jeg er ved at bygge megasquirt på en mazda 929 3,0 V6.
jeg er lidt i tvivl med tilslutning af tænding, vis jeg skal styre det med ms, jeg ville lige høre om jeg kan bruge det tændings modul der sidder i tændingen?
jeg er ved at bygge krumtap sensor på...
Her er nogle billedere...
ms og tænding på mazda
Redaktør: Moderatorer
-
mazdaV6power
- Indlæg: 11
- Tilmeldt: 05 dec 2008, 09:09
- Geografisk sted: Midtjylland
ms og tænding på mazda
- Vedhæftede filer
-
- DSC00933.JPG (72.14 KiB) Vist 3622 gange
-
- DSC00932.JPG (72.03 KiB) Vist 3624 gange
´98 Mazda 626 GW turbo
´87 Mazda 929
´87 Mazda 929
-
mazdaV6power
- Indlæg: 11
- Tilmeldt: 05 dec 2008, 09:09
- Geografisk sted: Midtjylland
Nu jeg søgt og læst en del, på nettet...
Jeg regner med at bruge bilens orginal fordeler tænding, men som jeg har forstået, skal jeg ha et bosch modul til at styre tændingen, er det rigtigt?
Bare for at være sikker: på min tændspole står der "use with transister ignition" den kan vel sagtens bruges??
Jeg regner med at bruge bilens orginal fordeler tænding, men som jeg har forstået, skal jeg ha et bosch modul til at styre tændingen, er det rigtigt?
Bare for at være sikker: på min tændspole står der "use with transister ignition" den kan vel sagtens bruges??
´98 Mazda 626 GW turbo
´87 Mazda 929
´87 Mazda 929
- martin høj
- Mester Medlem
- Indlæg: 517
- Tilmeldt: 05 aug 2008, 20:43
- Geografisk sted: KBH
-
mazdaV6power
- Indlæg: 11
- Tilmeldt: 05 dec 2008, 09:09
- Geografisk sted: Midtjylland
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Hej V6mand.
Hvis jeg ikke husker meget forkert havde du et komplet ledningsdiagram på fartøjet?
Prøv lige at se lidt nærmere på det, med god sandsynlighed er der noget modulværk i fordeleren der kan hjælpe dig. Sandsynligvist ikke svært at tilkoble hvis man ved hvordan.
Et alternativ er den skudsikre, og simple metode som jeg anbefalede dig: Brug et bosch7pins modul plus tændspole. Så bliver det ikke meget mere plug-n-play (uden at sætte sig ind i hvordan det originale fungerede).
Din MS kan køre 6cyl COP tænding, med dual VR eller dual hall, eller valgfri kombination derimellem, med fuld understøttelse af MSnS-E codens funktioner onboard i boksen som maximum, og så ellers alt hele vejen ned til en 1cyl. gudenaa cylinderklipper
Hvis jeg ikke husker meget forkert havde du et komplet ledningsdiagram på fartøjet?
Prøv lige at se lidt nærmere på det, med god sandsynlighed er der noget modulværk i fordeleren der kan hjælpe dig. Sandsynligvist ikke svært at tilkoble hvis man ved hvordan.
Et alternativ er den skudsikre, og simple metode som jeg anbefalede dig: Brug et bosch7pins modul plus tændspole. Så bliver det ikke meget mere plug-n-play (uden at sætte sig ind i hvordan det originale fungerede).
Din MS kan køre 6cyl COP tænding, med dual VR eller dual hall, eller valgfri kombination derimellem, med fuld understøttelse af MSnS-E codens funktioner onboard i boksen som maximum, og så ellers alt hele vejen ned til en 1cyl. gudenaa cylinderklipper
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
mazdaV6power
- Indlæg: 11
- Tilmeldt: 05 dec 2008, 09:09
- Geografisk sted: Midtjylland
Det er rigtigt jeg har et ledningsdiagram, jeg har også kigget på det, men jeg syntes ikke at der noget jeg kan bruge til msén, så det bliver den sikkere løsning, 7-pin bosch...
På min tændspole står der "use with transister ignition" den kan vel sagtens bruges??
På min tændspole står der "use with transister ignition" den kan vel sagtens bruges??
´98 Mazda 626 GW turbo
´87 Mazda 929
´87 Mazda 929