Wheel decoder settings.

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Blob
Senior Medlem
Indlæg: 409
Tilmeldt: 15 mar 2008, 16:30
Geografisk sted: Randers

Wheel decoder settings.

#1 Indlæg af Blob »

Hej folkens.

Jeg har et problem med justeringen af wheel decoder settingsene. Jeg kan skutte hitte ud af at regne det rigtigt ud. Jeg kører med 36-1 og wasted spark. 4cyl.

Jeg har gjort følgende:

Monteret min Hall et sted hvor den sidder godt fast.
Se øverste figur. Der er ca 125 grader fra TDC til min Hall.

Dernæst har jeg drejet krumtappen 60 grader baglæns, og fjernet den tand som står ud for Hallén.
Se figur to.

Der er således enten 17 eller 18 tænder om til TDC-mærket på remhjulet, afhængig af om man tæller den ene eller den anden vej rundt.
Se den nederste tegning.
Billede
Jeg har indtil nu anvendt følgende settings:
Trig pos A: 2
Trig Return pos A: 6
Trig pos B: 20
Trig Return pos B: 24
Trigger angel: 60

Når jeg kontrollere med tændingspistolen viser den 5gr ATDC og Megatune viser 10 BTDC. Så jeg har åbenbart ikke anvendt de rigtige settings.
Jeg har forsøgt at bruge det excel-regneark, men kan ikke finde ud af hvad det er for et gradvinkel man skal indtaste.

Det er sikkert et eller andet simpel, men kunne godt lige bruge en livline :)

Håber nogle være mig behjælplig. Er der nogle info jeg har glemt at angive for at man kan regne det ud?

Mvh Jakob
Brugeravatar
martin høj
Mester Medlem
Indlæg: 517
Tilmeldt: 05 aug 2008, 20:43
Geografisk sted: KBH

#2 Indlæg af martin høj »

Jeg tror dette er løsningen for dig.
Hilsen martin

http://www.msextra.com/manuals/MS_Extra ... 1setup.GIF
Corolla Gti Turbo
Brugeravatar
martin høj
Mester Medlem
Indlæg: 517
Tilmeldt: 05 aug 2008, 20:43
Geografisk sted: KBH

#3 Indlæg af martin høj »

Noget andet er..Du skriver du bruger en hall sensor ??
Corolla Gti Turbo
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#4 Indlæg af HenrikGM »

Hej Jakob.

#0 Prøv dig frem og se hvad der sker. (det er ikke pis, men alvorligt ment)

#1 Ryk din trigger angle 5grader.

#2 Prøv så med 10 grader og se så hvad den fortæller dig med tændingspistolen...;-)

#3 Prøv så at rykke alle trig.pos. 1 tand frem, og se så hvad den gør.

Prøv lige det først, så kan du spotte hvordan det virker og blive klogere.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
Blob
Senior Medlem
Indlæg: 409
Tilmeldt: 15 mar 2008, 16:30
Geografisk sted: Randers

#5 Indlæg af Blob »

Tak for hjælpen.

Så vil jeg lige prøve og eksperimentere lidt med tingene i dag. Så jeg få det til at fungere ordentligt.

Jakob
Kaas
Medlem
Indlæg: 184
Tilmeldt: 01 maj 2007, 22:02
Kontakt:

#6 Indlæg af Kaas »

Som Henrik skriver så skal man prøve sig lidt frem!
Jeg plejer at tage et stykke papir og tegne en cirkel og med hvor sensoren ca sidder og TDC!
Så tager jeg selve tandhjulet med den manglende tand (den manglende tand er tand nr. 1) så er det lidt nemmere at overskrue!
Men nu har jeg selvfølge ikke set din opsætning "live" men jeg er kommer frem til følgende:

Trig A=17
Return A=23
Trig B=35
Return B=5

Triggerangle = 65

Men prøv den regnemaskine der er på www.msefi.com guiden!
SAAB 900 turbo MY90.
Megasquirt MSnS extra, benzin + ladetryksstyrring + knock system + COP med en sort T7 DI tænd kassette fra en SAAB 9000 + nyere.
Brugeravatar
Blob
Senior Medlem
Indlæg: 409
Tilmeldt: 15 mar 2008, 16:30
Geografisk sted: Randers

#7 Indlæg af Blob »

Hej Kaas

Tak for hjælpen. Så kan jeg lige få læst noget mere, og se om det ikke kan få lyset til at dæmre..:)
Besvar