Side 1 af 1
Kompressor med Wastegate
: 13 aug 2008, 20:50
af 2fat2fly
Har lade mig fortælle at man ikke kan have en Wastegate på en kompressor motor ! passer det ?
: 13 aug 2008, 20:54
af JensM
Ja det vil ikke gavne noget som helst, da man ikke regulere ladetrykket på en kompressor med sådan en. Kun Turbo motorer man bruger ekstern Wastegate.
: 13 aug 2008, 21:18
af Hp Ae86
som jens siger er der intet at bruge den til, ladetrykket på kompressoren bliver jo reguleret af gearingen...derfor du sætter et størrer remhjul på krumbassen...eller eventuelt et mindre på kompressoren
..
: 15 aug 2008, 23:07
af BANDIT
Men derfor vil en synsmand altid regne det for en effektforøgelse på over 20% , hvis det er det du fisker efter

: 16 aug 2008, 10:47
af Slavteren
har diskuteret lige det dilemma med en ven der er synsmand, det er IKKE automatisk over 20% hvis du bruger kompressor. teksten siger specifikt at det er trykladning med wastegate der automatisk regnes for tuning over 20%...
altså hvis man kunne opfinde en anden måde at styre trykket på en turboladning end wastegate ville den også være gangbar.

: 16 aug 2008, 13:18
af 2fat2fly
Slavteren skrev:har diskuteret lige det dilemma med en ven der er synsmand, det er IKKE automatisk over 20% hvis du bruger kompressor. teksten siger specifikt at det er trykladning med wastegate der automatisk regnes for tuning over 20%...
altså hvis man kunne opfinde en anden måde at styre trykket på en turboladning end wastegate ville den også være gangbar.

Mener de gamlg Bmw 2002 turbo ikke havde wastegate

: 16 aug 2008, 13:40
af klyfax
Slavteren skrev:har diskuteret lige det dilemma med en ven der er synsmand, det er IKKE automatisk over 20% hvis du bruger kompressor. teksten siger specifikt at det er trykladning med wastegate der automatisk regnes for tuning over 20%...
altså hvis man kunne opfinde en anden måde at styre trykket på en turboladning end wastegate ville den også være gangbar.

Lille turbo, begrænsing i indsug, udstøding, mulighedere er mange, men ik holdbare...
: 16 aug 2008, 20:24
af Slavteren
nej, men kunne man til syn lave nummeret så trykladningen måske kunne skrives i papirerne, vil man nok ha lidt mindre risiko for problemer på landevejen.
: 17 aug 2008, 21:54
af Danielsito
Slavteren skrev:altså hvis man kunne opfinde en anden måde at styre trykket på en turboladning end wastegate ville den også være gangbar.

Man kan montere en bleed/overtryksventil, der udleder alt over det ønskede tryk. Så vidt jeg husker brugte de det på (nogen af?) Formel 1 bilerne, da de kørte med tryk.