Kompressor med Wastegate

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
2fat2fly
Mester Medlem
Geografisk sted: Fyn

Kompressor med Wastegate

#1 Indlæg af 2fat2fly »

Har lade mig fortælle at man ikke kan have en Wastegate på en kompressor motor ! passer det ?
JensM
Nyt Medlem

#2 Indlæg af JensM »

Ja det vil ikke gavne noget som helst, da man ikke regulere ladetrykket på en kompressor med sådan en. Kun Turbo motorer man bruger ekstern Wastegate.
Fiat Coupe 2,0 16V Turbo 4x4 - Projekt
VW Golf 4 GTI - Hverdag
Bmw E46 V8 TT - Drift
Brugeravatar
Hp Ae86
Medlem
Geografisk sted: Viborg

#3 Indlæg af Hp Ae86 »

som jens siger er der intet at bruge den til, ladetrykket på kompressoren bliver jo reguleret af gearingen...derfor du sætter et størrer remhjul på krumbassen...eller eventuelt et mindre på kompressoren
Daydrive : Corolla Levin (Ae86) 4agte
2 Drive : Starlet (Kp60) 2k
Brugeravatar
BANDIT
Mester Medlem
Geografisk sted: Sønderjylland

..

#4 Indlæg af BANDIT »

Men derfor vil en synsmand altid regne det for en effektforøgelse på over 20% , hvis det er det du fisker efter :lusket:
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret
Slavteren
Mester Medlem
Geografisk sted: Maribo
Kontakt:

#5 Indlæg af Slavteren »

har diskuteret lige det dilemma med en ven der er synsmand, det er IKKE automatisk over 20% hvis du bruger kompressor. teksten siger specifikt at det er trykladning med wastegate der automatisk regnes for tuning over 20%...

altså hvis man kunne opfinde en anden måde at styre trykket på en turboladning end wastegate ville den også være gangbar. :wink:
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk
2fat2fly
Mester Medlem
Geografisk sted: Fyn

#6 Indlæg af 2fat2fly »

Slavteren skrev:har diskuteret lige det dilemma med en ven der er synsmand, det er IKKE automatisk over 20% hvis du bruger kompressor. teksten siger specifikt at det er trykladning med wastegate der automatisk regnes for tuning over 20%...

altså hvis man kunne opfinde en anden måde at styre trykket på en turboladning end wastegate ville den også være gangbar. :wink:

Mener de gamlg Bmw 2002 turbo ikke havde wastegate 8)
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Geografisk sted: Sweden

#7 Indlæg af klyfax »

Slavteren skrev:har diskuteret lige det dilemma med en ven der er synsmand, det er IKKE automatisk over 20% hvis du bruger kompressor. teksten siger specifikt at det er trykladning med wastegate der automatisk regnes for tuning over 20%...

Lille turbo, begrænsing i indsug, udstøding, mulighedere er mange, men ik holdbare...
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Slavteren
Mester Medlem
Geografisk sted: Maribo
Kontakt:

#8 Indlæg af Slavteren »

nej, men kunne man til syn lave nummeret så trykladningen måske kunne skrives i papirerne, vil man nok ha lidt mindre risiko for problemer på landevejen.
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk
Danielsito
Senior Medlem
Geografisk sted: Malmö, Sverige
Kontakt:

#9 Indlæg af Danielsito »

Slavteren skrev:altså hvis man kunne opfinde en anden måde at styre trykket på en turboladning end wastegate ville den også være gangbar. :wink:

Man kan montere en bleed/overtryksventil, der udleder alt over det ønskede tryk. Så vidt jeg husker brugte de det på (nogen af?) Formel 1 bilerne, da de kørte med tryk.
...Daniel Slater :mrgreen:
Besvar