Er det nogen fordel med en MS Manual på dansk?
Redaktør: Moderatorer
- Blob
- Senior Medlem
- Indlæg: 409
- Tilmeldt: 15 mar 2008, 16:30
- Geografisk sted: Randers
Er det nogen fordel med en MS Manual på dansk?
Når man ser de spørgsmål der bliver stille til MS, synes jeg ofte at de har kunnet besvares med "Manual ikke læst"
Derfor ville jeg høre om der er stemning for at der bliver lavet en manual på dansk? Dvs. man oversætte den original til dansk.
Kunne man undgå nogle fejl og uheldige oplevelser på denne måde?
Ulempen er at næsten alt anden info om MS er på engelsk, så er det bedre at holde det hele i engelsk?
Det er et stort/kedeligt arbejde at oversætte en manual, derfor skal det helst være en ubetinget fordel, ellers er det for stort et arbejde?
Tror I der ville være flere som ville få mod på MS, hvis der var en manual på dansk?
Hvad er jeres holdning til dette?
Derfor ville jeg høre om der er stemning for at der bliver lavet en manual på dansk? Dvs. man oversætte den original til dansk.
Kunne man undgå nogle fejl og uheldige oplevelser på denne måde?
Ulempen er at næsten alt anden info om MS er på engelsk, så er det bedre at holde det hele i engelsk?
Det er et stort/kedeligt arbejde at oversætte en manual, derfor skal det helst være en ubetinget fordel, ellers er det for stort et arbejde?
Tror I der ville være flere som ville få mod på MS, hvis der var en manual på dansk?
Hvad er jeres holdning til dette?
-
ad2
- Senior Medlem
- Indlæg: 399
- Tilmeldt: 09 aug 2004, 23:35
Jeg bruger ikke ms endnu, men du kunne være et rigtigt godt værktøj for mit ved kommende da jeg ikke er 100% på alle engelske udtryk..... 
fiat coupe 2,0 16v turbo
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=95132
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=95132
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Meget farligt med dansk manual. Selv i den engelske er der visse "forståelsesfejl" og oversætter man det, så bliver det ihvertfald ikke nemmere. Så hellere beholde den engelske.
Har set eksempler på folk der ikke forstod en pind engelsk, og havde meget svært ved at stave sætte sig med en ordbog, og lidt support nu og da, og alligevel få et fedt projekt ud og køre, OG kunne sige de selv havde trukket læsset.
Nemme ting er ikke fede ting.
Har set eksempler på folk der ikke forstod en pind engelsk, og havde meget svært ved at stave sætte sig med en ordbog, og lidt support nu og da, og alligevel få et fedt projekt ud og køre, OG kunne sige de selv havde trukket læsset.
Nemme ting er ikke fede ting.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Alex_Reedtz
- Senior Medlem
- Indlæg: 293
- Tilmeldt: 22 nov 2005, 20:48
- Geografisk sted: Juelsminde
Jeg synes selv at jeg forstår engelsk på et rimeligt niveau, men må sige at det ville være meget lettere hvis man ikke skulle døje med alle de tekniske betegnelser på engelsk i første omgang. Måske der bare skal laves en lyn-indledning, altså forklaring af opsætning af diverse parametre i megatune osv.
Jeg startede selv med at læse den engelske før jeg gik igang, og fik da også bilen ud og køre med lidt hjælp, så det kan da lade sig gøre, men ville være noget lettere med en dansk indledning.
Jeg startede selv med at læse den engelske før jeg gik igang, og fik da også bilen ud og køre med lidt hjælp, så det kan da lade sig gøre, men ville være noget lettere med en dansk indledning.
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Det nemmeste var at lave en DVD serie på dansk, med step-by-step MS converteringer af alle mulige biler.
Fagudtrykkene slipper i ganske enkelt ikke for. Læs en Haynes manual. Den er også fyldt med fagudtryk.
Man kunne da vælge at kalde Dwell for Spolernes opladningstid, eller gå fuldstændigt old-school og kalde det for kamvinkel.....
Hvis nogen vil vide mere, så er det let at slå Dwell op. Knapt så interessant at slå opladetid, eller kamvinkel op.....
Hvis man ikke har viljen til at undersøge hvad Dwell feks er(som nok er een af de mere besværlige), så vil jeg da stille spørgsmål om man forstår motorteknik nok til at kunne bygge det på uden lærepenge, eller en indsats.
Fagudtrykkene slipper i ganske enkelt ikke for. Læs en Haynes manual. Den er også fyldt med fagudtryk.
Man kunne da vælge at kalde Dwell for Spolernes opladningstid, eller gå fuldstændigt old-school og kalde det for kamvinkel.....
Hvis nogen vil vide mere, så er det let at slå Dwell op. Knapt så interessant at slå opladetid, eller kamvinkel op.....
Hvis man ikke har viljen til at undersøge hvad Dwell feks er(som nok er een af de mere besværlige), så vil jeg da stille spørgsmål om man forstår motorteknik nok til at kunne bygge det på uden lærepenge, eller en indsats.
Senest rettet af HenrikGM 08 jan 2009, 21:30, rettet i alt 1 gang.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
K-FINN
- Mester Medlem
- Indlæg: 3480
- Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
HenrikGM skrev:Det nemmeste var at lave en DVD serie på dansk, med step-by-step MS converteringer af alle mulige biler.
Ja der er jo nogle der er nemmere end andre...
Faktisk bare tage orginal ECU ud, og stikke ms i
Men kunne jo være ret smart hvis folk tog lidt billeder og skrev lidt ned, imens de konverterede til MS...
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele 
- BANDIT
- Mester Medlem
- Indlæg: 784
- Tilmeldt: 23 jul 2006, 20:24
- Geografisk sted: Sønderjylland
Re: ..
lqs skrev:hvad er det for en producent?BANDIT skrev:fortrækker den engelske, den er jo udarbejdet af producenten , og der er ingen evt fejloversættelser med mindre man selv misforstår den
Der må vel næsten være en der har lavet den i sin tid.
A3 -99 1.8T Quattro
S3 Optimeret
S3 Optimeret
-
lqs
- Mester Medlem
- Indlæg: 4407
- Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46
Re: ..
jaså.... og der er så ikke noget der ændret/forbedret eller lignende siden? lige som der heller ikke er forskel på de forskellige udgaver.... se lige her er vi nok fremme ved både styrken og snupletrådene omkring MS. gad vide hvor mange der egentlig hver uge, prøver at kontakte HENRIK ang hjælp til en MS de har skaffet et eller andet sted. uden manual eller uden livliner... MVH sørenBANDIT skrev:lqs skrev:hvad er det for en producent?BANDIT skrev:fortrækker den engelske, den er jo udarbejdet af producenten , og der er ingen evt fejloversættelser med mindre man selv misforstår den
Der må vel næsten være en der har lavet den i sin tid.