Hvordan får jeg tacho ud af MSextra ?

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
-ae86-
Junior Medlem
Indlæg: 81
Tilmeldt: 17 feb 2007, 12:50
Kontakt:

Hvordan får jeg tacho ud af MSextra ?

#1 Indlæg af -ae86- »

Hey, efter jeg har bygget DIS tænding på min ae86 kan jeg ikke rigitgt få mit dash rpm-meter til at vise noget...

Er der nogen der ligger inde med et par fif's :) Jeg kan jo godt få signalet ud af MS, men der er vidst noget med at dashboardets rpm signal kræver en noget højere spænding end hvad MS1 giver.

Er der nogen der kender disse forhold i mellem , så jeg evt kan lave noget print værk indover..

Synes ikke rigtigt at kunne finde noget på nettet..

Mvh. Nicko...
- ae 86 4agte -
- MSnS -
Brugeravatar
martin høj
Mester Medlem
Indlæg: 517
Tilmeldt: 05 aug 2008, 20:43
Geografisk sted: KBH

#2 Indlæg af martin høj »

Hej.Rene turbomotor ved det.
Det er noget med du tager 2 ledninger fra ignitor og sætter to modstande
på 2,2 kohm og sætter dem sammen til en ledning.
og der til omdrejningstæller.
Kan finde ud af det evt i morgen fra min egen hvordan jeg gjorde på min ae92.
Hilsen martin.
Corolla Gti Turbo
Kaas
Medlem
Indlæg: 184
Tilmeldt: 01 maj 2007, 22:02
Kontakt:

#3 Indlæg af Kaas »

http://www.msextra.com/manuals/MS_Extra ... m#tachoout

Jeg har brugt den metode med relæet med stor virkning.



MS kan jo laves om til at give det rigtige signal, altså ved brug af en udgang. Det kommer an på hvilken omdr tæller du har i bilen. Hvis jeg lige husker det, så kan jeg finde et billede af hvordan jeg har lavet det i min boks når jeg kommer hjem!

Jeg har ingen billeder af relæ metoden!
SAAB 900 turbo MY90.
Megasquirt MSnS extra, benzin + ladetryksstyrring + knock system + COP med en sort T7 DI tænd kassette fra en SAAB 9000 + nyere.
Kaas
Medlem
Indlæg: 184
Tilmeldt: 01 maj 2007, 22:02
Kontakt:

#4 Indlæg af Kaas »

http://pic.ljbk.dk/#2.28

Her har jeg brugt D18 til udgang signal til omdr. tælleren. Bemærk jeg har brugt én transistor som allerede er der. Og så har jeg brugt X2 udgangen!

Jeg kører godt med 4X cop, og som du kan se så har jeg brugt D17 som spark A og D19 til spark B og så har jeg brygget mit eget print til spark C + D. Derved fik jeg D18 i overskud!
Det er den røde ledning du kan se!
SAAB 900 turbo MY90.
Megasquirt MSnS extra, benzin + ladetryksstyrring + knock system + COP med en sort T7 DI tænd kassette fra en SAAB 9000 + nyere.
-ae86-
Junior Medlem
Indlæg: 81
Tilmeldt: 17 feb 2007, 12:50
Kontakt:

#5 Indlæg af -ae86- »

Ja, okay.. Begge metoder skal nok virke..

Dog er jeg mest interesseret i martins version, så slipper jeg for at skulle lave alt for meget :)
- ae 86 4agte -
- MSnS -
Brugeravatar
martin høj
Mester Medlem
Indlæg: 517
Tilmeldt: 05 aug 2008, 20:43
Geografisk sted: KBH

#6 Indlæg af martin høj »

Hej igen.
fik kigget på mit ledningsnet.
På ignitor sidder der to stik.
Det stik hvor der er to ledninger grøn ledning og sort ledning tager du og sætter en modstand på 2,2 kohm på hver ledning.De to modstande skal så loddes sammen i den anden ende og der fra op til omdrejning tæller ledning.
Den ledning der kommer fra omdrejnings tæller er jeg næsten sikker på er sort.
Håber du kan tyde min stavning.
Det burde virke.gør det på min ae92.og gjorde også på min gamle ae82 gt.
Hilsen Martin[/img]
Corolla Gti Turbo
Brugeravatar
saitek
Nyt Medlem
Indlæg: 32
Tilmeldt: 23 sep 2006, 20:10
Geografisk sted: Jelling

Martin

#7 Indlæg af saitek »

Virker samme metode på en corolla 101 4EFE. køre også med ms extra. men mangler også omdrejnings signale fra boksen.
Brugeravatar
martin høj
Mester Medlem
Indlæg: 517
Tilmeldt: 05 aug 2008, 20:43
Geografisk sted: KBH

Re: Martin

#8 Indlæg af martin høj »

saitek skrev:Virker samme metode på en corolla 101 4EFE. køre også med ms extra. men mangler også omdrejnings signale fra boksen.


kører den wasted spark.
eller standard strømfordeler.
er det det samme ledningsnet som bil er født med?
Corolla Gti Turbo
Brugeravatar
saitek
Nyt Medlem
Indlæg: 32
Tilmeldt: 23 sep 2006, 20:10
Geografisk sted: Jelling

#9 Indlæg af saitek »

Martin den køre med strømfordeler..
Og der er lavet et separat lednings net. men det orginale
sider stadig i bilen bare pakket til siden..

Kan ms lave det signal som den oginal boks sender ud.
Ud fra Igt Ign. Mener det var det de hed de to ledninger
på strømfordeleren....

Skal lige nævnes at jeg ikke har rodet så meget med toyota
mest vw..

Denne bil jeg snakket om..
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=413757

På forhånd tak...
Brugeravatar
martin høj
Mester Medlem
Indlæg: 517
Tilmeldt: 05 aug 2008, 20:43
Geografisk sted: KBH

#10 Indlæg af martin høj »

Hej igen.
På strømfordeler sidder et gråt stik.eller grønt med en løs ledning i.
eller 2 løse.
er det ikke rigtigt??
Det er omdr signal.
Det burde du kunne trække direkte til omdr tæller.
Hvis ikke. kan du sikkert gøre som kaas skriver.
hilsen martin
Corolla Gti Turbo
Besvar