benzintryksregulator/benzinpumpe

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
ejnarmc
Medlem
Indlæg: 170
Tilmeldt: 22 dec 2006, 18:02

benzintryksregulator/benzinpumpe

#1 Indlæg af ejnarmc »

hejsa

jeg var ved rh-motorsport igår med min volvo 850r og det blev til 365hk, men de kunne ikke lave flere hk, pga, den midstede trykket på benzinen ved ca 5500 omdr.

jeg har en inter bosch 040 i tanken, og den skulle vel nok kunne lave 400 hk ik??

mit spørgsmål er om det kan være min benzintryksregulator som ikke kan styre trykket ordentligt, det er nemlig den billige fra turbomotor.
og der må da være en forskel på en til 250 kr og en til 2500 kr...
nogle der har erfaringer med dette problem??
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: benzintryksregulator/benzinpumpe

#2 Indlæg af HenrikGM »

ejnarmc skrev:hejsa

jeg var ved rh-motorsport igår med min volvo 850r og det blev til 365hk, men de kunne ikke lave flere hk, pga, den midstede trykket på benzinen ved ca 5500 omdr.

jeg har en inter bosch 040 i tanken, og den skulle vel nok kunne lave 400 hk ik??

mit spørgsmål er om det kan være min benzintryksregulator som ikke kan styre trykket ordentligt, det er nemlig den billige fra turbomotor.
og der må da være en forskel på en til 250 kr og en til 2500 kr...
nogle der har erfaringer med dette problem??


Hvad skete der med trykket?
Hvor meget DC kørte dyserne med da det skete?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
ejnarmc
Medlem
Indlæg: 170
Tilmeldt: 22 dec 2006, 18:02

.

#3 Indlæg af ejnarmc »

det begynder at falde ved ca 5500 omdr.
det andet spørgsmål du stiller ved jeg ikke
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

Re: .

#4 Indlæg af Runesm »

ejnarmc skrev:det begynder at falde ved ca 5500 omdr.
det andet spørgsmål du stiller ved jeg ikke


DC er dutycycle, altså hvor meget dyserne arbejder.
Er angivet som en procentsats mellem 0-100.
Her må andre lige træde til hvis jeg bare snakker uden at vide noget, det hænder :P
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#5 Indlæg af lqs »

benzinsystemet består af andet end en pumpe! bla. et filter.
alder og navnlig tilstand på filter/filtre og pumpe betyder nok en del i det spil.
simple ting som udluftning på tank og Ø på benzinslanger samt regulator har selvfølgelig også betydning. begynd fra en ende af.
MVH søren
ejnarmc
Medlem
Indlæg: 170
Tilmeldt: 22 dec 2006, 18:02

....

#6 Indlæg af ejnarmc »

ved at dyserne ikke var sat til at køre max, jeg må lige igennem det hele igen
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: ....

#7 Indlæg af HenrikGM »

ejnarmc skrev:ved at dyserne ikke var sat til at køre max, jeg må lige igennem det hele igen


Hvis du ikke ved hvor meget de var oppe på, hvordan ved du så at de ikke kørte max?

Hvilke dyser kører du med? (Nummer)
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#8 Indlæg af lqs »

hvis ejeren af den fembenede volvo VED at benzintryk falder fra 5500rpm af..... så er DC vel egentlig ´ligegyldigt. hvis altså ikke ladetryk falder tilsvarende! det her benzintryk der falder... er det egentlig målt? hvis JA hvad var det så? MVH søren
Brugeravatar
Ravnen
Mester Medlem
Indlæg: 2340
Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Kontakt:

#9 Indlæg af Ravnen »

Prøv dem her, så har du dit problem på sort og hvidt...

http://www.innovatemotorsports.com/
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
ejnarmc
Medlem
Indlæg: 170
Tilmeldt: 22 dec 2006, 18:02

..

#10 Indlæg af ejnarmc »

jeg ringede til rh-motorsport og hørte dem ad dyserne var ikke fuld åbne..
ladetrykket falder ikke...

det med benzintrykket:
hvis man kiggede på benzintryksuret under rulning kunne man se det faldt, men det var svært at se hvor meget det var
Besvar