Zetec 2.0 Toppakning

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
BANDIT
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 23 jul 2006, 20:24
Geografisk sted: Sønderjylland

Zetec 2.0 Toppakning

#1 Indlæg af BANDIT »

Nogen der ved hvor tyk en std toppakning er på en 2.0 motor fra 2000
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret
Brugeravatar
Ravnen
Mester Medlem
Indlæg: 2340
Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Kontakt:

Re: Zetec 2.0 Toppakning

#2 Indlæg af Ravnen »

BANDIT skrev:Nogen der ved hvor tyk en std toppakning er på en 2.0 motor fra 2000


Spørg Ford, de findes i flere tykkelser...
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
Brugeravatar
BANDIT
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 23 jul 2006, 20:24
Geografisk sted: Sønderjylland

Re: Zetec 2.0 Toppakning

#3 Indlæg af BANDIT »

Ravnen skrev:
BANDIT skrev:Nogen der ved hvor tyk en std toppakning er på en 2.0 motor fra 2000


Spørg Ford, de findes i flere tykkelser...


Okay grunden er at jeg skal en ny i , og den gamle er tykkere end normalt (2mm) , og kunne godt tænke mig at vide hvor meget den sænkede komp.

Efter hva jeg lige kunne få det til blir det 9.5:1 istedet for 10.0:1 vel og mærke hvis orginal toppakningen er 1,5mm og den der sad i min er 2mm

Men men men, skal ha mit ladetryk op på 1.5 bar og har læst at komp skal ned og ligge mellem 7.4 og 9.1 for at det er holdbart. Så den skal sænkes yderligere en den var før.
Har fundet en kobberpakning på 2.36mm som ifølge mine beregninger bringer den ned på 9.2:1 hvis den orginale er på 1.5mm.

Er det nok eller skal den længere ned hvis den skal holde på std indmad. Og smedet stempler og plejlstænger blir der ikk penge til i denne omgang
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#4 Indlæg af lqs »

hæng dig ikke så meget i komp. på sådan en forholdsvis moderne motor. der er andre ting der nok bliver mere afgørende.
1,5bar skriver du... mener du noget der ligner over 400hk?
MVH søren
Brugeravatar
BANDIT
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 23 jul 2006, 20:24
Geografisk sted: Sønderjylland

#5 Indlæg af BANDIT »

lqs skrev:hæng dig ikke så meget i komp. på sådan en forholdsvis moderne motor. der er andre ting der nok bliver mere afgørende.
1,5bar skriver du... mener du noget der ligner over 400hk?
MVH søren


okay. Ja 1.5 blir maks ladetryk, men er os hva min mapsensor tillader. Effekten jeg regner med skal ligge omkring de 300 hk , men det er kun en GT2560 turbo jeg kører med, derfor regner jeg med at der skal lidt ladetryk til for at hive den derop. Den skulle efter sigende kunne levere luft til 310 - 330 hk så det blir jo lige ved grænsen.
:reading:
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#6 Indlæg af lqs »

det var nok langt nemmere for dig og særlig motoren... at lave de 300hk med en bar og en større turbolader. MVH søren
Brugeravatar
BANDIT
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 23 jul 2006, 20:24
Geografisk sted: Sønderjylland

#7 Indlæg af BANDIT »

lqs skrev:det var nok langt nemmere for dig og særlig motoren... at lave de 300hk med en bar og en større turbolader. MVH søren


Ja det jo det , men ville gerne ha det hele lidt plug&play og den turbo og cat jeg kører med nu kører med v-band flange , og sys alle større turbo´er kører med 5 bolt´s flange. Ville selvfølgelig passe fint med et de-cat rør , men så skal jeg skifte turbo hvergang den skal til syn.

Hvad turbo størrelse skal jeg op i så , hvis jeg skal ha større turbo skan der osse være plads til at øge effkten senere hvis det blir nødvendigt.

sådan en her evt http://webshop.nordicturbo.dk/products/ ... uItemID=47

eller

http://webshop.nordicturbo.dk/products/ ... uItemID=47
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret
dalle
Senior Medlem
Indlæg: 379
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

#8 Indlæg af dalle »

hvis du kun skal lave 300hk r valget af turboen fin .. den er set lave et stykke over 300hk og 1,5 bar skulle ku gører det ;)
dalle
Senior Medlem
Indlæg: 379
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

#9 Indlæg af dalle »

toppakning ville jeg vælge den fra en st170 den skulle være stærkere .. nogle steder sælges den som wrc pakning .. og set bruges på 300++ focus rs motore ;) ikke at den org pakning skulle være dårlig, den focus rs kører med er samme som alm 2l pakning ..
Brugeravatar
BANDIT
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 23 jul 2006, 20:24
Geografisk sted: Sønderjylland

#10 Indlæg af BANDIT »

dalle skrev:hvis du kun skal lave 300hk r valget af turboen fin .. den er set lave et stykke over 300hk og 1,5 bar skulle ku gører det ;)


Ja ikk, ville jeg os mene. Men har til gengæld fundet en kobber toppakning der sænker kompr til 8.6:1 istedet for de 9.6:1 så tror jeg køber den i stedet :)
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret
Besvar