Nu har jeg siddet og luret halv meget inde på en del svenske sider, og der er uhyggeligt mange af dem der får lavet ovenstående ved deres blok, men sys ikke jeg har kunne finde et sted hvor der 100% står udpenslet hvordan denne operation i bund og grund virker.
Er selve pyramide ringen lavet i så præsic en højde at den går op og skære sig fast i topstykket når dette blir spændt ned, og derved får de mulighed for at køre så højt tryk på deres motore?
-eller famler jeg rundt i mørke, og smider underlige teorier ud
_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
Skal du bruge infoen, hvis ja: lad os høre mere om projektet.
Hvis du bare nørder af nysgerrighed, så er det også ok
Hvis man synes tilspændingsmoment på bolte blev mere kompliceret end bare spænde lortet sammen, så blev det lige meget mere indviklet da pyramideringene kom ind i billedet.
Henrik
http://boost-it.dk Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Kører med toppakning af samme princip på traktoren...
Har lavet en fræsning rundt om foringen på 3mm, og lavet ringe som måler 3*3mm med en reifning 1 på inder og ydre kant så den er 1mm bred på toppen. De klemmes 0.15 mm når der er spændt std moment...
bruger også en std pakning hvor jeg fjerner ringen, klipper så bare en lille sprække til at lukke evt. fejl kompresion ud. samme funktion som fræsningen har fra cyl til siden af blokken på billedet...
Kan godt være der klemmes for meget/lidt men det virker
HenrikGM skrev:Skal du bruge infoen, hvis ja: lad os høre mere om projektet.
Hvis du bare nørder af nysgerrighed, så er det også ok
Hvis man synes tilspændingsmoment på bolte blev mere kompliceret end bare spænde lortet sammen, så blev det lige meget mere indviklet da pyramideringene kom ind i billedet.
Det er vist lidt både og... Har haft en rotrex på et stykke tid nu, men mere vil jo ha mere, så der skal ske noget nyt til efteråret Da jeg har alle midler til rådighed til at lave sån en operation med de pyramide ringe, så er det kraftigt til overvejelse.
starion skrev:Kører med toppakning af samme princip på traktoren...
Har lavet en fræsning rundt om foringen på 3mm, og lavet ringe som måler 3*3mm med en reifning 1 på inder og ydre kant så den er 1mm bred på toppen. De klemmes 0.15 mm når der er spændt std moment... bruger også en std pakning hvor jeg fjerner ringen, klipper så bare en lille sprække til at lukke evt. fejl kompresion ud. samme funktion som fræsningen har fra cyl til siden af blokken på billedet...
Kan godt være der klemmes for meget/lidt men det virker
Nogen fede formler eller erfaringer???
Har du kun lavet rejfningen op imod topstykket? Hvordan pakker den så ned imod bundrammen?