hejsa
Jeg er den super glade ejer af en sjælden
Alfa romeo 75 1,8 Turbo evoluzione.
Bilen er lavet i 500 stk og er forstærket i alt fra undervogn til motor.
den lader pt 1 bar, kender ikke effekten men vil gætte på ca. 170-190 hk
Men det er jo ikke nok.
Jeg skal vel derfor bruge.
Motorstyring. jeg er IKKE DIYér men vil gerne have 2-3 programmer at vælge imellem.
rørføringen skal laves om og intercooleren skal smides i fronten.
Hvad skal jeg vælge af motorstyring, hvem kan smide det på og hvad koster det.
lykkelig alfa ejer
Redaktør: Moderatorer
-
Runesm
- Mester Medlem
- Indlæg: 1664
- Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06
Re: lykkelig alfa ejer
sommer skrev:Motorstyring. vil gerne have 2-3 programmer at vælge imellem.
Det er der ingen grund til. Kør bilen ind til højeste tryk, og så bare skru ned for trykket.
Du vil gerne ha en boost-controller tror jeg
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
-
Brian-HKD
- Medlem
- Indlæg: 124
- Tilmeldt: 07 mar 2006, 20:58
Du skal snakke med Thomas fra TTJ Engineering. Han har stor erfaring med EFI anlæg og han har lavet nogle Alfa 75'ere incl. Peter Dyrelund's Alfa 75 EVO, som du jo sikkert kender.
Her var målet dog ikke den vilde effekt (Laver 230 HK), men i stedet bedre speeder respons og en noget mere kørbar bil ved relativt lavt ladetryk.
Du kan se hans hjemmeside på www.ttj-engineering.dk og når du kontakter ham, så sig at det er Brian Sørensen fra Honda klubben du har snakket med.
Her var målet dog ikke den vilde effekt (Laver 230 HK), men i stedet bedre speeder respons og en noget mere kørbar bil ved relativt lavt ladetryk.
Du kan se hans hjemmeside på www.ttj-engineering.dk og når du kontakter ham, så sig at det er Brian Sørensen fra Honda klubben du har snakket med.
- John Sahl
- Admin

- Indlæg: 2105
- Tilmeldt: 15 sep 2003, 13:17
- Geografisk sted: Borup
- Kontakt:
Brian-HKD skrev:Du skal snakke med Thomas fra TTJ Engineering. Han har stor erfaring med EFI anlæg og han har lavet nogle Alfa 75'ere incl. Peter Dyrelund's Alfa 75 EVO, som du jo sikkert kender.
Men, husk at med EFI, så får man ikke bare lige mulighed for selv at ændre i boksen, med mindre man selv køber det skide dyre interface der kræves udover boksen. Dette var grunden til at jeg skiftede min EFI Euro-1 ud med en Omex 600.
Bortset fra det, så har Thomas ganske rigtigt fint styr på de EFI-bokse!
.
