Side 1 af 1

Problemmer med tændings banken.

: 26 nov 2008, 21:31
af saitek
Hej Bruger.

Som overskriften siger har jeg lidt problemer med tændings banken.
Motoren er :
Polo 1,3 nz med eftermonteret turbo.
med ms 2,2 extra fra turbomotor.
Lc1 Lamdasonde
Køre med max tryk pt. på 0,2. (sener 0,6 når det kommer til at virke)
Og max forstilling på 47 grader.

Har lavet et tændings map i det configurator som findes her på siden.
Mærkes til at motoren køre fint. ind til man køre med fuld gas i 3 - 4 gear og rammer 3500 - 4000 omdr. med fuld tryk så begynder den at klire.
Har prøvet at ændre lidt op og ned på tændingen men synes ikke rigtigt det hjælper. Hvad gør jeg lige forkert. ??

ps.
Evt nogen omkring vejle der kan hjælpe bare lidt !

På forhånd tak.

Brian.

: 26 nov 2008, 22:49
af Alex_Reedtz
Kan du ikke lige prøve at smide dit tændingsmap op?

: 26 nov 2008, 22:50
af VAG mekaniker
Hmm - kan jo være mange ting .... For den noget benzin?
Hvad ligger afr på ved wot?

: 26 nov 2008, 23:58
af saitek
Afr tallet wot er ca. 12,5.
og under 100 kpa linjen ligger den på ca 14,0 det område jeg kan kører i uden at lave tryk.
Oploader lige min tændings map i morgen.
Har studeret lidt på nettet og tror at den tænder for tidligt under tryk.

: 27 nov 2008, 09:22
af saitek
Min tændings map.

: 27 nov 2008, 11:19
af Saab-Daniel
Efter min bedste overbevisning har du ALT for meget advancering på tændingsdelen - jeg ville undersøge tabellen nøje og justere den måske endda 10 grader ned...!
Daniel.

: 27 nov 2008, 12:18
af saitek
Daniel:
Er der en nem måde at sænke hele tabellen 10 grader ?`
Skal lige nævnes at det er første gang jeg roder med megasquirt.
Så ved ikke helt så meget om det i nu.. men kommer vel med tiden.

: 27 nov 2008, 20:41
af Saab-Daniel
Hej.
Bare lettere at taste ind, jeg ville ændre tændings-tabellen over 100kpa med 5 grader først, over 2000rpm og så arbejde mig nedad.
Daniel.

: 27 nov 2008, 22:09
af saitek
Daniel:
Okay vil jeg prøve..