ms og tænding på mazda

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
mazdaV6power
Indlæg: 11
Tilmeldt: 05 dec 2008, 09:09
Geografisk sted: Midtjylland

ms og tænding på mazda

#1 Indlæg af mazdaV6power »

jeg er ved at bygge megasquirt på en mazda 929 3,0 V6.
jeg er lidt i tvivl med tilslutning af tænding, vis jeg skal styre det med ms, jeg ville lige høre om jeg kan bruge det tændings modul der sidder i tændingen?
jeg er ved at bygge krumtap sensor på...
Her er nogle billedere...
Vedhæftede filer
DSC00933.JPG
DSC00933.JPG (72.14 KiB) Vist 3622 gange
DSC00932.JPG
DSC00932.JPG (72.03 KiB) Vist 3624 gange
´98 Mazda 626 GW turbo
´87 Mazda 929
mazdaV6power
Indlæg: 11
Tilmeldt: 05 dec 2008, 09:09
Geografisk sted: Midtjylland

#2 Indlæg af mazdaV6power »

Nu jeg søgt og læst en del, på nettet...
Jeg regner med at bruge bilens orginal fordeler tænding, men som jeg har forstået, skal jeg ha et bosch modul til at styre tændingen, er det rigtigt?

Bare for at være sikker: på min tændspole står der "use with transister ignition" den kan vel sagtens bruges??
´98 Mazda 626 GW turbo
´87 Mazda 929
Brugeravatar
martin høj
Mester Medlem
Indlæg: 517
Tilmeldt: 05 aug 2008, 20:43
Geografisk sted: KBH

#3 Indlæg af martin høj »

Hej.
Tror du skal komme med lidt mere info om hvad for megasquirt
og version osv du bruger.
Så de kloge kan hjælpe til.
Som jeg ser det hvis du skal bruge din strømfordeler skal du huske og låse centrifugal regulering og vacum.
Men det ved du sikkert i forvejen.
Hilsen Martin
Corolla Gti Turbo
mazdaV6power
Indlæg: 11
Tilmeldt: 05 dec 2008, 09:09
Geografisk sted: Midtjylland

#4 Indlæg af mazdaV6power »

Megasquirten har jeg købt af HenrikGM.
Men hvad for en version det er ved jeg ikke rigtig...
Det med at låse centrifugal regulering og vacum har jeg styr på..
´98 Mazda 626 GW turbo
´87 Mazda 929
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#5 Indlæg af HenrikGM »

Hej V6mand.

Hvis jeg ikke husker meget forkert havde du et komplet ledningsdiagram på fartøjet?

Prøv lige at se lidt nærmere på det, med god sandsynlighed er der noget modulværk i fordeleren der kan hjælpe dig. Sandsynligvist ikke svært at tilkoble hvis man ved hvordan.

Et alternativ er den skudsikre, og simple metode som jeg anbefalede dig: Brug et bosch7pins modul plus tændspole. Så bliver det ikke meget mere plug-n-play (uden at sætte sig ind i hvordan det originale fungerede).

Din MS kan køre 6cyl COP tænding, med dual VR eller dual hall, eller valgfri kombination derimellem, med fuld understøttelse af MSnS-E codens funktioner onboard i boksen som maximum, og så ellers alt hele vejen ned til en 1cyl. gudenaa cylinderklipper ;-)
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
mazdaV6power
Indlæg: 11
Tilmeldt: 05 dec 2008, 09:09
Geografisk sted: Midtjylland

#6 Indlæg af mazdaV6power »

Det er rigtigt jeg har et ledningsdiagram, jeg har også kigget på det, men jeg syntes ikke at der noget jeg kan bruge til msén, så det bliver den sikkere løsning, 7-pin bosch...

På min tændspole står der "use with transister ignition" den kan vel sagtens bruges??
´98 Mazda 626 GW turbo
´87 Mazda 929
Besvar