Malpassi benzintryksregulator SKOD
: 19 jul 2008, 23:07
NU brækker jeg mig simpelthen snart!
Enten kører den 0,0 bar benzintryk, eller også kører den fuld drøn. Ingen af delene duer til karburatoren, som enten sulter, eller sprøjter benzin ud over alt.
Får vi den endelig indstillet til 0,2 bar, det er ligemeget om det er med et indgangssignal på -0,8 eller om det er atmosfærisk 0,0 - første gang den ser en rystelse, lige når vi sætter i bakgear og vil ud af indkørslen, så klapper den sammen indvendigt og drukner bilen med 1(uret går ikke til mere) bar plus plus plus.
Det er en malpassi regulator købt til karburator-turbo formål, og vi har endda lige haft den skilt af for at tjekke efter skidt, men den er alt for simpel og stort dimensioneret indvendigt til at det kan have betydning.
Der sidder en fjeder indvendigt der trykker på en membran som har fat i en "nåle"-ventil, men vi skal skrue så meget på justeringsskruen at fjederen er trykket helt sammen og den står på sine stop, før vi begynder at få resultater på vores benzintryksur. Det er nok også grunden til den ekstremt lille margen mellem total tryk, eller total mangel på samme.
Jeg har tænkt på at se om jeg kan finde en strammere fjeder i håbet om at fjederen kunne overtage sin egentlige funktion.
Jeg skulle bare lukke gas ud, for jeg er satme gal på den nu! Det kan ikke passe at en regulator til 500 kr skal te sig som absolut pis.
Enten kører den 0,0 bar benzintryk, eller også kører den fuld drøn. Ingen af delene duer til karburatoren, som enten sulter, eller sprøjter benzin ud over alt.
Får vi den endelig indstillet til 0,2 bar, det er ligemeget om det er med et indgangssignal på -0,8 eller om det er atmosfærisk 0,0 - første gang den ser en rystelse, lige når vi sætter i bakgear og vil ud af indkørslen, så klapper den sammen indvendigt og drukner bilen med 1(uret går ikke til mere) bar plus plus plus.
Det er en malpassi regulator købt til karburator-turbo formål, og vi har endda lige haft den skilt af for at tjekke efter skidt, men den er alt for simpel og stort dimensioneret indvendigt til at det kan have betydning.
Der sidder en fjeder indvendigt der trykker på en membran som har fat i en "nåle"-ventil, men vi skal skrue så meget på justeringsskruen at fjederen er trykket helt sammen og den står på sine stop, før vi begynder at få resultater på vores benzintryksur. Det er nok også grunden til den ekstremt lille margen mellem total tryk, eller total mangel på samme.
Jeg har tænkt på at se om jeg kan finde en strammere fjeder i håbet om at fjederen kunne overtage sin egentlige funktion.
Jeg skulle bare lukke gas ud, for jeg er satme gal på den nu! Det kan ikke passe at en regulator til 500 kr skal te sig som absolut pis.