Problemmer med tændings banken.

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
saitek
Nyt Medlem
Indlæg: 32
Tilmeldt: 23 sep 2006, 20:10
Geografisk sted: Jelling

Problemmer med tændings banken.

#1 Indlæg af saitek »

Hej Bruger.

Som overskriften siger har jeg lidt problemer med tændings banken.
Motoren er :
Polo 1,3 nz med eftermonteret turbo.
med ms 2,2 extra fra turbomotor.
Lc1 Lamdasonde
Køre med max tryk pt. på 0,2. (sener 0,6 når det kommer til at virke)
Og max forstilling på 47 grader.

Har lavet et tændings map i det configurator som findes her på siden.
Mærkes til at motoren køre fint. ind til man køre med fuld gas i 3 - 4 gear og rammer 3500 - 4000 omdr. med fuld tryk så begynder den at klire.
Har prøvet at ændre lidt op og ned på tændingen men synes ikke rigtigt det hjælper. Hvad gør jeg lige forkert. ??

ps.
Evt nogen omkring vejle der kan hjælpe bare lidt !

På forhånd tak.

Brian.
Alex_Reedtz
Senior Medlem
Indlæg: 293
Tilmeldt: 22 nov 2005, 20:48
Geografisk sted: Juelsminde

#2 Indlæg af Alex_Reedtz »

Kan du ikke lige prøve at smide dit tændingsmap op?
VAG mekaniker
Senior Medlem
Indlæg: 353
Tilmeldt: 15 jan 2004, 22:19
Geografisk sted: fyn kerteminde

#3 Indlæg af VAG mekaniker »

Hmm - kan jo være mange ting .... For den noget benzin?
Hvad ligger afr på ved wot?
v/h Peter
Brugeravatar
saitek
Nyt Medlem
Indlæg: 32
Tilmeldt: 23 sep 2006, 20:10
Geografisk sted: Jelling

#4 Indlæg af saitek »

Afr tallet wot er ca. 12,5.
og under 100 kpa linjen ligger den på ca 14,0 det område jeg kan kører i uden at lave tryk.
Oploader lige min tændings map i morgen.
Har studeret lidt på nettet og tror at den tænder for tidligt under tryk.
Brugeravatar
saitek
Nyt Medlem
Indlæg: 32
Tilmeldt: 23 sep 2006, 20:10
Geografisk sted: Jelling

#5 Indlæg af saitek »

Min tændings map.
Vedhæftede filer
spark (Medium).JPG
spark (Medium).JPG (89.04 KiB) Vist 4935 gange
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

#6 Indlæg af Saab-Daniel »

Efter min bedste overbevisning har du ALT for meget advancering på tændingsdelen - jeg ville undersøge tabellen nøje og justere den måske endda 10 grader ned...!
Daniel.
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
Brugeravatar
saitek
Nyt Medlem
Indlæg: 32
Tilmeldt: 23 sep 2006, 20:10
Geografisk sted: Jelling

#7 Indlæg af saitek »

Daniel:
Er der en nem måde at sænke hele tabellen 10 grader ?`
Skal lige nævnes at det er første gang jeg roder med megasquirt.
Så ved ikke helt så meget om det i nu.. men kommer vel med tiden.
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

#8 Indlæg af Saab-Daniel »

Hej.
Bare lettere at taste ind, jeg ville ændre tændings-tabellen over 100kpa med 5 grader først, over 2000rpm og så arbejde mig nedad.
Daniel.
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
Brugeravatar
saitek
Nyt Medlem
Indlæg: 32
Tilmeldt: 23 sep 2006, 20:10
Geografisk sted: Jelling

#9 Indlæg af saitek »

Daniel:
Okay vil jeg prøve..
Besvar