Innovation Lc-1

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
Hp Ae86
Medlem
Indlæg: 167
Tilmeldt: 23 aug 2007, 21:45
Geografisk sted: Viborg

Innovation Lc-1

#1 Indlæg af Hp Ae86 »

hey drenge

først vil jeg gerne påpege at jeg ikke er sikker på at denne tråd skal ligge i motorstyring, men kunne ikke finde andre steder hvor den ville passe ind :(

mit problem er følgene, efter jeg havde monteret den fætter her, virkede den fint i nogle uger, men nu er den begyndt på at stoppe uret på 7,4 og stå og blinke, nogle gange når jeg kruddter til bilen ændre den sig til 22,4 (hvor den ikke bliker) Og andre gange viser den det rigtige blanding ca 12-13. hvad kan det skyldes? Kunne sonden være defekt eller er det en ledningsfejl? Måler nok sonden engang imorgen for at se om den er ok, kan ikke finde nogle trobleshooting få denne fejl hvilket irretere mig noget så grusomt

Håber der er en der kan hjælpe mig :)

Hilsen Hp
Daydrive : Corolla Levin (Ae86) 4agte
2 Drive : Starlet (Kp60) 2k
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#2 Indlæg af Morten VJ »

Hvor sidder sonden???
Lc1 er meget følsom overfor varme i sonden.
Min er monteret en god meter efter turboen, og jeg har ikke haft nogle problemer i de ca. 1,5 måned jeg har brugt LC1.
Men jeg kunne ikke bruge den 4 år gamle sonde fra min LM1 uden at LC1 meldte heater fejl :damn:
En ny sonde og problemet var løst.


MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Brugeravatar
Hp Ae86
Medlem
Indlæg: 167
Tilmeldt: 23 aug 2007, 21:45
Geografisk sted: Viborg

#3 Indlæg af Hp Ae86 »

den sidder også mindst en meter fra blokken ( køre med kompressor ) den sidder efter forrøret, men det mærkelige er jo at den har virket fint i 2 ugers tid, og ligepludselig virker den bare ikke, og kan ikke få den åndsvage diode til at virke....så kan ikke rigtig blinke fejlen ud, men tror næsten at sonden er istykker,men er stadig ikke 100% sikker på det, slet ingen som er stødt ind i dette problem?


Hilsen Hp
Daydrive : Corolla Levin (Ae86) 4agte
2 Drive : Starlet (Kp60) 2k
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#4 Indlæg af Morten VJ »

Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Kaas
Medlem
Indlæg: 184
Tilmeldt: 01 maj 2007, 22:02
Kontakt:

#5 Indlæg af Kaas »

Præsis samme situation har jeg været i. Jeg har monteret flere af denne type, men den sidste jeg fik lavede samme show.
Så kunne rekalibrere den, og så kørte den fint i et stykke tid, men så kom problemmet tilbage. Efter noget tid med at prøve frem og tilbage, skrev jeg samme med Felipe fra USA, og jeg skulle sende boksen retur. Og efter et stykke tid så fik jeg sendt en ny boks.
SAAB 900 turbo MY90.
Megasquirt MSnS extra, benzin + ladetryksstyrring + knock system + COP med en sort T7 DI tænd kassette fra en SAAB 9000 + nyere.
Brugeravatar
Hp Ae86
Medlem
Indlæg: 167
Tilmeldt: 23 aug 2007, 21:45
Geografisk sted: Viborg

#6 Indlæg af Hp Ae86 »

okæ, bliver den ved med det efter man kalibrere sonden igen? kørte med den her i 2-3 uger uden nogle problemer
Daydrive : Corolla Levin (Ae86) 4agte
2 Drive : Starlet (Kp60) 2k
Kaas
Medlem
Indlæg: 184
Tilmeldt: 01 maj 2007, 22:02
Kontakt:

#7 Indlæg af Kaas »

Ja det bliver ved. Og det går hurtig og hurtigere til den skal kalibres igen.

Hvis dine stel forbindelser er som de skal være, og soden ikke er for tæt på. Så er det helt sikkert boksen der skal skiftes.

Det som er der sket, det er at de lavede en serie med en chip som viste sig at være defekt. Men det viste sig først efter en periode hvor den havde været blevet brugt. Og de kan desværre ikke se ud fra serie nummert hvilke bokse som er defekte og skal skiftes på reklamationsret!
SAAB 900 turbo MY90.
Megasquirt MSnS extra, benzin + ladetryksstyrring + knock system + COP med en sort T7 DI tænd kassette fra en SAAB 9000 + nyere.
MSS535
Junior Medlem
Indlæg: 73
Tilmeldt: 10 jul 2004, 14:17

#8 Indlæg af MSS535 »

Hej

Jeg har også sådan en LC-1 der mister kalibreringen hele tiden. Jeg har kørt med den nu i 2 år og har skiftet sonde 2 gange og har lavet tilslutningspunkter og og renset dem flere gange for at få det til at virke. Men kalibreringen holder fra 15 minuter til 14 dage... Det er pisse irriterende. Men den kan vel desværre ikke byttes mere når den er så gammel....
Kaas
Medlem
Indlæg: 184
Tilmeldt: 01 maj 2007, 22:02
Kontakt:

#9 Indlæg af Kaas »

Ja det tror jeg godt den kan. Prøv og send Felipe en mail. Den svarer han helt sikker på!
SAAB 900 turbo MY90.
Megasquirt MSnS extra, benzin + ladetryksstyrring + knock system + COP med en sort T7 DI tænd kassette fra en SAAB 9000 + nyere.
Brugeravatar
Hp Ae86
Medlem
Indlæg: 167
Tilmeldt: 23 aug 2007, 21:45
Geografisk sted: Viborg

#10 Indlæg af Hp Ae86 »

lyder godt , vil prøve at kalibrere den igen :D og så brokke mig over den
Daydrive : Corolla Levin (Ae86) 4agte
2 Drive : Starlet (Kp60) 2k
Besvar