Ventilløftere for ombyggere.

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Ventilløftere for ombyggere.

#1 Indlæg af HenrikGM »

Er i friske på at lave en database over motordele for ombyggere?

Vi kan starte her:

26mm løftere
Honda Fireblade.

35mm løftere til overliggende knast, direkte tryk.
Volvo D24. Faste
Volvo 1000262 Hydrauliske
Ford 1,8 (ved ikke hvilken) Faste

37mm løftere
Volvo 8V, alle. trykker direkte på shims.

Nogen der er med på udvidelser?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
michael f
Medlem
Indlæg: 240
Tilmeldt: 26 jul 2005, 03:55
Geografisk sted: kalundborg

#2 Indlæg af michael f »

jeg har hørt nogle rygter om alfa sud løftere til vw 8v 827 motore.. men ikke noget jeg har undersøgt.. og da vw's 8v og 16v motore kører med samme løftere burde de også passe der.. alfa løfterne skulle være lettere, men jeg har ikke nogen mål lige pt..

mekaniske og hydrauliske løftere til en vw er iøvrigt samme størrelse, knasten trykker direkte på ventilen gennem løfteren
Brugeravatar
tonnilerche
Senior Medlem
Indlæg: 474
Tilmeldt: 15 aug 2006, 10:10

a

#3 Indlæg af tonnilerche »

nogle der har et godt link der viser det?

Min dyt har mekaniske løftere, men mere ved jeg som sådan ikke - jeg ved at knasten trykker på en vippearm, som så trykker ned på en dimmer som ventilstammen er skruet op i...

Er det noget i "ved" eller noget i har målt er frem til?
Nu med Almera GTI | SR20DE | Hvordan er det liii man roder i sådan en? - alt er jo el-styret :S
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: a

#4 Indlæg af HenrikGM »

tonnilerche skrev:nogle der har et godt link der viser det?

Min dyt har mekaniske løftere, men mere ved jeg som sådan ikke - jeg ved at knasten trykker på en vippearm, som så trykker ned på en dimmer som ventilstammen er skruet op i...

Er det noget i "ved" eller noget i har målt er frem til?


Som udgangspunkt "ved" man ingenting før man selv har erfaret det ;-)

Ideen med denne tråd var at folk kunne måle det op de havde "på lager", og poste resultatet. Flere af disse dele er umiddelbart ombyttelige, eller tillader måske endda en ombyg fra hydraulisk til fast løfter til 1/10 af den normale pris. Så folk skal bare måle det op de har liggende på lager derhjemme ;-)
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
tonnilerche
Senior Medlem
Indlæg: 474
Tilmeldt: 15 aug 2006, 10:10

a

#5 Indlæg af tonnilerche »

lyder da som en super ide at lave en lille database..

Har du et billede eller en forklaring på hvordan det måles? Jeg har en motor stående med mange km på sig, der alligevel bare skal kyles ud.

Det er en 16v på en enkelt knast, så vippetøjet er Y-formet - dvs hver knast åbner 2 ventiler..

Du kan jo nok forstå at det er meget vigtigt at få daihatsu med, det er jo et fantastisk køretøj :lol: :lol:
Nu med Almera GTI | SR20DE | Hvordan er det liii man roder i sådan en? - alt er jo el-styret :S
Brugeravatar
bjarne9800
Medlem
Indlæg: 170
Tilmeldt: 21 aug 2008, 09:06
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

Databaser...

#6 Indlæg af bjarne9800 »

En anden ide til en database, kunne osse være vægt på forsk. motore... hvis man f.eks. går og overvejer et projekt til noget baneræs eller lign. kunne det være meget og se hvilken motor man bør satse på. var det nu en gammel e30 kan man f.eks. spare en del kg i snuden ved at skifte række 6eren til eksempelvis en 4 cylindret... eller måske en wankel kværn.
Så længe man ikke laver flere hundrede turbo heste er den hurtigste måde at blive hurtig at sænke vægten. 8)

Og hvis man ikke kun skal køre lige ud, er det især rart med vægten rigtigt fordelt..

Bare et forslag :lol:
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#7 Indlæg af mh »

Der står Volvo på nogle af ventilbrikkerne i Yugo´s motor ved jeg af erfaring :!: men hvilken model de kommer fra ved han nok bedre selv...
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

Re: Ventilløftere for ombyggere.

#8 Indlæg af lqs »

HenrikGM skrev:Er i friske på at lave en database over motordele for ombyggere?

Vi kan starte her:

26mm løftere
Honda Fireblade.

35mm løftere til overliggende knast, direkte tryk.
Volvo D24. Faste
Volvo 1000262 Hydrauliske
Ford 1,8 (ved ikke hvilken) Faste ...den gamle 1.8td kører med faste løftere der kan bruges i en COSSIE. en 4cyl ford PINTO/OHC motor vejer lige over 150kg!

37mm løftere
Volvo 8V, alle. trykker direkte på shims.

Nogen der er med på udvidelser?
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#9 Indlæg af lqs »

ellers et fedt system vi har her. nu ser det ud som om det er HENRIK der har skrevet alt det vrøvl!
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#10 Indlæg af HenrikGM »

lqs skrev:ellers et fedt system vi har her. nu ser det ud som om det er HENRIK der har skrevet alt det vrøvl!


Hvad er der nu galt med dig? Mangler du at få noget søvn?
Systemet fungerer faktisk efter hensigten..... :coffee:

Du trykkede på "citer" og gik så manuelt ind og tilføjede lidt om Forden i mit indlæg, og derfor kommer det til at se sådan ud.

Hvis du trykker på citer og skriver udenfor mit oprindelige indlæg, så bliver det lidt lettere at gennemskue. :wink:
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Besvar