Side 1 af 3
G40 motor med Turbo??
: 06 dec 2008, 00:43
af JerrilD
Er der nogen der ved om en G40 motor kan holde til at montere en turbo istedet for g-lader?
Hvad skal der til for at det vil spille sammen??
Min kammerater overvejer at lave sådan en motor... Og så skal ha selvfølgelig ha noget hjælp

hehe
Re: G40 motor med Turbo??
: 06 dec 2008, 12:07
af Runesm
JerrilD skrev:Er der nogen der ved om en G40 motor kan holde til at montere en turbo istedet for g-lader?
Hvad skal der til for at det vil spille sammen??
Min kammerater overvejer at lave sådan en motor... Og så skal ha selvfølgelig ha noget hjælp

hehe
Mig bekendt er det bolt-on, større dyser (Folk kan godt li' at bruge G60 dyserne) og chip, det er jo en motor designet til tryk i forvejen, og en hurtig søgning på bilgalleri afslører en del g40 turbo'er.
: 06 dec 2008, 14:44
af JerrilD
hvilken turbo kan anbefales?
: 06 dec 2008, 18:50
af Runesm
JerrilD skrev:hvilken turbo kan anbefales?
Et bud vil være t2 eller t25. Nok helst t25'eren, eller andre fabrikater i den størrelse.
Selv kører jeg en eller anden KKK lader på min polo fra en Iveco Turbo Daily 2.8 diesel

: 06 dec 2008, 19:29
af JerrilD
Skal man ikke ha fat i en manifold til den turbo kom jeg lige til at tænke på??

: 06 dec 2008, 19:51
af Runesm
JerrilD skrev:Skal man ikke ha fat i en manifold til den turbo kom jeg lige til at tænke på??

Jo

Eller man kan lave en selv.
Dertil også olie til turboen, og olie fra turboen, dvs der skal svejses en studs i bundkaret

: 06 dec 2008, 21:06
af Lars PH
Hva vil du give for en manifold den er godt nok hjemme lavet og har også bundkar med olie retur studs
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=17281
: 07 dec 2008, 16:56
af JerrilD
Hvad regner du med at skal ha for manifolden?
: 08 dec 2008, 23:59
af JerrilD
Nogen som ved ca hvad man kan hive ud af sådan en maskine af hk/nm ? Sådan cirkus... Skulle gerne være til at holde ud at køre i.
: 16 dec 2008, 20:48
af Henrik D.S.
Tja vi fik da en 1,1 til og holde til 215hk.

std. indmad

Der var bearbejdet topstykke og lavet justerbart takthjul. Med en GT2056.
235nm 5600omdr og 215hk ved 6800mdr. ca. 1,5bar tryk. Fuck det er en sjov "kone" bil

Men desværre kun 4trins gearkasse og ingen spær
Mvh Henrik