Oil catch på turbo motor

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
martin høj
Mester Medlem
Indlæg: 517
Tilmeldt: 05 aug 2008, 20:43
Geografisk sted: KBH

Oil catch på turbo motor

#1 Indlæg af martin høj »

Hej med jer.
Fedt forum der er her ;-)
er ved og montere turbo på corolla 4age.
har et enkelt spørsmål.
mht oil catch. vil ikke have olie dampe i motorrum.
og olie i insug.
har lavet en lille tegning.er jeg helt galt på den ??
Den ventil jeg mener er en grå ventil jeg har fra tidligere projekt.
Den kan åbne og lukke alt efter tryk/vacum.

MVH: Martin
Vedhæftede filer
oilcatch.jpg
oilcatch.jpg (42.18 KiB) Vist 2495 gange
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#2 Indlæg af Morten VJ »

Jeg ville glemme alt om tilslutning på indsugnings manifolden.
Du har netop brug for ventilationen ved tryk, og høje omdrejninger.
Og det er her du lukker systemet.
Monter slangen før turboen.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Brugeravatar
martin høj
Mester Medlem
Indlæg: 517
Tilmeldt: 05 aug 2008, 20:43
Geografisk sted: KBH

#3 Indlæg af martin høj »

Dvs.
Du mener jeg skal montere en slange fra luftfilter til oilcatch og fra oilcatch til topdæksel??
Hilsen Martin
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#4 Indlæg af Morten VJ »

Ja det mener jeg.
Ok huske at blænde den slange af hvor systemet suger fra.
Den er normalt koblet på før gasspjældet, originalt.
Jeg ved ikke om den sidder på din motor, men såddan er systemet normalt opbygget.
Eller monter den på catch tanken.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Kaas
Medlem
Indlæg: 184
Tilmeldt: 01 maj 2007, 22:02
Kontakt:

#5 Indlæg af Kaas »

Men hvorfor den ventil, kan den ikke bare lufte ud hele tiden, både i tomgang samt med tryk og omdr?
SAAB 900 turbo MY90.
Megasquirt MSnS extra, benzin + ladetryksstyrring + knock system + COP med en sort T7 DI tænd kassette fra en SAAB 9000 + nyere.
Brugeravatar
martin høj
Mester Medlem
Indlæg: 517
Tilmeldt: 05 aug 2008, 20:43
Geografisk sted: KBH

#6 Indlæg af martin høj »

Jo den kan den vel.var mere for og få den til og suge oliedampe væk i tomgang.derfor den ventil.
Takker for jeres svar.
Vil rode lidt med det når motor kommer i.
råber højt hvis jeg finder på noget klogt. ;-)
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#7 Indlæg af Morten VJ »

martin høj skrev:Jo den kan den vel.var mere for og få den til og suge oliedampe væk i tomgang.derfor den ventil.
Takker for jeres svar.
Vil rode lidt med det når motor kommer i.
råber højt hvis jeg finder på noget klogt. ;-)


Prøv lige at overveje dettte!
Hvornår har du mest tryk i krumtapshuset, i tomgang? eller maks tryk og omdrejninger???
Et fabriks monteret system kan være godt at tage ideer fra.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Besvar