Kabeltype til TPS og Hall-giver
Redaktør: Moderatorer
- Blob
- Senior Medlem
- Indlæg: 409
- Tilmeldt: 15 mar 2008, 16:30
- Geografisk sted: Randers
Kabeltype til TPS og Hall-giver
Jeg har problemer med at jeg får nogle spikes i min log, på mit omdr. signal.
Når jeg kører 4000-5000omdr. kommer der pludselig en spike der siger 12000omdr...
Kan dette skyldes støj, eller hvad?
Jeg har overvejet om man kan bruge edb-kabel med skærm istedet for ledninger? Eller er ledningerne for tynde?
Når jeg kører 4000-5000omdr. kommer der pludselig en spike der siger 12000omdr...
Kan dette skyldes støj, eller hvad?
Jeg har overvejet om man kan bruge edb-kabel med skærm istedet for ledninger? Eller er ledningerne for tynde?
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Ja det kan skyldes indstrålet støj.
Men uden en log er det svært at udtale sig sikkert om.
Tændrør, og tændkabler er de radiostøjdæmpede?????
EDB kabel, jeg tror ikke der er noget problem strømmæssigt, men jeg har ikke regnet på det.
Da der er problemer mekanisk.
Ledningerne er for tynde og vil hurtigt vibrere i stykker.
Specielt hvis det er en solid leder.
Er de olie, og benzin bestandige?
Er deres temperatur område stort nok??
Du kan jo som et forsøg sno 3 ledninger sammen, og føre dem af en alternativ rute til Hall giveren.
MVH
Morten
Men uden en log er det svært at udtale sig sikkert om.
Tændrør, og tændkabler er de radiostøjdæmpede?????
EDB kabel, jeg tror ikke der er noget problem strømmæssigt, men jeg har ikke regnet på det.
Da der er problemer mekanisk.
Ledningerne er for tynde og vil hurtigt vibrere i stykker.
Specielt hvis det er en solid leder.
Er de olie, og benzin bestandige?
Er deres temperatur område stort nok??
Du kan jo som et forsøg sno 3 ledninger sammen, og føre dem af en alternativ rute til Hall giveren.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
- Blob
- Senior Medlem
- Indlæg: 409
- Tilmeldt: 15 mar 2008, 16:30
- Geografisk sted: Randers
Så har jeg fået lavet nogle nye LOG.
Ved ca. 4500omdr. skyder den i udstødningen, og omdrejningerne falder.
Er det fordi mine dyser maxer? Jeg ved at de nok er i det mindste.
Sidste på log-billedet kan I se at omdr.signalet givet et spike til 21505omrd. Hvad kan det skyldes?

Ved ca. 4500omdr. skyder den i udstødningen, og omdrejningerne falder.
Er det fordi mine dyser maxer? Jeg ved at de nok er i det mindste.
Sidste på log-billedet kan I se at omdr.signalet givet et spike til 21505omrd. Hvad kan det skyldes?

- Vedhæftede filer
-
- datalog200809011634.xls
- (118.38 KiB) Downloadet 300 gange
-
- Log.jpg (251.83 KiB) Vist 5005 gange
-
warp
- Junior Medlem
- Indlæg: 66
- Tilmeldt: 16 sep 2007, 22:51
Jeg vil anbefale dig at bruge "resistor plugs" hvis du ikke allerede gør det og så bruge et godt skærmet kabel til dit tach-signal, altså til hall-sensoren (jeg bruger noget audiokabel). Det fiksede problemer med spikes i mit system.
/Jacob
(Godt at høre at din TPS nu er fikset, den opførte sig sgu noget mærkeligt før)
/Jacob
(Godt at høre at din TPS nu er fikset, den opførte sig sgu noget mærkeligt før)
- Blob
- Senior Medlem
- Indlæg: 409
- Tilmeldt: 15 mar 2008, 16:30
- Geografisk sted: Randers
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Du har et problem med forsyningsspændingen til ms.
Kig 797 sek. inde i loggen, her falder den til 12,6 volt ved 3000 rpm.
Den bør helst være omkring de 14 volt.
De meget hoppende afr værdier når motoren belastes indikerer tændings udsættere.
MVH
Morten
Kig 797 sek. inde i loggen, her falder den til 12,6 volt ved 3000 rpm.
Den bør helst være omkring de 14 volt.
De meget hoppende afr værdier når motoren belastes indikerer tændings udsættere.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
- Blob
- Senior Medlem
- Indlæg: 409
- Tilmeldt: 15 mar 2008, 16:30
- Geografisk sted: Randers
Hmm... Noget kunne tyde på at jeg skal have mit ledningsnet tjekket igennem. Jeg har et voltmeter permanent monteret i instrumentbrættet. Og dette siger godt nok at spændingen falder engang imellem. Jeg kan skutte forstå det. Men noget må helt sikkert da være galt.
Når jeg kigger på hele loggen, ligger spændingen mellem 11,4 og 13,3. Jeg må hellere i gang med med et større målearbejde. Så håber jeg det kan løse op for noget af det.
Tændingsudsætterer, hvad kan foresage dette?
Tak for hjælpen Morten. Jeg havde slet ikke overvejet at det kunne være et spændingsproblem. Nu har jeg da helt sikkert noget at gå videre med.
Jakob
Når jeg kigger på hele loggen, ligger spændingen mellem 11,4 og 13,3. Jeg må hellere i gang med med et større målearbejde. Så håber jeg det kan løse op for noget af det.
Tændingsudsætterer, hvad kan foresage dette?
Tak for hjælpen Morten. Jeg havde slet ikke overvejet at det kunne være et spændingsproblem. Nu har jeg da helt sikkert noget at gå videre med.
Jakob
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Tændings udsætterene kan skyldes din manglende spænding.
Når spolen virkelig behøver spændingen, så forsvinder den jo nærmest.
Hvis du er meget heldig så forsvinder dine spikes også, med en stabil høj spænding.
En stabil høj spænding er kraften der skal drive systemet.
Uden denne så kan der komme mange mærkelige fejl.
MVH
Morten
Når spolen virkelig behøver spændingen, så forsvinder den jo nærmest.
Hvis du er meget heldig så forsvinder dine spikes også, med en stabil høj spænding.
En stabil høj spænding er kraften der skal drive systemet.
Uden denne så kan der komme mange mærkelige fejl.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html