Ms vil igen ikke sprøjte (ved fuld gas)

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
Hp Ae86
Medlem
Indlæg: 167
Tilmeldt: 23 aug 2007, 21:45
Geografisk sted: Viborg

Ms vil igen ikke sprøjte (ved fuld gas)

#1 Indlæg af Hp Ae86 »

Hej enu engang drenge og piger

har fået motoren ud og køre og det hele...men giver jeg for meget gas, så cutter den bare.... tror det har noget med det Flood-clear at gøre....mener den begynder at lyse når jeg trykker speederen helt i bund, hvad kan det være?


Hilsen

Den meget fortvivlede Hp
Daydrive : Corolla Levin (Ae86) 4agte
2 Drive : Starlet (Kp60) 2k
Brugeravatar
Hp Ae86
Medlem
Indlæg: 167
Tilmeldt: 23 aug 2007, 21:45
Geografisk sted: Viborg

#2 Indlæg af Hp Ae86 »

Desuden har den svært ved at gå i tomgang af og til....feks når man bare trykker koblingen ned, så går den tit bare ud dog kan man være heldig at den bliver igang
Daydrive : Corolla Levin (Ae86) 4agte
2 Drive : Starlet (Kp60) 2k
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

#3 Indlæg af Saab-Daniel »

Har du kalibreret TPS-sensoren? Den burde ikke kunne gå i flood-clear mens bilen kører... Eventuelt har du sat en trykvagt på?
Tag en log mens det sker, så kan man meget lettere se det...
Daniel.
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
Brugeravatar
Hp Ae86
Medlem
Indlæg: 167
Tilmeldt: 23 aug 2007, 21:45
Geografisk sted: Viborg

#4 Indlæg af Hp Ae86 »

Trykvagt ??? er rimilig ny til ms så ved ikke hvordan jeg laver en log....?? kan du eventuet fortælle mig hvordan jeg gør det?
Daydrive : Corolla Levin (Ae86) 4agte
2 Drive : Starlet (Kp60) 2k
Brugeravatar
Hp Ae86
Medlem
Indlæg: 167
Tilmeldt: 23 aug 2007, 21:45
Geografisk sted: Viborg

#5 Indlæg af Hp Ae86 »

by the way min TPS går ikke over 81% selv om at jeg kalibere den...?
Daydrive : Corolla Levin (Ae86) 4agte
2 Drive : Starlet (Kp60) 2k
Brugeravatar
Hp Ae86
Medlem
Indlæg: 167
Tilmeldt: 23 aug 2007, 21:45
Geografisk sted: Viborg

#6 Indlæg af Hp Ae86 »

Min Fejl Drenge.... det var en falsk alarm... :S nu virker det efter jeg rettede min fejl 40....
Daydrive : Corolla Levin (Ae86) 4agte
2 Drive : Starlet (Kp60) 2k
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#7 Indlæg af Runesm »

Gider du fortælle os om din fejl40 så vi andre ikke behøver begå den samme fejl/kan rette en fejl magen til :P
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Brugeravatar
Hp Ae86
Medlem
Indlæg: 167
Tilmeldt: 23 aug 2007, 21:45
Geografisk sted: Viborg

#8 Indlæg af Hp Ae86 »

Puha....ja det kan jeg da enlig godt.... :S monteringen gik lige stærkt nok...såååå øh havde monteret slangen til mapsensoren efter gasspjældet... og ikke efter kompressoren :S pinligt

dog trækker den stadig ikke helt optimalt, man skal holde gassen på en 70-80 % før den rykker ortenligt...dog syntes jeg overhovedet ikke den rykker nok...og når jeg giver den fuld gas så dør den lidt ud....men tror lidt på at det er remmen der glider på kompressoren :(
Daydrive : Corolla Levin (Ae86) 4agte
2 Drive : Starlet (Kp60) 2k
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#9 Indlæg af Runesm »

Hmm.
I mine øjne er det ligemeget hvad der er af tryk i kompressoren, det er da meget mere interessant at vide hvad der sker efter gasspjældet.
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
C Madsen
Junior Medlem
Indlæg: 50
Tilmeldt: 14 jun 2008, 19:15

#10 Indlæg af C Madsen »

Runesm .. jeg kan ikke rigtigt lure om du er klar over det .. men på 4agze motorene sidder gasspjældet før kompressoren, derfor kan det lyde lidt underligt det som AE86 skriver.

men det lyder som noget Accel enrichment der bliver aktiveret.. husk nu det ikke er det optimale at bare jogge klampen i bund hvis bilen ikke er mappet bare nogenlunde ind .. prøv eventuelt at lave en datalog og lig der herinde .. der er snart menge der er rigtigt dygtige til at analysere og fejlfinde på den måde.

MVH Claus
hvorfor Volvo ?? fordi det stinker at være som alle andre!!
Besvar