turbo og kompressor
: 07 aug 2008, 19:19
Hey
Jeg går med en en vinter plan om at bygge en lysholm kompressor på bilen, samtidig med en stor turbo.
Min tidligere plan var at lave et bypass system også køre uden kompressoren når turboen først var godt i gang, men nu har jeg fået en ny ide.
Hvis nogen af jer har set en gm 8-71 med både kompressor og turbo..... så sidder de i serie istedet far paraell altså luftfilter->turbo->kompressor osv.
Der må nødvendigvis smutte nogen HK til drive kompressoren men til gengæld burde man få en helt jævn tryk ombygning.
ideen er så at geare kompressoren til 0.7bar og sætte turbo boost controlleren til 0.8bar før kompressoren, det burde i teorien give 1.5bar.....turboen skal selvfølgelig kunne levere en del luft forholdsvis lavt på mappet.
hvordan ville i lave det ?
Jeg går med en en vinter plan om at bygge en lysholm kompressor på bilen, samtidig med en stor turbo.
Min tidligere plan var at lave et bypass system også køre uden kompressoren når turboen først var godt i gang, men nu har jeg fået en ny ide.
Hvis nogen af jer har set en gm 8-71 med både kompressor og turbo..... så sidder de i serie istedet far paraell altså luftfilter->turbo->kompressor osv.
Der må nødvendigvis smutte nogen HK til drive kompressoren men til gengæld burde man få en helt jævn tryk ombygning.
ideen er så at geare kompressoren til 0.7bar og sætte turbo boost controlleren til 0.8bar før kompressoren, det burde i teorien give 1.5bar.....turboen skal selvfølgelig kunne levere en del luft forholdsvis lavt på mappet.
hvordan ville i lave det ?