Bolte rasler løs

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
RollaGTi
Medlem
Indlæg: 160
Tilmeldt: 03 maj 2004, 23:41
Geografisk sted: Fyn, Svendborg
Kontakt:

Bolte rasler løs

#1 Indlæg af RollaGTi »

Hej, vi roder lidt med en VW golf 1.8t
Der er kommet støbt Turbo DK t28 manifold på sammen med en gt2871 turbo. Det hele fungere fint, bort set fra at tuboen bliver ved med og rasle løs. Boltene skruer sig selv ud hele tiden.. Er der noget magisk triks med dette ??
Mvh Daniel
Alex_Reedtz
Senior Medlem
Indlæg: 293
Tilmeldt: 22 nov 2005, 20:48
Geografisk sted: Juelsminde

#2 Indlæg af Alex_Reedtz »

Er det bolte, eller er det støttebolte og møtrikker?
Brugeravatar
RollaGTi
Medlem
Indlæg: 160
Tilmeldt: 03 maj 2004, 23:41
Geografisk sted: Fyn, Svendborg
Kontakt:

#3 Indlæg af RollaGTi »

Støttebolte med møtrikker.. Det er begge dele der går løs.
Alex_Reedtz
Senior Medlem
Indlæg: 293
Tilmeldt: 22 nov 2005, 20:48
Geografisk sted: Juelsminde

#4 Indlæg af Alex_Reedtz »

Har kun et bud på møtrikkerne.
Toyota har sådan nogle møtrikker der er klemt, sådan at gevindet er en smule ovalt, hvilket gør at de låser rigtigt godt...
JPP
Admin
Admin
Indlæg: 2499
Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54

#5 Indlæg af JPP »

Bruger i almindelige eller kobber møtrikker?
Brugeravatar
RollaGTi
Medlem
Indlæg: 160
Tilmeldt: 03 maj 2004, 23:41
Geografisk sted: Fyn, Svendborg
Kontakt:

#6 Indlæg af RollaGTi »

Det er alm møtrikker. Det var dem der fulgte med manifolden. Men selve pindboltene går jo også løs!
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#7 Indlæg af møffe »

det gør de også på begge mine sierra cosworth. mon ikke det skal være sådan?
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#8 Indlæg af Morten VJ »

Denne løsning har virket i små 4 måneder.
Billede
Uden at turboen er raslet af.
10*40 mm pindbolte, kortet af således at turbinehuset får plads, ca. 30 mm lange.
En flok spændeskiver som afstands stykker, og en forkobret låsemøtrik.
Kvaliteten på pindbolten kan have meget at sige.
Ved du om de er gode nok??

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Brugeravatar
luske
Mester Medlem
Indlæg: 1099
Tilmeldt: 30 apr 2005, 19:31

#9 Indlæg af luske »

Morten VJ skrev:Denne løsning har virket i små 4 måneder.
Billede
Uden at turboen er raslet af.
10*40 mm pindbolte, kortet af således at turbinehuset får plads, ca. 30 mm lange.
En flok spændeskiver som afstands stykker, og en forkobret låsemøtrik.
Kvaliteten på pindbolten kan have meget at sige.
Ved du om de er gode nok??

MVH

Morten


10x40 ?? ligner nu mere 8x40 ?? men det kan jo være at fotoet snyder ??

men på med nogle kobberlegerede/forkobberede møtrikker (kobberfarvede til turbobrug) , de plejer at kunne holde til varmepåvirkningerne

MVH Luske
Wildert
Mester Medlem
Indlæg: 1673
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nær Roskilde
Kontakt:

#10 Indlæg af Wildert »

Safety wiring - jeg kender ikke det danske udtryk. Men bruges også på fly.
Huller i boltene og ståltråd igennem - sikrer dem i forhold til hinanden.
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally
Besvar