Side 1 af 3

G40 motor med Turbo??

: 06 dec 2008, 00:43
af JerrilD
Er der nogen der ved om en G40 motor kan holde til at montere en turbo istedet for g-lader?

Hvad skal der til for at det vil spille sammen??

Min kammerater overvejer at lave sådan en motor... Og så skal ha selvfølgelig ha noget hjælp ;) hehe

Re: G40 motor med Turbo??

: 06 dec 2008, 12:07
af Runesm
JerrilD skrev:Er der nogen der ved om en G40 motor kan holde til at montere en turbo istedet for g-lader?

Hvad skal der til for at det vil spille sammen??

Min kammerater overvejer at lave sådan en motor... Og så skal ha selvfølgelig ha noget hjælp ;) hehe


Mig bekendt er det bolt-on, større dyser (Folk kan godt li' at bruge G60 dyserne) og chip, det er jo en motor designet til tryk i forvejen, og en hurtig søgning på bilgalleri afslører en del g40 turbo'er.

: 06 dec 2008, 14:44
af JerrilD
hvilken turbo kan anbefales?

: 06 dec 2008, 18:50
af Runesm
JerrilD skrev:hvilken turbo kan anbefales?


Et bud vil være t2 eller t25. Nok helst t25'eren, eller andre fabrikater i den størrelse.

Selv kører jeg en eller anden KKK lader på min polo fra en Iveco Turbo Daily 2.8 diesel :)

: 06 dec 2008, 19:29
af JerrilD
Skal man ikke ha fat i en manifold til den turbo kom jeg lige til at tænke på?? ;)

: 06 dec 2008, 19:51
af Runesm
JerrilD skrev:Skal man ikke ha fat i en manifold til den turbo kom jeg lige til at tænke på?? ;)


Jo ;) Eller man kan lave en selv.
Billede

Dertil også olie til turboen, og olie fra turboen, dvs der skal svejses en studs i bundkaret :)

: 06 dec 2008, 21:06
af Lars PH
Hva vil du give for en manifold den er godt nok hjemme lavet og har også bundkar med olie retur studs http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=17281

: 07 dec 2008, 16:56
af JerrilD
Lars PH skrev:Hva vil du give for en manifold den er godt nok hjemme lavet og har også bundkar med olie retur studs http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=17281


Hvad regner du med at skal ha for manifolden?

: 08 dec 2008, 23:59
af JerrilD
Nogen som ved ca hvad man kan hive ud af sådan en maskine af hk/nm ? Sådan cirkus... Skulle gerne være til at holde ud at køre i.

: 16 dec 2008, 20:48
af Henrik D.S.
Tja vi fik da en 1,1 til og holde til 215hk. :twisted: std. indmad :!: Der var bearbejdet topstykke og lavet justerbart takthjul. Med en GT2056.
235nm 5600omdr og 215hk ved 6800mdr. ca. 1,5bar tryk. Fuck det er en sjov "kone" bil :lol: Men desværre kun 4trins gearkasse og ingen spær :cry:

Mvh Henrik