"pyramidringat block"

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
BMWcab
Nyt Medlem
Indlæg: 30
Tilmeldt: 19 nov 2007, 22:05
Geografisk sted: Nordjylland, 9900

"pyramidringat block"

#1 Indlæg af BMWcab »

Nu har jeg siddet og luret halv meget inde på en del svenske sider, og der er uhyggeligt mange af dem der får lavet ovenstående ved deres blok, men sys ikke jeg har kunne finde et sted hvor der 100% står udpenslet hvordan denne operation i bund og grund virker.

Er selve pyramide ringen lavet i så præsic en højde at den går op og skære sig fast i topstykket når dette blir spændt ned, og derved får de mulighed for at køre så højt tryk på deres motore?
-eller famler jeg rundt i mørke, og smider underlige teorier ud :D

Billede
Billede
| 325i cab | BBS LM 18" | Rotrex C30-94 Kompressor - evt. til salg |
Brugeravatar
Ravnen
Mester Medlem
Indlæg: 2340
Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Kontakt:

#2 Indlæg af Ravnen »

Lige precis og så væk med flammeringene...
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#3 Indlæg af HenrikGM »

Skal du bruge infoen, hvis ja: lad os høre mere om projektet.

Hvis du bare nørder af nysgerrighed, så er det også ok ;-)

Hvis man synes tilspændingsmoment på bolte blev mere kompliceret end bare spænde lortet sammen, så blev det lige meget mere indviklet da pyramideringene kom ind i billedet.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
Wankel
Mester Medlem
Indlæg: 1425
Tilmeldt: 27 mar 2005, 23:33
Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
Kontakt:

#4 Indlæg af Wankel »

Undskyld min dampmaskine-ignorance, men hvorfor er der fræst riller fra cylinderen og ud i siden af blokken ?
Brugeravatar
John Sahl
Admin
Admin
Indlæg: 2105
Tilmeldt: 15 sep 2003, 13:17
Geografisk sted: Borup
Kontakt:

#5 Indlæg af John Sahl »

HenrikGM skrev:Skal du bruge infoen, hvis ja: lad os høre mere om projektet.

Hvis du bare nørder af nysgerrighed, så er det også ok ;-)


Henrik,

Sæt du bare gang i tasterne, vi ved jo du gerne vil, og vi vil gerne vide mere ;-)

.
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede
starion
Junior Medlem
Indlæg: 56
Tilmeldt: 28 jan 2008, 20:39
Geografisk sted: Lintrup

skæreringe

#6 Indlæg af starion »

Kører med toppakning af samme princip på traktoren...

Har lavet en fræsning rundt om foringen på 3mm, og lavet ringe som måler 3*3mm med en reifning 1 på inder og ydre kant så den er 1mm bred på toppen. De klemmes 0.15 mm når der er spændt std moment...
bruger også en std pakning hvor jeg fjerner ringen, klipper så bare en lille sprække til at lukke evt. fejl kompresion ud. samme funktion som fræsningen har fra cyl til siden af blokken på billedet...

Kan godt være der klemmes for meget/lidt men det virker :rock:

Nogen fede formler eller erfaringer???
Brugeravatar
Wankel
Mester Medlem
Indlæg: 1425
Tilmeldt: 27 mar 2005, 23:33
Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
Kontakt:

#7 Indlæg af Wankel »

Hvad er fejlkompression :?:
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#8 Indlæg af lqs »

har brugt det med spor i toppen også. gode erfaringer. en toppakning fra T HANSEN til 100kr holder til literydelser på den anden side 300hk ...
Brugeravatar
BMWcab
Nyt Medlem
Indlæg: 30
Tilmeldt: 19 nov 2007, 22:05
Geografisk sted: Nordjylland, 9900

#9 Indlæg af BMWcab »

HenrikGM skrev:Skal du bruge infoen, hvis ja: lad os høre mere om projektet.

Hvis du bare nørder af nysgerrighed, så er det også ok ;-)

Hvis man synes tilspændingsmoment på bolte blev mere kompliceret end bare spænde lortet sammen, så blev det lige meget mere indviklet da pyramideringene kom ind i billedet.


Det er vist lidt både og... Har haft en rotrex på et stykke tid nu, men mere vil jo ha mere, så der skal ske noget nyt til efteråret :D
Da jeg har alle midler til rådighed til at lave sån en operation med de pyramide ringe, så er det kraftigt til overvejelse.

starion skrev:Kører med toppakning af samme princip på traktoren...

Har lavet en fræsning rundt om foringen på 3mm, og lavet ringe som måler 3*3mm med en reifning 1 på inder og ydre kant så den er 1mm bred på toppen. De klemmes 0.15 mm når der er spændt std moment...
bruger også en std pakning hvor jeg fjerner ringen, klipper så bare en lille sprække til at lukke evt. fejl kompresion ud. samme funktion som fræsningen har fra cyl til siden af blokken på billedet...

Kan godt være der klemmes for meget/lidt men det virker

Nogen fede formler eller erfaringer???

Har du kun lavet rejfningen op imod topstykket? Hvordan pakker den så ned imod bundrammen?
Billede
| 325i cab | BBS LM 18" | Rotrex C30-94 Kompressor - evt. til salg |
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#10 Indlæg af møffe »

er pyramide ringen bar en drejet fætter som er en 1/10 del højere end fræsningen eller hvordan virker det? og i hvilket matriale?
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
Besvar