringen.
Grå står der ikke direkte, men det må jo så være stel.
kan du tilslutte dig det morten?
Og har de altid samme farver? For så kan jeg jo sagtens fikse det.
Senest rettet af Krill 03 feb 2009, 16:43, rettet i alt 1 gang.
-
Wildert
- Mester Medlem
- Indlæg: 1673
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Nær Roskilde
- Kontakt:
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Jep jeg huskede forkert sort er signal, grå er stel.
MVH
Morten
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
